Gå til innhold

Interaksjoner?Noen kloke hoder her?

Anbefalte innlegg

Toogoodgirl

Går på isoptin, Zoloft og Sobril. Disse skal funke fint sammen, MEN jeg blir så kvalm og det frister å ta Xonvea i tillegg. 
Når jeg søker på interaksjoner så kommer det opp:

N05B A Benzodiazepinderivater - 

R06A A Aminoalkyletere

Klinisk konsekvens

Økt sedasjon/CNS-depresjon.

Noen som vet hva dette betyr og om jeg kan bruke dette sammen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/485262-interaksjonernoen-kloke-hoder-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Toogoodgirl skrev (16 timer siden):

Okei…ikke noe mer enn det?Jeg googla meg frem til hjertestans osv…🫣🫣

Hjertestans får du ikke. Da har du nok googlet deg litt ut på bærtur :)

Men med det sagt, så kan du bli ganske trøtt av å blande Sobril med doksylamin (ene komponenten i den kvalmestillende medisinen). Det er ikke farlig. Men hvis man skal være helt korrekt, så nedsetter det hva du kan kombinere Sobril og bilkjøring med til det halve, og kan som sagt gi mye trøtthet. Det finnes kvalmestillende medisiner som ikke gir trøtthet, så hvis jeg var deg, ville jeg vurdert å snakke med legen om det, slik at du slipper denne trøttheten.

Toogoodgirl
ISW skrev (3 timer siden):

Hjertestans får du ikke. Da har du nok googlet deg litt ut på bærtur :)

Men med det sagt, så kan du bli ganske trøtt av å blande Sobril med doksylamin (ene komponenten i den kvalmestillende medisinen). Det er ikke farlig. Men hvis man skal være helt korrekt, så nedsetter det hva du kan kombinere Sobril og bilkjøring med til det halve, og kan som sagt gi mye trøtthet. Det finnes kvalmestillende medisiner som ikke gir trøtthet, så hvis jeg var deg, ville jeg vurdert å snakke med legen om det, slik at du slipper denne trøttheten.

Har en tendens til å google meg ut på tur😅

Tro hvilken annen type kvalmestillende jeg kan bruke som ikke gjør meg mer trøtt enn det jeg allerede er av medisinen🥱

Toogoodgirl skrev (4 minutter siden):

Har en tendens til å google meg ut på tur😅

Tro hvilken annen type kvalmestillende jeg kan bruke som ikke gjør meg mer trøtt enn det jeg allerede er av medisinen🥱

Mange å velge mellom.

Hvis du har kvalme som følge av oppstart Zoloft (serotonerg kvalme) er ondasetron (Zofran) et godt alternativ.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...