Gå til innhold

Make America Laugh Again


morsan

Anbefalte innlegg

morsan skrev (7 minutter siden):

Det er jo tydelig i linken din at folk flest opplevde kraftig reell lønnsøkning under Trump, og stagnasjon under Biden.

Samtidig er det klart at det er mer investeringer i industrien under Biden. Det er ikke helt ulikt Norge. Under ett går landet så det suser, men Støre får ikke mye kred for det når privatøkonomien til folk flest går nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grendel skrev (23 minutter siden):

Det er jo tydelig i linken din at folk flest opplevde kraftig reell lønnsøkning under Trump, og stagnasjon under Biden.

Samtidig er det klart at det er mer investeringer i industrien under Biden. Det er ikke helt ulikt Norge. Under ett går landet så det suser, men Støre får ikke mye kred for det når privatøkonomien til folk flest går nedover.

Jeg er ikke uenig i at det ikke er udelt positivt for Biden, men det er heller ikke udelt negativt, slik som ordet "nedoverbakke" indikerer. Han har gjort mye bra i sin presidenttid, både med økonomien og ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Kamala Harris beskyldes for å ha brukt øreplugger kamuflert i øredobbene under debatten med Trump, ifølge Dagbladet i dag. Ja, hvem vet. De ville nok gått ganske langt "over there" for å vinne valget - gjelder nok begge sider, det.

Anonymkode: 22562...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kamala Harris beskyldes for å ha brukt øreplugger kamuflert i øredobbene under debatten med Trump, ifølge Dagbladet i dag. Ja, hvem vet. De ville nok gått ganske langt "over there" for å vinne valget - gjelder nok begge sider, det.

Anonymkode: 22562...560

Disse idiotiske konspirasjonsteoriene kommer hovedsaklig fra den mest degenererte delen av MAGA.

Og Trump selv serverer den ene løgnen etter den andre.

(Og ja, Harris bør slutte med denne fnisingen.)

To barneskoler i Springfield, Ohio måtte evakueres grunnet trusler mot skolene etter denne påstanden fra Trump/MAGA. Det er mange barn av haitisk avstamning på skolene. For en gjeng.

Endret av slabbedask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

USA har ikke vært bra siden Clinton. Nå er det etter sigende fullt av mennesker som trenger både 2 og3 jobber for å få endene til å møtes.

De hadde trengt noen doser med sosialdemokrati. Men over det er de livredde for at en ‘uverdig’ trengende skulle få noe gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det bare jeg som synes det er pussig at Harris brått fremstår som en kapabel debattant, fra å ha vært det motsatte tidligere? For all del, man lærer så lenge man lever, og det skrives at hun har trent intensivt på denne typen situasjon. I så fall, tommel opp, hvis man ser bort fra fnising og ufordelaktig mimikk.

Anonymkode: 22562...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Er det bare jeg som synes det er pussig at Harris brått fremstår som en kapabel debattant, fra å ha vært det motsatte tidligere?

Anonymkode: 22562...560

Har hun vært SÅ dårlig tidligere da? Hun har vært aktor og statsadvokat så hun kan vel snakke for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask skrev (4 timer siden):

Har hun vært SÅ dårlig tidligere da? Hun har vært aktor og statsadvokat så hun kan vel snakke for seg.

Mange eksempler. Kan nevne intervjuet med Lester Holt om grenseproblematikken og debatten med Tulsi Gabbard i 2019.  Så har vi ordsalat -  og Martin Luther King-plagieringen.

Håper ryktene om ørepluggene ikke stemmer - synes det er bra å se henne som kapabel etter all ned vurderingen fra tidligere. Latteren og den hovne minen klarer jeg ikke - men amerikansk valgkamp er ulik norsk.

Anonymkode: 22562...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er det bare jeg som synes det er pussig at Harris brått fremstår som en kapabel debattant, fra å ha vært det motsatte tidligere? For all del, man lærer så lenge man lever, og det skrives at hun har trent intensivt på denne typen situasjon. I så fall, tommel opp, hvis man ser bort fra fnising og ufordelaktig mimikk.

Anonymkode: 22562...560

Jeg har sett litt på debatten og synes det faktisk er ganske herlig at hun ler helt ekte når Trump gravalvorlig legger ut om at innvandrere spiser kjæledyrene til folk. Det er den eneste måten å reagere på. Jeg tror det er bedre enn å gå inn i en faktadiskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (2 timer siden):

Jeg har sett litt på debatten og synes det faktisk er ganske herlig at hun ler helt ekte når Trump gravalvorlig legger ut om at innvandrere spiser kjæledyrene til folk. Det er den eneste måten å reagere på. Jeg tror det er bedre enn å gå inn i en faktadiskusjon.

Den historien er en "ekte" latter verdt, ja.

Anonymkode: 22562...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.theguardian.com/us-news/ng-interactive/2024/jul/29/abortion-laws-bans-by-state#s-legal 

Man blir matt. Noen delstater har totalforbud mot abort, hvilket jo er ko-ko, mens syv av delstatene altså tillater abort i hele svangerskapet - uten begrensninger. Dette får ikke meg til å le, det er helt hinsides. Amerika. Ekstremenes land. Kommer vel aldri til å forstå deg.

 

Anonymkode: 22562...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

https://www.theguardian.com/us-news/ng-interactive/2024/jul/29/abortion-laws-bans-by-state#s-legal 

Man blir matt. Noen delstater har totalforbud mot abort, hvilket jo er ko-ko

Anonymkode: 22562...560

Hvorfor er det "ko-ko" med forbud mot å drepe små mennesker? Tror det er dere andre som er koko som mener det er greit...

hvis du ikke vil ha et menneske ikke lag mennesket, så enkelt er det. 

Anonymkode: 97dbb...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvorfor er det "ko-ko" med forbud mot å drepe små mennesker? Tror det er dere andre som er koko som mener det er greit...

hvis du ikke vil ha et menneske ikke lag mennesket, så enkelt er det. 

Anonymkode: 97dbb...967

All respekt for ulike syn på abort, men når forbudet også gjelder i tilfeller av incest og voldtekt, blir det inhumant.

Anonymkode: 22562...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hvorfor er det "ko-ko" med forbud mot å drepe små mennesker? Tror det er dere andre som er koko som mener det er greit...

hvis du ikke vil ha et menneske ikke lag mennesket, så enkelt er det. 

Anonymkode: 97dbb...967

Så om din 12-årige datter blir voldtatt og blir gravid så er det altså helt i orden for deg at hun blir nektet abort, men må bære frem barnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (6 minutter siden):

Så om din 12-årige datter blir voldtatt og blir gravid så er det altså helt i orden for deg at hun blir nektet abort, men må bære frem barnet?

Personlig er jeg (som Trump) for visse unntak, men kan se begge sider. Uansett, 99.9% av aborter er ikke slike unntakssituasjoner, så selv om vi går med på unntak vil antall aborter bli kraftig redusert, og det er vi vel enige om er bra, regner jeg med  ;) 

Anonymkode: 97dbb...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Personlig er jeg (som Trump) for visse unntak, men kan se begge sider. Uansett, 99.9% av aborter er ikke slike unntakssituasjoner, så selv om vi går med på unntak vil antall aborter bli kraftig redusert, og det er vi vel enige om er bra, regner jeg med  ;) 

Anonymkode: 97dbb...967

Du, Trump og republikanerne er også for bedre støtteorderinger til småbarnsforeldre, som lengre foreldrepermisjon, høyere barnetrygd og gratis helsetjenester? 

Anonymkode: 50306...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...