Gå til innhold

Erfaringer med Lamictal og quitepine?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja har opplevd det. Lamictal var versting for min del. Men brukte det likevel gjennom mange år og ble vant med glemskheten selv om den ikke gikk bort. Andre medisiner har andre bivirkninger så må du ha medisin og Lamictal fungerer, er ikke den så gal i sammenligning med alternativene

Anonymkode: c8cab...db4

snusmumeriken96
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hjelp jeg har blitt så glemsk. Jeg er helst sikker på at det er Lamictal eller quitepine som forårsaker dette. Har du opplevd dette ? Hvilken er verstingen her?

Anonymkode: 0dd22...2dd

Quetiapin.

Du blir ikke glemsk av lamictal. Bruker quetiapini perioder, og lamictal er så og si uten bivirkninger.

Annonse

AnonymBruker
snusmumeriken96 skrev (10 minutter siden):

Quetiapin.

Du blir ikke glemsk av lamictal. Bruker quetiapini perioder, og lamictal er så og si uten bivirkninger.

Hvordan kan du definere hva ts blir glemt av og ikke? Du kan snakke for deg selv men ikke for andre 

Det er dessverre litt slik at alle medisiner som har en dempende effekt på hjernen (som både Lamictal og Quetiapin har) KAN føre til hukommelsesvansker. 

Hvis dette er plagsomt eller uholdbart, så er jeg redd du bare bør vurdere (i samråd med behandleren din) enten dosejustering eller endring i medisinene. 

Annonse

AnonymBruker
ISW skrev (48 minutter siden):

Det er dessverre litt slik at alle medisiner som har en dempende effekt på hjernen (som både Lamictal og Quetiapin har) KAN føre til hukommelsesvansker. 

Hvis dette er plagsomt eller uholdbart, så er jeg redd du bare bør vurdere (i samråd med behandleren din) enten dosejustering eller endring i medisinene. 

Hvorfor har litium bare dempende effekt på kroppen og ikke den følelsen av hette over hjernen som Lamictal har? Jeg går langsommere i fjellet av litium, men hjernen er like raskt. Men Lamictal er det omvendt. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor har litium bare dempende effekt på kroppen og ikke den følelsen av hette over hjernen som Lamictal har? Jeg går langsommere i fjellet av litium, men hjernen er like raskt. Men Lamictal er det omvendt. 

Jeg tror det fortsatt ikke er helt forstått hvordan Litium fungerer. 

Men når det gjelder Lamictal: Denne har ganske selektiv effekt på hjernen/nervesystemet og virker dempende ved å redusere den "elektriske" spenningen i nervecellene. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...