Gå til innhold

Noen som lever med selvmordstanker år etter år?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
Glitter skrev (7 minutter siden):

Har hatt det mye. År etter år. Etter jeg begynte på Litium så har jeg hatt mye mindre av det. Men nå for tiden har jeg hatt en del av det. Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Det er for tøft. 

Trist å høre. Jeg bruker også Litium. Har du noen å prate med? Jeg har behandler på DPS. 

Anonymkode: f9625...e17

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Trist å høre. Jeg bruker også Litium. Har du noen å prate med? Jeg har behandler på DPS. 

Har ingen akkurat nå. En ny behandler på psykoseteamet, men virker ikke som at hun vil funke. 

AnonymBruker
Glitter skrev (6 minutter siden):

Har ingen akkurat nå. En ny behandler på psykoseteamet, men virker ikke som at hun vil funke. 

Du kan prate med meg om du vil. Leit at hun ikke funker. Kan du ringe hun behandleren du har nummeret til fra tidligere eller vil du ikke det?

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan prate med meg om du vil. Leit at hun ikke funker. Kan du ringe hun behandleren du har nummeret til fra tidligere eller vil du ikke det?

Nei hun har sagt vi er ved veis ende. 

Annonse

Eva Sofie
Glitter skrev (16 timer siden):

Har du en fastlege du kan kontakte? Snakke med familien at du har det tungt - at de kan hjelpe deg på noe vis.

Du har vært igjennom depressive perioder før, og vet at de går over på et eller annet tidspunkt. Inntil det skjer, er det viktig å få hjelp til å holde på håpet...

Eva Sofie skrev (58 minutter siden):

Har du en fastlege du kan kontakte? Snakke med familien at du har det tungt - at de kan hjelpe deg på noe vis.

Du har vært igjennom depressive perioder før, og vet at de går over på et eller annet tidspunkt. Inntil det skjer, er det viktig å få hjelp til å holde på håpet...

Jo kan jo kontakte legen. Men har også time på psykoseteamet på tirsdag. 

Skal på kino med pappa i mårra. 

AnonymBruker
Glitter skrev (5 timer siden):

Jo kan jo kontakte legen. Men har også time på psykoseteamet på tirsdag. 

Skal på kino med pappa i mårra. 

Ta kontakt med legen på mandag og luft tankene dine. Kos deg med pappaen din på kino i morgen💕

Eva Sofie
AnonymBruker skrev (På 16.8.2024 den 20.10):

Dvs som er langvarig deprimerte som meg?

For å prøve på å gi et svar til TS: Ja, det er vanlig. Det kalles gjerne kronisk suicidal, men jeg liker ikke ordet kronisk. En slik fortvilelse kan vare ett år eller tre, men etter en tid, kan en få det bedre. Mange steder innen medisin, har de sagt langvarig istedenfor kronisk i et par års tid.

Ofte er selvmordstanker et uttrykk av å ha det vondt eller å føle på mye håpløshet. Det å ev. klare å gjenkjenne et mønster i når tankene øker i styrke, vil være et viktig arbeid i terapien. F.eks. klare å identifisere at stabil søvn er viktig, holde på rutiner i hverdagen, få i seg faste måltider, ikke bli liggende i sengen etc.

Kanskje også det å erkjenne at tanker kan få lov til å være tanker. Når tanker ev. blir til planer, er det viktig å snakke med andre eller ta frem egen kriseplan.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...