Gå til innhold

Andre som vil være "flink" pasient for behandleren sin?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jo, det gjør jeg. Men jeg føler ikke jeg gjør det godt nok.

Anonymkode: 1479d...018

Jeg vet ikke helt om jeg forstår, men ikke spill ovenfor behandler. Det gjør jo bare at det tar lengre tid, og jeg tror også at de gjennomskuer sånt 🙂 Det er bedre å være ærlig, og så lenge du gjør så godt du kan så har du ingenting å skamme deg for. Og noen ganger streiker motivasjon og disiplin også, og da er det lov til å yte 50% isteden for !00 %. Det virker jo som at du ønsker og jobber for å bli bra, så det er godt nok.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg skal jobbe hardere for å være mer ekte/ærlig. Jeg vil bare ikke skuffe han (behandler).

Jeg tror ikke de blir skuffet av pasienter som jobber mot et mål om å klare seg best mulig. De er opptatt av å gjøre en god jobb, og da vil de ha tillit regner jeg med. Så hvis du viser det ved å være ærlig så er kanskje det viktigste skrittet tatt?

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (3 minutter siden):

Jeg tror ikke de blir skuffet av pasienter som jobber mot et mål om å klare seg best mulig. De er opptatt av å gjøre en god jobb, og da vil de ha tillit regner jeg med. Så hvis du viser det ved å være ærlig så er kanskje det viktigste skrittet tatt?

Ja, kanskje det. Jeg synes terapi er utrolig krevende å få til. Jeg aner ikke hva som er forventet av meg.

Eva Sofie
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg vil bare ikke skuffe han (behandler).

Hva tror du kan skje dersom du skuffer ham? Og hva tror du ev. skal til for å gjøre ham skuffet?

Tenk heller at du går i terapi for din egen del og for at du selv skal få det bedre. En investering i eget liv. Ikke for å gjøre terapeuten fornøyd på noen måte.

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (4 minutter siden):

Hva tror du kan skje dersom du skuffer ham? Og hva tror du ev. skal til for å gjøre ham skuffet?

Tenk heller at du går i terapi for din egen del og for at du selv skal få det bedre. En investering i eget liv. Ikke for å gjøre terapeuten fornøyd på noen måte.

Jeg vil at han skal kjenne på mestring og tar delvis ansvar for hans følelser.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg vil at han skal kjenne på mestring og tar delvis ansvar for hans følelser.

Jeg er redd for at han skal bli irritert på meg om han blir skuffet over meg. Er var for andres sinne.

Eva Sofie
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er redd for å ta plass i alle deler av livet mitt.

I terapi er det nettopp den krevende øvelsen at oppmerksomheten er rettet mot en selv og sitt. Jeg synes du bør forsøke å ta motet til deg og fortelle ham at du synes det er vanskelig å ta plass. Løfte temaet om følelser inn i terapien. Kan du kanskje skrive noe? Jeg tenker at det virker som om følelsene styrer deg og det du gjør.

Annonse

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (3 minutter siden):

I terapi er det nettopp den krevende øvelsen at oppmerksomheten er rettet mot en selv og sitt. Jeg synes du bør forsøke å ta motet til deg og fortelle ham at du synes det er vanskelig å ta plass. Løfte temaet om følelser inn i terapien. Kan du kanskje skrive noe? Jeg tenker at det virker som om følelsene styrer deg og det du gjør.

Takk for tilbakemelding. Kan jeg spørre om hva han forventer av meg?

Eva Sofie
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Takk for tilbakemelding. Kan jeg spørre om hva han forventer av meg?

At du er deg selv... Og at du har fokus på å selv ville jobbe med å bli bedre i terapien (les: hvorfor du går i terapi).

Jo mer ærlig du klarer å være overfor terapeuten om deg selv og hva du opplever er vanskelig i kommunikasjonen dere imellom, jo mer utbytte vil du få av terapien.

Og: Stol på at terapeuten selv er i stand til å ta hånd om seg selv og egne reaksjoner/følelser. Nå er det du som trenger hjelp - ikke ham.

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (1 minutt siden):

At du er deg selv... Og at du har fokus på å selv ville jobbe med å bli bedre i terapien (les: hvorfor du går i terapi).

Jo mer ærlig du klarer å være overfor terapeuten om deg selv og hva du opplever er vanskelig i kommunikasjonen dere imellom, jo mer utbytte vil du få av terapien.

Og: Stol på at terapeuten selv er i stand til å ta hånd om seg selv og egne reaksjoner/følelser. Nå er det du som trenger hjelp - ikke ham.

Dette var nyttig for meg. Tusen takk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...