AnonymBruker Skrevet 14. august Del Skrevet 14. august Hallo dere... Skulle til å skrive i overskriften at jeg er alene for meg selv hele tiden, men det stemmer jo ikke siden jeg har jo jobb der jeg møter kollegaer i matpausen og jeg er jo også litt på Aktivitetssenteret i byen der jeg møter andre. >Og jeg er også veldig innadvendt av meg og trenger alenetid, men akkurat nå føler jeg litt at jeg blir gal av å være alene... Spesielt kanskje siden jeg ikke har noen nære venner (eller kjæreste) jeg kan snakke med om de dypere tingene og det som betyr noe i livet... Har heldigvis både Psykiater og Helsefagarbeider da, men Psykiater virker uinteressert i psyken min så lenge det ikke dreier seg om det relatert til medisiner og psykdiagnosen min. Og Helsefagarbeider snakker jeg mest om hverdagen med, men kunne kanskje snakket med henne om dypere ting også??? Ellers er definitivt savnet størst etter en venninne.... Anonymkode: 66faa...276 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/485461-gal-av-%C3%A5-v%C3%A6re-alene-for-meg-selv-ofte/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trinity80 Skrevet 14. august Del Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hallo dere... Skulle til å skrive i overskriften at jeg er alene for meg selv hele tiden, men det stemmer jo ikke siden jeg har jo jobb der jeg møter kollegaer i matpausen og jeg er jo også litt på Aktivitetssenteret i byen der jeg møter andre. >Og jeg er også veldig innadvendt av meg og trenger alenetid, men akkurat nå føler jeg litt at jeg blir gal av å være alene... Spesielt kanskje siden jeg ikke har noen nære venner (eller kjæreste) jeg kan snakke med om de dypere tingene og det som betyr noe i livet... Har heldigvis både Psykiater og Helsefagarbeider da, men Psykiater virker uinteressert i psyken min så lenge det ikke dreier seg om det relatert til medisiner og psykdiagnosen min. Og Helsefagarbeider snakker jeg mest om hverdagen med, men kunne kanskje snakket med henne om dypere ting også??? Ellers er definitivt savnet størst etter en venninne.... Anonymkode: 66faa...276 Da er det å brette opp ermene og finne seg ei venninne 👏👏 Har du utfordringer med det, får du nok utfordringer med å opprettholde vennskapet også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/485461-gal-av-%C3%A5-v%C3%A6re-alene-for-meg-selv-ofte/#findComment-4309290 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august Del Skrevet 14. august Trinity80 skrev (1 minutt siden): Da er det å brette opp ermene og finne seg ei venninne 👏👏 Har du utfordringer med det, får du nok utfordringer med å opprettholde vennskapet også. Ja, jeg har utfordringer med å finne venninne, kanskje spesielt siden jeg er ganske klønete sosialt. Har jo ikke klart å få nye venner siden barneskolen og det er jo ganske så stor forskjell på å få venner som barn og nå i 30-årene. Jeg har også litt inntrykk av at de fleste på min alder på en måte allerede har nok venner og ikke er så interessert i å bli kjent med meg dessverre 😕 Anonymkode: 66faa...276 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/485461-gal-av-%C3%A5-v%C3%A6re-alene-for-meg-selv-ofte/#findComment-4309293 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august Del Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, jeg har utfordringer med å finne venninne, kanskje spesielt siden jeg er ganske klønete sosialt. Har jo ikke klart å få nye venner siden barneskolen og det er jo ganske så stor forskjell på å få venner som barn og nå i 30-årene. Jeg har også litt inntrykk av at de fleste på min alder på en måte allerede har nok venner og ikke er så interessert i å bli kjent med meg dessverre 😕 Anonymkode: 66faa...276 hva gjør du for å bli kjent med nye da? Anonymkode: 34df2...a80 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/485461-gal-av-%C3%A5-v%C3%A6re-alene-for-meg-selv-ofte/#findComment-4309294 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august Del Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, jeg har utfordringer med å finne venninne, kanskje spesielt siden jeg er ganske klønete sosialt. Har jo ikke klart å få nye venner siden barneskolen og det er jo ganske så stor forskjell på å få venner som barn og nå i 30-årene. Jeg har også litt inntrykk av at de fleste på min alder på en måte allerede har nok venner og ikke er så interessert i å bli kjent med meg dessverre 😕 Anonymkode: 66faa...276 Ja sånn er det å bli eldre dessverre. Når man er 25+ så er de fleste opptatt med kjæreste og barn og har kanskje 1 eller max 2 venninner. Det å ha en vennegjeng på flere enn det var mer vanlig i ungdomstiden da man gikk på skole. Hva er grunnen til at du ikke får deg kjæreste? Har du hatt kjæreste før? Anonymkode: 