Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig plaget med brystbetennelser og ønsker derfor å slutte å amme min sønn på 7 mnd. Jeg har mye melk, og har forgjeves prøvd å få ned produksjonen. Det som skjer er at jeg stadig får tilløp til betennelse, og må pumpe mye for å bli frisk igjen. Jeg vet ikke hvordan jeg skal få ned produksjonen på egen hånd, men jeg har Parlodel tabletter liggende. Jeg vegrer meg for å ta disse, p.g.a bivirkningene. Har dere noen erfaring med dette legemiddelet? Går det over i melken, og er det i såfall farlig for barnet? I pakningsvedlegget står det bare at det ikke bør gies til ammende p.g.a. at det hemmer melkeproduksjonen. Trenger råd!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48519-parlodel-og-ammeslutt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære git.Dostinex er alternativet til Parlodel. Dette gies etter fødsel for å hemme igangsetting av melkeproduksjon. Melkeproduksjonen er hormonstyrt i starten, etter hvert er den styrt av tilbud/etterspørsel. Hos enkelte kan P-piller nedsetter melkeproduksjonen, fordi hormonene i P-pillene undertrykker melkeproduksjonen. Noen erfarer at Salviete kan ha en hemmende effekt på melkeproduksjon. Det viktigste er å kutte ut et og et måltid av gangen over tid( en uke?).Ved spreng, håndmelke inntil smertene lindres.Et stramt sjal/sjerf rundt brystene kan også lindre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48519-parlodel-og-ammeslutt/#findComment-186222
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...