Gå til innhold

Hvilken type terapi går du til?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Drømmeautomat

Psykodynamisk terapi, der målet er å utforske det ubevisste. Det er akkurat denne terapien jeg ønsker. Jeg gikk tidligere til noen som betegna seg som psykodynamisk terapeut, men da hun sa drømmer ikke interesserte henne måtte jeg konkludere med at hun seilte under falsk flagg. Gi meg en nøytral terapeut med interesse for det ubevisste, så er jeg fornøyd.

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (7 minutter siden):

Psykodynamisk terapi, der målet er å utforske det ubevisste. Det er akkurat denne terapien jeg ønsker. Jeg gikk tidligere til noen som betegna seg som psykodynamisk terapeut, men da hun sa drømmer ikke interesserte henne måtte jeg konkludere med at hun seilte under falsk flagg. Gi meg en nøytral terapeut med interesse for det ubevisste, så er jeg fornøyd.

Privat eller DPS? Hi

Anonymkode: 2b280...860

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Går i ISTDP, gradert og langvarig format. Passer meg veldig bra. Kognitiv terapi og MBT har tidligere ikke fungert for meg. 

Anonymkode: 64676...1c4

Klarer du å sette ord på hva som ikke fungerte? Hvordan merket du det?

Anonymkode: 2b280...860

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Privat eller DPS? Hi

De problemene jeg går i terapi for faller utafor diagnosesystemet (ikke alvorlige nok), så dette er privat. Jeg har onlineterapi med en terapeut i utlandet, det fins flere muligheter for dette hvis man setter seg inn i det. Hadde tre prøvetimer med ulike terapeuter før jeg fant den terapeuten jeg ville gå til.

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (Akkurat nå):

De problemene jeg går i terapi for faller utafor diagnosesystemet (ikke alvorlige nok), så dette er privat. Jeg har onlineterapi med en terapeut i utlandet, det fins flere muligheter for dette hvis man setter seg inn i det. Hadde tre prøvetimer med ulike terapeuter før jeg fant den terapeuten jeg ville gå til.

Går det greit å snakke engelsk i timene synes du? 

Anonymkode: a4306...aa8

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Går det greit å snakke engelsk i timene synes du? 

Ja, jeg syns det, men jeg er vant til å snakke mye engelsk både pga. kolleger og fordi jeg har oppholdt meg i USA over lengre perioder. Det bør selvfølgelig være naturlig å snakke engelsk hvis det skal fungere.

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (15 minutter siden):

Kan jeg spørre deg om hva du går i terapi for?

Annonse

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan jeg spørre deg om hva du går i terapi for?

Selvutvikling. F.eks. er det ting jeg ønsker å bruke mer tid på, men som jeg samtidig føler motstand mot å gjøre og derfor ikke gjør så mye som jeg ønsker. Hvorfor? Bedre forhold til venner og familie, være i stand til å gjenkjenne følelser og uttrykke dem mer direkte. Bedre forhold til kvinner, igjen være oppmerksom på egne følelser og kunne uttrykke dem mer direkte.

I bunn og grunn går det på å forsøke å forstå hvilke ubevisste motiver som spenner bein for meg, hva disse motivene kommer av og hvordan jeg kan bli mer bevisst dette sånn at jeg handler på en måte jeg er mer fornøyd med.

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (5 timer siden):

Selvutvikling. F.eks. er det ting jeg ønsker å bruke mer tid på, men som jeg samtidig føler motstand mot å gjøre og derfor ikke gjør så mye som jeg ønsker. Hvorfor? Bedre forhold til venner og familie, være i stand til å gjenkjenne følelser og uttrykke dem mer direkte. Bedre forhold til kvinner, igjen være oppmerksom på egne følelser og kunne uttrykke dem mer direkte.

I bunn og grunn går det på å forsøke å forstå hvilke ubevisste motiver som spenner bein for meg, hva disse motivene kommer av og hvordan jeg kan bli mer bevisst dette sånn at jeg handler på en måte jeg er mer fornøyd med.

Takk. Jeg synes det høres veldig spennende og nyttig ut. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...