50b5e...13b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/485461-gal-av-%C3%A5-v%C3%A6re-alene-for-meg-selv-ofte/#findComment-4309296 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august Del Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): hva gjør du for å bli kjent med nye da? Anonymkode: 34df2...a80 Akkurat nå ikke så mye. Men jeg har jo gjort en del tidligere da, som å være frivillig i bl.a Røde Kors også har jeg hatt litt forskjellige hobbyer der jeg har møtt forskjellige folk, men ingen var interessert i noe mer. Har også gått i 3 forskjellige klasser (3 forskjellige år) på VGS uten å bli kjent med en eneste av klassekammeratene mine der. Anonymkode: 66faa...276 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/485461-gal-av-%C3%A5-v%C3%A6re-alene-for-meg-selv-ofte/#findComment-4309297 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august Del Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja sånn er det å bli eldre dessverre. Når man er 25+ så er de fleste opptatt med kjæreste og barn og har kanskje 1 eller max 2 venninner. Det å ha en vennegjeng på flere enn det var mer vanlig i ungdomstiden da man gikk på skole. Hva er grunnen til at du ikke får deg kjæreste? Har du hatt kjæreste før? Anonymkode: 50b5e...13b Jeg har aldri hatt kjæreste fordi jeg er veldig innadvendt og aldri har turt å gjøre en innsats for å få kjæreste, date og slikt. Og til eldre jeg har blitt til reddere har jeg blitt for å forsøke å få kjæreste, spesielt siden jeg har null erfaring med dating, kyssing, sex og alt det der så har jeg bare blitt så flau over at jeg har null erfaring at jeg har latt det stoppe meg fra å forsøke... Anonymkode: 66faa...276 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/485461-gal-av-%C3%A5-v%C3%A6re-alene-for-meg-selv-ofte/#findComment-4309299 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august Del Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Akkurat nå ikke så mye. Men jeg har jo gjort en del tidligere da, som å være frivillig i bl.a Røde Kors også har jeg hatt litt forskjellige hobbyer der jeg har møtt forskjellige folk, men ingen var interessert i noe mer. Har også gått i 3 forskjellige klasser (3 forskjellige år) på VGS uten å bli kjent med en eneste av klassekammeratene mine der. Anonymkode: 66faa...276 Vennskap er jo noe som ofte gradvis vokser frem, ikke noe som bare enten er der umiddelbart eller ikke. Å vedlikeholde slike aktiviteter gjør at du blir kjent med flere folk, som igjen gir gode muligheter for vennskap. Kanskje du skal ta opp igjen noe av det frivillige, melde deg på litt kurs, eller noe annet relatert til hobby. Jeg synes faktisk det er langt enklere å finne vennskap nå (35+) enn det var i midten av 20 årene. Anonymkode: 34df2...a80 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/485461-gal-av-%C3%A5-v%C3%A6re-alene-for-meg-selv-ofte/#findComment-4309300 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august Del Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vennskap er jo noe som ofte gradvis vokser frem, ikke noe som bare enten er der umiddelbart eller ikke. Å vedlikeholde slike aktiviteter gjør at du blir kjent med flere folk, som igjen gir gode muligheter for vennskap. Kanskje du skal ta opp igjen noe av det frivillige, melde deg på litt kurs, eller noe annet relatert til hobby. Jeg synes faktisk det er langt enklere å finne vennskap nå (35+) enn det var i midten av 20 årene. Anonymkode: 34df2...a80 Joda, jeg skjønner jo det. Men poenget mitt var at ingen av dem viste interesse for å møtes utenom hobby eller skole og det må man jo nesten skal man bli ordentlig venner og ikke bare bekjente? Jeg har allerede en hobby som tar opp nesten en hel dag (siden det tar litt tid i reisetid osv), og jeg har dessverre ikke så god kapasitet til å gjøre så mye nå med dårlig psyke dessverre. Hvordan synes du det er lettere å finne vennskap nå og har du noen tips til hvordan? Og er du veldig utdadvendt? Kanskje det er lettere for deg pga det? Jeg vet ikke... men jeg synes i alle fall at det er veldig vanskelig dessverre... Anonymkode: 66faa...276 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/485461-gal-av-%C3%A5-v%C3%A6re-alene-for-meg-selv-ofte/#findComment-4309303 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august Del Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Joda, jeg skjønner jo det. Men poenget mitt var at ingen av dem viste interesse for å møtes utenom hobby eller skole og det må man jo nesten skal man bli ordentlig venner og ikke bare bekjente? Jeg har allerede en hobby som tar opp nesten en hel dag (siden det tar litt tid i reisetid osv), og jeg har dessverre ikke så god kapasitet til å gjøre så mye nå med dårlig psyke dessverre. Hvordan synes du det er lettere å finne vennskap