Gå til innhold

Liker du å jobbe eller ville du foretrukket å få utbetalt borgerlønn?

Anbefalte innlegg

Dorthe skrev (13 timer siden):

Hvis du googler vil du se at du helst skal ha fagbrev i salg og service for å jobbe i dagligvarebransjen.

Det tror jeg ingenting på, nå finner du på ting, så i følge deg kan ikke unge ta noen jobber? Det er jo bare sprøyt. 

Fortsetter under...

AnonymBruker

Borgerlønn i kombinasjon med arbeidsplikt for de arbeidsføre. Nok av oppgaver i samfunnet vårt. For unge uten arbeidserfaring ville jo det vært en enkel måte å skaffe seg nettopp det.

Anonymkode: b4f3a...193

erik123 skrev (4 timer siden):

Det tror jeg ingenting på, nå finner du på ting, så i følge deg kan ikke unge ta noen jobber? Det er jo bare sprøyt. 

Har du googlet?  Det tror jeg faktisk ikke du har siden du mener jeg finner på ting.

Annonse

AnonymBruker
UtakknemligDiva skrev (32 minutter siden):

Det høres veldig kjedelig ut å ikke jobbe. 
Og hvordan skal folk ha motivasjon til å jobbe hvis mye av deres lønn skal gå til folk som er late? 

Borgerlønn kommer til å bli nødvendig i fremtiden fordi det ikke blir jobber nok til alle pga automatisering og AI. Sier man.

Anonymkode: cfc90...f7e

psykedeliker
UtakknemligDiva skrev (3 timer siden):

Det høres veldig kjedelig ut å ikke jobbe. 

Har du prøvd?

UtakknemligDiva skrev (3 timer siden):

Og hvordan skal folk ha motivasjon til å jobbe hvis mye av deres lønn skal gå til folk som er late?

Premisset ditt er helt feil. Det handler ikke om at lønnen til de som arbeider skal gå til folk som er late, men om at det ikke er nok arbeid til alle, selv om det er mangel på arbeidskraft i noen spesifikke yrker. Når én maskin skaper like mye verdier som 50 manuelle arbeidere gjorde før, er det jo ingen grunn til at de 50 skal fortsette å møte opp på jobben bare for syns skyld. Hvorfor er det så vanskelig å forstå?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...