Gå til innhold

Legen ville ikke henvise meg

Anbefalte innlegg

snusmumeriken96

Var hos legen i dag og har ny time om en uke. Men hun vil ikke henvise meg fordi jeg har vært på dps så mange ganger før.

Vi skal diskutere litt rundt medisiner neste gang, men

..

Hun sier jeg må bli utredet for å starte på ssrii. Er det andre steder enn dps man kan få tak i ssri og utredning? 

Glemte å spørre legen om det. Det ebeste jeg kom hjem med var en pakke atrax. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/485492-legen-ville-ikke-henvise-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

snusmumeriken96 skrev (17 minutter siden):

Var hos legen i dag og har ny time om en uke. Men hun vil ikke henvise meg fordi jeg har vært på dps så mange ganger før.

Vi skal diskutere litt rundt medisiner neste gang, men

..

Hun sier jeg må bli utredet for å starte på ssrii. Er det andre steder enn dps man kan få tak i ssri og utredning? 

Glemte å spørre legen om det. Det ebeste jeg kom hjem med var en pakke atrax. 

Fastlegen kan utrede tilstrekkelig til å kunne gi ssri om det er hensiktsmessig.

snusmumeriken96
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvor mange ganger har du vært på DPS da og hvor lenge siden var det siden sist gang? Kan Psykiatritjenesten i kommunen være ett alternativ for deg i stedet?

Anonymkode: 4e83c...550

Det er 2 år siden sist . Men sist gang var på rutine. Det kan jeg ikke gå mer inn på her, men var ikke på "vanlig" dps, men likevel dps altså ikke almenn.

Og før det kanskje tre ganger over de siste 10 år så har jeg værr der i 4 perioder. 

Ja, kanskje psykiarrri i kommunen men de kan jo ikke skrive ut angst medisiner/ ssrii.

Worriesome Plenty 2
snusmumeriken96 skrev (13 minutter siden):

Det er 2 år siden sist . Men sist gang var på rutine. Det kan jeg ikke gå mer inn på her, men var ikke på "vanlig" dps, men likevel dps altså ikke almenn.

Og før det kanskje tre ganger over de siste 10 år så har jeg værr der i 4 perioder. 

Ja, kanskje psykiarrri i kommunen men de kan jo ikke skrive ut angst medisiner/ ssrii.

Fastlegen din kan selvfølgelig skrive ut SSRI. De fleste får det av fastlegen.

snusmumeriken96
Worriesome Plenty 2 skrev (Akkurat nå):

Fastlegen din kan selvfølgelig skrive ut SSRI. De fleste får det av fastlegen.

Hun sier at det tar lang tid. Trenger der nå liksom. Sliter hver dag, nen hun skjønt ikke alvoret eller ikke brydde seg. 

Du må være utreder først og der rar tid 

Annonse

Worriesome Plenty 2
snusmumeriken96 skrev (3 minutter siden):

Hun sier at det tar lang tid. Trenger der nå liksom. Sliter hver dag, nen hun skjønt ikke alvoret eller ikke brydde seg. 

Du må være utreder først og der rar tid 

Det pleier ikke ta tid og er noe veldig mange får på bare 1 oppmøte hos fastlege. Jeg tror du har misforstått flere ting.

snusmumeriken96
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Hun ville vel ikke gi deg det mtp din lave vekt da. 

Anonymkode: 29668...9f9

Værsåsnill. Gud, jeg har muskelsvinn grunnet hormonell ubslanse grunnet angst så. Har lagt på meg litt uansett nå. Ser vanlig ut.

snusmumeriken96 skrev (1 time siden):

Værsåsnill. Gud, jeg har muskelsvinn grunnet hormonell ubslanse grunnet angst så. Har lagt på meg litt uansett nå. Ser vanlig ut.

Du får ikke muskelsvinn av hormonell ubalanse pga angst. Det høres ut som om noe du har funnet på for å ikke se sannheten som ligger foran deg. 

Hadde det kun vært snakk om det så hadde du ikke startet alle trådene hvor du var opphengt i kropp og vekt.

snusmumeriken96
Vhanja skrev (2 minutter siden):

Du får ikke muskelsvinn av hormonell ubalanse pga angst. Det høres ut som om noe du har funnet på for å ikke se sannheten som ligger foran deg. 

Hadde det kun vært snakk om det så hadde du ikke startet alle trådene hvor du var opphengt i kropp og vekt.

Ja, jeg er lirt frika ut fordi jeg ikke klarer å slappe av- føler meg gira døgnet rundt og der gjør jeg redd. 

Tatr ararax nå med minimal effekt

Annonse

snusmumeriken96
Vhanja skrev (21 timer siden):

Jo jeg starta de for jeg prøver å skjønne meg selv. Kan si at legen ikke skjønte så veldig mye. Men her inne så er det ikke så mange.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...