nå og har du noen tips til hvordan? Og er du veldig utdadvendt? Kanskje det er lettere for deg pga det? Jeg vet ikke... men jeg synes i alle fall at det er veldig vanskelig dessverre... Anonymkode: 66faa...276 Jeg er introvert, alltid vært det. Enklere fordi jeg er singel og kan møte folk eller melde meg på kurs/o.l når jeg har mulighet. Anonymkode: 34df2...a80 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/485461-gal-av-%C3%A5-v%C3%A6re-alene-for-meg-selv-ofte/#findComment-4309313 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august Del Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er introvert, alltid vært det. Enklere fordi jeg er singel og kan møte folk eller melde meg på kurs/o.l når jeg har mulighet. Anonymkode: 34df2...a80 Åja, forstår. Men hvordan klarer du å faktisk få venner da? Når bruker du spørre om de vil finne på noe utenom hobbyen og slikt? For min del har jeg aldri turt spørre om det siden de ikke virker interesserte i å bli kjent overhode.... Anonymkode: 66faa...276 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/485461-gal-av-%C3%A5-v%C3%A6re-alene-for-meg-selv-ofte/#findComment-4309317 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august Del Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Åja, forstår. Men hvordan klarer du å faktisk få venner da? Når bruker du spørre om de vil finne på noe utenom hobbyen og slikt? For min del har jeg aldri turt spørre om det siden de ikke virker interesserte i å bli kjent overhode.... Anonymkode: 66faa...276 Jeg går ikke inn med en innstilling om å skulle bli venn med, men om å finne noe (en aktivitet) som gir meg noe, og så begynner jeg å snakke litt med folk som er der, og så blir man gradvis mer kjent. Et alternativ kan være å oppsøke vennegrupper på facebook, det finnes mange. Det kan vel like gjerne være at de ikke virker interessert overhode fordi du heller ikke våger å spørre, de kan jo ikke lukte at du (for eksempel) har lyst til å ta en kaffe eller ta en lunch med dem eller noe. Anonymkode: 34df2...a80 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/485461-gal-av-%C3%A5-v%C3%A6re-alene-for-meg-selv-ofte/#findComment-4309321 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august Del Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg går ikke inn med en innstilling om å skulle bli venn med, men om å finne noe (en aktivitet) som gir meg noe, og så begynner jeg å snakke litt med folk som er der, og så blir man gradvis mer kjent. Et alternativ kan være å oppsøke vennegrupper på facebook, det finnes mange. Det kan vel like gjerne være at de ikke virker interessert overhode fordi du heller ikke våger å spørre, de kan jo ikke lukte at du (for eksempel) har lyst til å ta en kaffe eller ta en lunch med dem eller noe. Anonymkode: 34df2...a80 Skjønner, det er nok en bra innstilling. Du har ett godt poeng ift det. Mulig jeg også ser uinteressert ut i å bli kjent jeg også, siden jeg har en tendens til å bli veldig innesluttet og ubekvem når jeg er rundt andre mennesker siden jeg er så innadvendt. Forsøker være bevisst på det da å tenke at jeg må fremstå åpen og imøtekommende, men tror jeg ofte glemmer meg... Ikke lett å si hvorfor det er så vanskelig for meg å få venner... Anonymkode: 66faa...276 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/485461-gal-av-%C3%A5-v%C3%A6re-alene-for-meg-selv-ofte/#findComment-4309322 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august Del Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Skjønner, det er nok en bra innstilling. Du har ett godt poeng ift det. Mulig jeg også ser uinteressert ut i å bli kjent jeg også, siden jeg har en tendens til å bli veldig innesluttet og ubekvem når jeg er rundt andre mennesker siden jeg er så innadvendt. Forsøker være bevisst på det da å tenke at jeg må fremstå åpen og imøtekommende, men tror jeg ofte glemmer meg... Ikke lett å si hvorfor det er så vanskelig for meg å få venner... Anonymkode: 66faa...276 Men du strever sosialt? Er du testa, har du asperger eller noe slikt? Det kunne jo forklart noe, men ikke løst utfordringene sosialt så klart. Anonymkode: 34df2...a80 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/485461-gal-av-%C3%A5-v%C3%A6re-alene-for-meg-selv-ofte/#findComment-4309326 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august Del Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men du strever sosialt? Er du testa, har du asperger eller noe slikt? Det kunne jo forklart noe, men ikke løst utfordringene sosialt så klart. Anonymkode: 34df2...a80 Ja, jeg strever mye sosialt og ja jeg har asperger også. Er personen(e) jeg snakker med flinke sosialt er det lettere for meg, men om andre parten også strever blir det fort kjipt/vanskelig. Anonymkode: 