Gå til innhold

Make America Laugh Again


morsan

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er det ingen som reagerer på abort i niende måned???

Anonymkode: 22562...560

Høres ekstremt ut. Er det noe som skjer ofte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er det ingen som reagerer på abort i niende måned???

Anonymkode: 22562...560

Er Kamala og hennes parti for det? 😮

Anonymkode: e742e...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er Kamala og hennes parti for det? 😮

Anonymkode: e742e...4c8

De vil gjeninnføre Roe v Wade som lov igjen.

Endret av slabbedask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er Kamala og hennes parti for det? 😮

Anonymkode: e742e...4c8

Ja. Kamala støtter abort i hele svangerskapet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (2 minutter siden):

Ja. Kamala støtter abort i hele svangerskapet. 

Kamelen virker være for frem til fetal viability, så ca 22/24 uker. Men stemmer du på henne vil jo hva som skjer avhenge av resten av partiet og hvor mye makt de får, kan fort blir 9-måned om demonene får for mye makt. :) Så stem på dem!

Anonymkode: 97dbb...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kamelen virker være for frem til fetal viability, så ca 22/24 uker. Men stemmer du på henne vil jo hva som skjer avhenge av resten av partiet og hvor mye makt de får, kan fort blir 9-måned om demonene får for mye makt. :) Så stem på dem!

Anonymkode: 97dbb...967

Jeg synes det er vanskelig å finne ut hva hun mener.

Sånn som jeg oppfatter det ville hun,  i alle fall tidligere, ikke sette grensen ved levedyktig foster.Som senator støtter hun en lov som ville forby stater å sette en grense der. Hun stemte også i mot et forslag om å sette grensen ved 20 uker:

https://time.com/7001208/kamala-harris-views-abortion-economy-immigration-israel-gaza/

Denne er fra 22. Juli, så hun kan ha moderert seg for å ikke skremme velgerne.

Oppsummert så ser det ut som om hennes holdning vært at dette er opp til kvinnen, helt uten begrensninger. Hun forsvarte det i debatten med at abort i 9. måned sjeldent (eller aldri?) skjer i praksis uansett. Allikevel ikke til å komme bort fra at det er tillatt i noen stater om en kvinne skulle ønske det.

Endret av Grendel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grendel skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det er vanskelig å finne ut hva hun mener.

Sånn som jeg oppfatter det ville hun,  i alle fall tidligere, ikke sette grensen ved levedyktig foster.Som senator støtter hun en lov som ville forby stater å sette en grense der. Hun stemte også i mot et forslag om å sette grensen ved 20 uker:

https://time.com/7001208/kamala-harris-views-abortion-economy-immigration-israel-gaza/

Denne er fra 22. Juli, så hun kan ha moderert seg for å ikke skremme velgerne.

Ja kamelen er slu og sier aldri hva hun mener, bare virtue signaling og for ditt og datt, også en god grunn til å stemme på henne!

https://www.congress.gov/bill/115th-congress/senate-bill/510 men som lenka du kommer med nevner i denne lenka, så var det ikke i hennes forslag forbud mot forbud mot abort etter viability, det var kun DERSOM morens liv var i fare at de skulle være forbud mot å ha forbud mot abort etter viability. a prohibition after fetal viability when continuation of the pregnancy would pose a risk to the woman's life or health;

Anonymkode: 97dbb...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja kamelen er slu og sier aldri hva hun mener, bare virtue signaling og for ditt og datt, også en god grunn til å stemme på henne!

https://www.congress.gov/bill/115th-congress/senate-bill/510 men som lenka du kommer med nevner i denne lenka, så var det ikke i hennes forslag forbud mot forbud mot abort etter viability, det var kun DERSOM morens liv var i fare at de skulle være forbud mot å ha forbud mot abort etter viability. a prohibition after fetal viability when continuation of the pregnancy would pose a risk to the woman's life or health;

Anonymkode: 97dbb...967

Du har rett i det, men det står "life or health".Hva kan regnes som trussel mot helsen nå for tiden? Hvorfor abort og ikke keisersnitt?

Det viktigste er den andre linken. Hun stemte imot å sette en grense på 20 uker selv om det ble gjort unntak for voldtekt og tilfeller der morens liv var i fare:

https://www.govtrack.us/congress/bills/115/s2311/text

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (14 minutter siden):

Det viktigste er den andre linken. Hun stemte imot å sette en grense på 20 uker selv om det ble gjort unntak for voldtekt og tilfeller der morens liv var i fare:

https://www.govtrack.us/congress/bills/115/s2311/text

ok, men å være imot forbud over 20 kan være men det kan jo være fordi hun vil ha 22 eller 24 uker, eller andre ting i teksten hun var uenig med, eller andre årsaker noen stemmer annerledes enn det de mener av taktiske årsaker.

Anonymkode: 97dbb...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutes ago, AnonymBruker said:

Ja kamelen er slu og sier aldri hva hun mener, bare virtue signaling og for ditt og datt, også en god grunn til å stemme på henne!

Anonymkode: 97dbb...967

Den beste grunnen til å stemme Harris er for å unngå at Trump vinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

ok, men å være imot forbud over 20 kan være men det kan jo være fordi hun vil ha 22 eller 24 uker, eller andre ting i teksten hun var uenig med, eller andre årsaker noen stemmer annerledes enn det de mener av taktiske årsaker.

Anonymkode: 97dbb...967

Det kan være. Jeg vet ikke mer enn jeg googlet meg frem til på på bussen hjem. Jeg fant et par faktasjekker. Ingen debunker påstanden til Trump om at demokratene støtter abort i 9. måned. Det er påfallende hvis det var en blank løgn.

Det argumenteres med at så sene aborter sjeldent eller aldri skjer i praksis. 

Jeg tror Kamala er en prinsipprytter som mener at kvinner skal bestemme alene. Punktum. Og så satser hun på at kvinner tar riktige valg. Jeg tror ikke det er taktisk lurt i et så kristent land.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er om Kamala er prinsippfast eller prinsippløs ... Jeg tror det siste, og at hun mener det som er opportunt å mene. Det samme kan man jo si om Trump, - han er en liberaler som ikke egentlig er imot abort. Men det er urettferdig - av en Trump venter en ikke bedre, mens av en kvinnelig presidentkandidat forventes kanskje mer substans.

Anonymkode: 22562...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutes ago, AnonymBruker said:

Spørsmålet er om Kamala er prinsippfast eller prinsippløs ... Jeg tror det siste, og at hun mener det som er opportunt å mene. Det samme kan man jo si om Trump, - han er en liberaler som ikke egentlig er imot abort. Men det er urettferdig - av en Trump venter en ikke bedre, mens av en kvinnelig presidentkandidat forventes kanskje mer substans.

Anonymkode: 22562...560

Hvorfor forventer man ikke mer av Trump? 

Anonymkode: 45f34...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vet ikke. Han er kanskje mer en type/et ikon enn et menneske. Folk sier jo åpent at de ønsker attentatmannen hadde lykkes, det sier man ikke om noen man tillegger menneskelige egenskaper. Det får meg til å tenke på det uhemmede hatet mot Olof Palme (selv om han var på motsatt politisk fløy).

Anonymkode: 22562...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...