Gå til innhold

Noen som IKKE er bipolare men som står på Litium?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
nachnoo skrev (1 time siden):

Ja, det er flere som bruker litium og som ikke har bipolar diagnose. Vanlig å prøve dersom standard depresjonsbehandling ikke har virket.

Så kan en jo tenke seg at det er noen med flere depresjoner som egentlig har bipolare gener, men som enda ikke har hatt sin første oppoversvingning og dermed ikke fått bipolardiagnosen.

Tusen takk for svar. Forstår at den skal være god mot suicidalitet.

Anonymkode: 4f0ac...d7e

Fortsetter under...

Trinity80 skrev (2 timer siden):

Sa ikke noe om doser 😅 Bare at det er Litium i vannet i USA. Dere som løper avgårde med fakta.

https://www.usgs.gov/news/lithium-us-groundwater

Det er gjort noen studier på dette. Jeg mener det ble konkludert med at selvmordsraten var noe lavere i de områder hvor det var mer (naturlig) litium i drikkevannet, men at det var usikkert hvorvidt dette var en kausalitet eller bare en korrelasjon. Dosene er som sagt små.

Jeg tror i alle tilfelle at dette er naturlig, at noen faktisk tilsetter litium i drikkevannet ser jeg på som ganske usannsynlig.

Trinity80
ISW skrev (13 minutter siden):

Det er gjort noen studier på dette. Jeg mener det ble konkludert med at selvmordsraten var noe lavere i de områder hvor det var mer (naturlig) litium i drikkevannet, men at det var usikkert hvorvidt dette var en kausalitet eller bare en korrelasjon. Dosene er som sagt små.

Jeg tror i alle tilfelle at dette er naturlig, at noen faktisk tilsetter litium i drikkevannet ser jeg på som ganske usannsynlig.

Nei da, er nok kontemnasjon fra vannkildene/ reservoarer på naturlig vis tenker jeg. Var egentlig men som fakta-spøk til TS 😁

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...