66faa...276 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/485461-gal-av-%C3%A5-v%C3%A6re-alene-for-meg-selv-ofte/#findComment-4309330 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 14. august Del Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Akkurat nå ikke så mye. Men jeg har jo gjort en del tidligere da, som å være frivillig i bl.a Røde Kors også har jeg hatt litt forskjellige hobbyer der jeg har møtt forskjellige folk, men ingen var interessert i noe mer. Har også gått i 3 forskjellige klasser (3 forskjellige år) på VGS uten å bli kjent med en eneste av klassekammeratene mine der. Anonymkode: 66faa...276 Her jeg bor er det en Facebook-gruppe for single unge mennesker som har flyttet hit og ikke fått nye venner. Kanskje det er noe slikt der du bor? Tror det er alle aldre for noen vill møtes på pub og andre litt eldre vil treffes for å drikke kaffe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/485461-gal-av-%C3%A5-v%C3%A6re-alene-for-meg-selv-ofte/#findComment-4309333 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august Del Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, jeg strever mye sosialt og ja jeg har asperger også. Er personen(e) jeg snakker med flinke sosialt er det lettere for meg, men om andre parten også strever blir det fort kjipt/vanskelig. Anonymkode: 66faa...276 Skjønner det. Jeg håper ikke du gir opp å prøve bli kjent med folk. Ikke lås deg heller helt fast i forestillingen om at folk i en viss alder er for opptatt med familie/barn osv, mange er så klart det, men vi er også mange som ikke er der. Fortsett å prøve, det er vel egentlig det vi alle må. Jeg er veldig introvert, snakket knapt med e menneske under pandemien for eksempel og hadde det veldig fint. Men det er fint å ha noen få man kan treffe i blant, å snakke med, ta en lunch eller en kaffe med, eller bare gå en tur sammen med, få luftet hodet litt. Dersom du strever sosialt vil det kanskje være litt enklere for deg å bli litt kjent først på nett. Som via grupper som hun over her skriver om. Gi i hvertfall ikke opp Anonymkode: 34df2...a80 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/485461-gal-av-%C3%A5-v%C3%A6re-alene-for-meg-selv-ofte/#findComment-4309338 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august Del Skrevet 14. august Dorthe skrev (13 minutter siden): Her jeg bor er det en Facebook-gruppe for single unge mennesker som har flyttet hit og ikke fått nye venner. Kanskje det er noe slikt der du bor? Tror det er alle aldre for noen vill møtes på pub og andre litt eldre vil treffes for å drikke kaffe. Ja, det er en Hey girl gruppe for byen jeg bor i. Men tør ikke legge ut noe annonse der, er så redd for å ikke få noe respons og at alle ser jeg ikke har venner siden man må jo skrive med fullt navn. Og ingen av de som legger ut noe der har passet meg (de har ønsker for den de skal møte som jeg ikke passer inn i). AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Skjønner det. Jeg håper ikke du gir opp å prøve bli kjent med folk. Ikke lås deg heller helt fast i forestillingen om at folk i en viss alder er for opptatt med familie/barn osv, mange er så klart det, men vi er også mange som ikke er der. Fortsett å prøve, det er vel egentlig det vi alle må. Jeg er veldig introvert, snakket knapt med e menneske under pandemien for eksempel og hadde det veldig fint. Men det er fint å ha noen få man kan treffe i blant, å snakke med, ta en lunch eller en kaffe med, eller bare gå en tur sammen med, få luftet hodet litt. Dersom du strever sosialt vil det kanskje være litt enklere for deg å bli litt kjent først på nett. Som via grupper som hun over her skriver om. Gi i hvertfall ikke opp Anonymkode: 34df2...a80 Nei, jeg skal forsøke ikke gi opp for jeg tenker at hadde jeg bare hatt en venninne hadde det økt livskvaliteten min veldig. Savner så utrolig mye å bare han noen å finne på ting med og kunne snakke med alt om... Jeg skal forsøke finne noen på facebook, men tør ikke legge ut selv så det spørs vel om noen som passer meg legger ut... det er ikke så mye aktivitet der inne da... Anonymkode: 66faa...276 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/485461-gal-av-%C3%A5-v%C3%A6re-alene-for-meg-selv-ofte/#findComment-4309352 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Everybody Skrevet 14. august Del Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Men tør ikke legge ut noe annonse der, er så redd for å ikke få noe respons og at alle ser jeg ikke har venner siden man må jo skrive med fullt navn. Du kan skjule venner på facebook profilen din. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/485461-gal-av-%C3%A5-v%C3%A6re-alene-for-meg-selv-ofte/#findComment-4309387 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.