Gå til innhold

Når man føler seg for dum for forumliv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva mener du med at du føler deg for dum? Ellers enig at du trenger nok en pause om du føler tråder handler om deg eller skal få det til å se ut som det er du som lager dem, for det tviler jeg på er reellt.

Anonymkode: fa78a...71a

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Og når man føler at flere tråder handler om en selv, eller at andre skal få det til å se ut som om det er jeg som lager trådene, 

- da er det på tide med en lengre pause, eller? 

Anonymkode: edad1...b44

Tror det ikke nødvendigvis er forumet i seg selv som er årsaken (i hvert fall ikke hele), men at du nå har en tilbøyelighet til å nedvurdere deg selv, tolke ting feil, være litt for rask til å tenke at ting handler om deg, kanskje være litt småparanoid. Og at det kanskje betyr at du ikke er 100% symptomfri akkurat nå. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

At jeg så lett misforstår eller ikke forstår noe i det hele tatt. Jeg er født dum bare. 

For meg hender det lett at jeg lettere misforstår eller ikke forstår noe i sykdomsperiodene mine. Enten det er depresjon og/eller psykose. Vet ikke om det er relevant for deg da, men jeg kan bli ganske lost er jeg dårlig nok. På det aller verste klarer jeg ikke telle til 10 en gang typ (som ett eksempel).

AnonymBruker
Sokk skrev (4 minutter siden):

Tror det ikke nødvendigvis er forumet i seg selv som er årsaken (i hvert fall ikke hele), men at du nå har en tilbøyelighet til å nedvurdere deg selv, tolke ting feil, være litt for rask til å tenke at ting handler om deg, kanskje være litt småparanoid. Og at det kanskje betyr at du ikke er 100% symptomfri akkurat nå. 

Ja, jeg kan ikke være her nå, for jeg blir redd av det. 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For meg hender det lett at jeg lettere misforstår eller ikke forstår noe i sykdomsperiodene mine. Enten det er depresjon og/eller psykose. Vet ikke om det er relevant for deg da, men jeg kan bli ganske lost er jeg dårlig nok. På det aller verste klarer jeg ikke telle til 10 en gang typ (som ett eksempel).

Så dårlig har jeg aldri vært heldigvis, men jeg vet at jeg er i en sykdomsperiode nå, og at jeg har vært det en stund. Så da handler dette i hovedinnlegget kanskje om sykdom da. ? Litt vanskelig å tro det også, for det er liksom ikke "sånn" syk jeg er. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så dårlig har jeg aldri vært heldigvis, men jeg vet at jeg er i en sykdomsperiode nå, og at jeg har vært det en stund. Så da handler dette i hovedinnlegget kanskje om sykdom da. ? Litt vanskelig å tro det også, for det er liksom ikke "sånn" syk jeg er. 

Tja, jeg vil nok tro det handler om sykdom ja. Men det kunne sikkert vært nyttig for deg å diskutere det med din behandler da? Så får du noen som kjenner deg og din psykdom godt sitt syn på det. Ellers er det nok lurt å ta en pause fra forumet uansett for deg, så det støtter jeg deg i også ønsker jeg deg velkommen tilbake når du er klar for det :) 

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Tror du kan ha sånne følelser og tanker rundt forumet uten at det er snakk om noe psykoseproblematikk. Men jeg tror også at det du beskriver kan være et ledd i annen psykdom.

Sosial angst kan innebære at man er sensitiv for hvordan andre oppfatter deg og kanskje tolker det i overkant negativt og depresjon setter jo negative briller på deg så alt kan bli tolket skjevt. Bare som eksempler.

Synes det er lurt å ta pause fra forum hvis det gir deg mer stress enn glede. 

AnonymBruker
Sokk skrev (1 time siden):

Tror du kan ha sånne følelser og tanker rundt forumet uten at det er snakk om noe psykoseproblematikk. Men jeg tror også at det du beskriver kan være et ledd i annen psykdom.

Sosial angst kan innebære at man er sensitiv for hvordan andre oppfatter deg og kanskje tolker det i overkant negativt og depresjon setter jo negative briller på deg så alt kan bli tolket skjevt. Bare som eksempler.

Synes det er lurt å ta pause fra forum hvis det gir deg mer stress enn glede. 

Nå har jeg tenkt meg litt om. Jeg aner ikke hvorfor jeg får det sånn. Det skjer støtt og stadig, både når jeg er i en bipolar episode og uten at jeg er i en bipolar episode. Det varierer hvor mye jeg tror på det. Noen ganger er jeg 100% overbevist om at så (hi) er tilfelle, men for det meste er jeg åpen for tvil. Men det mest vanlige er at jeg ikke tenker i de baner i det hele tatt. Men noen ganger kommer det bare over meg og jeg får dette for meg. Varigheten kan også variere. Alt fra minutter til timer til dager. Jeg forstår det ikke, men tror det må være et snev av paranoia som har med diagnosen (schizoaffektiv) min å gjøre. 

Det beste er vel da å bare holde seg unna forumet til det går over igjen. Og forlate det straks jeg får sånne tanker. Gå ut og bort og puste litt. Det er ikke over enda, kjenner jeg. Jeg er fremdeles skeptisk og usikker. Men er ikke 100% overbevist. Så psykotisk er jeg ikke. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tja, jeg vil nok tro det handler om sykdom ja. Men det kunne sikkert vært nyttig for deg å diskutere det med din behandler da? Så får du noen som kjenner deg og din psykdom godt sitt syn på det. Ellers er det nok lurt å ta en pause fra forumet uansett for deg, så det støtter jeg deg i også ønsker jeg deg velkommen tilbake når du er klar for det :) 

Ja, antakelig er det noe sykdomsrelatert, selv om jeg ikke helt liker å innrømme det. Jeg vil jeg ikke at det skal være sykdom, om du skjønner. Men samtidig håper jeg det er det fordi det da betyr at det jeg frykter ikke stemmer. Nå er jeg i tvil. Skal ikke være lett dette. Jeg får sove på det, så er det kanskje helt annerledes i morgen igjen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...