Gå til innhold

Aktiviteter for menn på sengepost

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
Fru2020 skrev (39 minutter siden):

Vi skal ha møte i brukerrådet. Jeg har meldt inn saken aktiviteter for menn. Jeg tenker selv å foreslå at man kjøper inn en spillkonsoll til avdelingen. 

Er det andre som har gode ideer jeg kan ta med meg?

En spillkonsoll er de vel mange damer også som kunne hatt glede av? Om du tenker på aktiviteter som handler om anna enn strikking så kan bordtennisbord, turgrupper, gitar, piano, brettspill, kortspill, være fint for begge kjønn

Anonymkode: 05a9c...770

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En spillkonsoll er de vel mange damer også som kunne hatt glede av? Om du tenker på aktiviteter som handler om anna enn strikking så kan bordtennisbord, turgrupper, gitar, piano, brettspill, kortspill, være fint for begge kjønn

Helt sant at kvinner også vil kunne bruke det. På den avdelingen jeg er tilknyttet har det i praksis vært kjønnsdelte stuer. Damene sitter i hovedstuen hvor mange driver med håndarbeid. Mennene sitter i tv stuen. Derfor jeg tenkte at vi må få en spillkonsoll inn dit. Og flere kanaler har jeg også fått tilbakemeldinger om 

Annonse

AnonymBruker
Vhanja skrev (9 minutter siden):

Hvis jeg hadde vært innlagt så hadde jeg satt meg i mannfolk-stua, ser jeg. 😄

Er det virkelig fortsatt sånn at damer  får drive med håndarbeid og menn får ha TV og spille når man er innlagt?

Er det mange menn som er interessert i håndarbeid??

Anonymkode: f14f2...6b3

AnonymBruker
Vhanja skrev (10 minutter siden):

Er det virkelig fortsatt sånn at damer  får drive med håndarbeid og menn får ha TV og spille når man er innlagt?

Jeg og!

Fru2020 skrev (1 time siden):

Vi skal ha møte i brukerrådet. Jeg har meldt inn saken aktiviteter for menn. Jeg tenker selv å foreslå at man kjøper inn en spillkonsoll til avdelingen. 

Har bare vært innlagt og sosialisert med andre pasienter én gang. Da var det en mann som kjøpte store puslespill som han brukte lang tid på. Så ble vi flere som ble med etterhvert.

Takk og pris på at du foreslår andre aktiviteter enn strikking - for begge kjønn. 

hattifnattus
Vhanja skrev (18 minutter siden):

Sjæl. Hadde tygget av meg hendene før du hadde fått presset strikketøyet inn i dem. 😵 Gaming er en million ganger morsommere og minst like sosialt om man har multiplayer spill. Og det er jo helt klart noe begge kjønn kan dra nytte av :)

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er du innlagt selv nå? Og at det er derfor du lurer på dette? Har du fått i oppdrag å finne ut av dette mens du er innlagt?

Anonymkode: c1444...0d6

Jeg har nettopp vært innlagt. Det kom frem at jeg er leder i brukerrådet og da kom dette opp til diskusjon, fordi for en gangs skyld satt det er par menn i hovedstuen.

Vhanja skrev (3 timer siden):

Det er jo selvfølgelig ingen regel. Når skal vi danse er på så sitter jo nesten hele avdelingen krampeaktivt i det lille rommet. Og så har jeg sittet med flere enn en mann som har prøvd å løpe seg å strikke. 

Men ja. På alle avdelingene på sykehuset som jeg har vært innlagt og på den avdelingen på dps hvor jeg hører til så er det stort sett kjønnsdelt i stuen/stuene. Det er selvfølgelig ikke alle damer som driver med håndarbeid, men mange.

AnonymBruker
Fru2020 skrev (8 timer siden):

Bare ikke foreslå fletting av bastkurver 😀

Anonymkode: 834dd...885

Annonse

Kashmir skrev (5 timer siden):

For en fucked uo tråd! 

Hva med å spörre menn istedenfor at damer skal komme med forslag, og damer som forteller om interesser de tror er forbeholdt menn??

Enda mer interessant er at menn ikke svarer her? 

Jeg hadde håpet på svar fra mennene her inne. Eller at noen av kvinnene her hadde gode tips fra avdelingene de har vært innlagt på.

Jeg har jo selvfølgelig spurt menn irl om hva de tenker. Det var de som kom opp med ønske om spillkonsoll og flere tv kanaler.

Fru2020 skrev (1 time siden):

Jeg hadde håpet på svar fra mennene her inne. Eller at noen av kvinnene her hadde gode tips fra avdelingene de har vært innlagt på.

Jeg har jo selvfølgelig spurt menn irl om hva de tenker. Det var de som kom opp med ønske om spillkonsoll og flere tv kanaler.

Jeg vet for lite om livet på sengepost. Hvor m På jobb har vi et biljardbord som blir brukt mye etter arbeidstid. Det tar mye plass og krever kanskje at noen entusiaster drar i gang litt miljø rundt det.

Spillekonsoll, ja. Nå er jeg ganske voksen, men jeg tror grendel 20 år ville nok også foretrukket noe håndholdt så det også går an å spille uten å ta alles oppmerksomhet hele tiden. Nintendo Switch f.eks.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...