Gå til innhold

Du som har innleggelser når du er deprimert

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ingen legges inn hver gang de er deprimert. Mange som har opplevd innleggelser har også opplevd depresjoner uten innleggelser. Jeg har vært innlagt én gang, da som veldig ung og uerfaren med sykdommen. Informasjon og stabilisering hadde en effekt samt medikasjon. I etterkant har jeg klart meg selv basert på det jeg lærte og forsto da. 

Anonymkode: c8eda...ef1

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ingen legges inn hver gang de er deprimert. Mange som har opplevd innleggelser har også opplevd depresjoner uten innleggelser. Jeg har vært innlagt én gang, da som veldig ung og uerfaren med sykdommen. Informasjon og stabilisering hadde en effekt samt medikasjon. I etterkant har jeg klart meg selv basert på det jeg lærte og forsto da. 

Anonymkode: c8eda...ef1

Takk for svar.

Anonymkode: 98d1e...6a6

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enig i at innleggelse ikke behøver å være nødvendig ved depresjon. Selv ikke ved alvorlig depresjon. 

Anonymkode: 2f994...b38

Jeg var selv innlagt ved alvorlig depresjon. Fikk diagnose, ble medisinert, fikk stabilisering, ro, hvile, omsorg osv. Hi

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (5 minutter siden):

Ja, hvorfor skal man være der? Man blir ikke bedre av å være der, man blir bedre av riktig medisinering.

Men hvordan kan du svare for andre enn deg selv? Tusenvis er jo innlagt med gode resultater hvert år? Eller?

Everybody
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hvordan kan du svare for andre enn deg selv? Tusenvis er jo innlagt med gode resultater hvert år? Eller?

Ja, altså man kan få hjelp til å finne riktig medisinering, få riktig diagnose, få hjelp til ting hvis man er dårlig og ikke klarer seg selv. Men innleggelser i psykiatrien og somatikken er to forskjellige ting. Innleggelser i psykiatrien er mer oppbevaring, mens innleggelser i somatikken så får man operasjoner osv.

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (1 time siden):

Ja, altså man kan få hjelp til å finne riktig medisinering, få riktig diagnose, få hjelp til ting hvis man er dårlig og ikke klarer seg selv. Men innleggelser i psykiatrien og somatikken er to forskjellige ting. Innleggelser i psykiatrien er mer oppbevaring, mens innleggelser i somatikken så får man operasjoner osv.

Oppbevaring høres jo unyttig ut.

Kan tenke meg at et minimum av sosial kontakt, hygiene, næring osv. kan fremskynde tilfriskning for mange som ellers kunne ha blitt liggende hjemme i flere måneder til om ikke noe hadde skjedd. Så synes ikke det er rart om noen er det. 

For min del har antidepressiva vært av større betydning enn noe annet. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...