Gå til innhold

Liker du å jobbe eller ville du foretrukket å få utbetalt borgerlønn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

psykedeliker skrev (4 timer siden):

Så hva tenker du om alle de som går på jobb hver eneste dag uten å skape noe som helst av verdi?

Ja, vi kunne klart oss uten de som tatoverer folk, homøopater og de som produserer Grand Prix. 
Resten trenger vi. 

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det galt å selge ting også nå?

Anonymkode: cfc90...f7e

Det blir ofte brukt som en negativ betegnelse.  Som når man selger til overpris eller lurer folk til å kjøpe noe de egentlig ikke vil ha 😉

AnonymBruker
Dorthe skrev (27 minutter siden):

Det blir ofte brukt som en negativ betegnelse.  Som når man selger til overpris eller lurer folk til å kjøpe noe de egentlig ikke vil ha 😉

Det er frivillig å kjøpe så ser ikke problemet.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er frivillig å kjøpe så ser ikke problemet.

Det er ikke vi som har funnet opp ordet.  Mannen har kremmertendenser så jeg erter ham. 

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nei. Borgerlønn betyr at man får utbetalt penger, uten at staten krever noe tilbake.

Diskusjoner om borgerlønn har fått et oppsving i en rekke land på 2010-tallet, deriblant Norge, i tilknytning til bredere debatter om økonomisk ulikhet og automatisering av arbeidslivet.

https://snl.no/borgerlønn

Tipper det ville blitt veldige vanlig å aldri komme i gang med arbeidslivet. Jeg tror vi ville fått en generasjon med unge voksne med tvilsomme planer de tror de skal bli fort rike av (kryptovaluta, YT kanaler etc)

Jeg synes jeg hører det:

"Jeg kan ikke ha med en jobb jeg ikke trives i, og som gjør meg syk!!!" (Med stemmen til en bortskjemt tenåring)

Så det blir nok nei fra meg.

Grendel skrev (48 minutter siden):

Tipper det ville blitt veldige vanlig å aldri komme i gang med arbeidslivet. Jeg tror vi ville fått en generasjon med unge voksne med tvilsomme planer de tror de skal bli fort rike av (kryptovaluta, YT kanaler etc)

Jeg synes jeg hører det:

"Jeg kan ikke ha med en jobb jeg ikke trives i, og som gjør meg syk!!!" (Med stemmen til en bortskjemt tenåring)

Så det blir nok nei fra meg.

Jeg ser for meg enda mer uhelse enn det vi har i dag. På alle måter. At mennesker mister livsstruktur og ikke lærer seg rutiner osv.

Endret av Trinity80

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...