Gå til innhold

Lytter du alltid til behandlers råd mtp medisiner?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ble du skikkelig dårlig?

Anonymkode: baa01...703

Noen av gangene ja. Har innsett at jeg er bare dum når jeg insisterer på å gå min egen vei og ikke høre på de som virkelig har peiling.

Anonymkode: d98ea...e55

Det er pasienten som bestemmer hvilke medisiner en ønsker å ta, så det er lov å gjøre noe annet enn det behandler anbefaler. (Unntatt når pas er på tvang)

Men en må alltid spille med åpne kort. En må være helt ærlig om hva en tar og ikke tar. Uten det blir det umulig for behandler å hjelpe pasienten.

AnonymBruker
nachnoo skrev (4 minutter siden):

Det er pasienten som bestemmer hvilke medisiner en ønsker å ta, så det er lov å gjøre noe annet enn det behandler anbefaler. (Unntatt når pas er på tvang)

Men en må alltid spille med åpne kort. En må være helt ærlig om hva en tar og ikke tar. Uten det blir det umulig for behandler å hjelpe pasienten.

Kloke ord. Jeg vil gjerne prøve meg uten medisiner. Bp2-,depresjon. Medisinene virker ikke.

Annonse

Jeg har lite kunnskap om medisiner, så ja - jeg følger legens råd vedr medisiner (eller andre ting), det er jo derfor jeg søker hans hjelp. 

Sånn er det når jeg feks oppsøker et bilverksted også - jeg har lite kunnskap om bil og lar ekspertene ta seg av bilen min akkurat slik jeg lar legen ta seg av helsa mi. Jeg stoler på at ekspertene kan jobben sin, følger rådene og blander meg ikke inn i deres fagområde.

Endret av Emoji
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kloke ord. Jeg vil gjerne prøve meg uten medisiner. Bp2-,depresjon. Medisinene virker ikke.

Hvis medisinene ikke virker, er det ikke bedre å ta det opp med fastlege/behandler slik at dere kan prøve ut andre medisiner eller andre doser, før du begynner å tenke på å gå uten noen medisiner?

Anonymkode: e224b...d4b

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...