Gå til innhold

Har bare stengevakter, og må jobbe overtid for å bli ferdig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen regler for overtidsarbeid? Det er slitsomt å ha kun stengevakter, og så må jeg jobbe en time eller to over hver kveld for å bli ferdig. Noen kollegaer har kun tidligvakter, og kan gå hjem til planlagt tid, mens noen har kun senvakter.  

Anonymkode: 9d29b...33b

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det noen regler for overtidsarbeid? Det er slitsomt å ha kun stengevakter, og så må jeg jobbe en time eller to over hver kveld for å bli ferdig. Noen kollegaer har kun tidligvakter, og kan gå hjem til planlagt tid, mens noen har kun senvakter.  

Du kan vel ha betalt for alle timer du jobber?

Anonymkode: fb135...e4f

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hos oss, i det offentlige, er det strenge regler for overtidsjobbing ja og vi hadde aldri fått lov til å gjøre slik du skisserer. Hvis du jobber overtid skal du jo ha både kveldstillegg og overtidsbetaling - gjør sjefen oppmerksom på det, så tenker jeg det blir en endring. :) 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du kan vel ha betalt for alle timer du jobber?

Anonymkode: fb135...e4f

Jeg får betalt. Vi stempler oss inn og ut. Men det er ikke kjekt å måtte jobbe overtid hver kveld fordi sjefen gir for mye oppgaver som krever lengre tid enn innen arbeidstidens rammer. 

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 time siden):

Hos oss, i det offentlige, er det strenge regler for overtidsjobbing ja og vi hadde aldri fått lov til å gjøre slik du skisserer. Hvis du jobber overtid skal du jo ha både kveldstillegg og overtidsbetaling - gjør sjefen oppmerksom på det, så tenker jeg det blir en endring. :) 

Jeg får penger for overtid. Men det er utrolig slitsomt å bli tildelt mer oppgaver enn jeg kan klare å få gjort innen arbeidstiden.  Mulig jeg er utålmodig?. :) Men tidligvakten har det enklere. De går når de er ferdig. Jeg kan ikke planlegge kveldene for jeg blir stående over pga alle oppgavene. Sjefen er klar over det , men jeg får likevel mer enn jeg kan klare å gjøre. Vet ikke om det er regler for arbeidsmengde og arbeidstid? 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Da må du be om tidligvakter og å gjøre mindre på stengevaktene. Si det blir for mye

Anonymkode: 904db...dd6

Ja jeg må det. Det går ikke lengre å gjøre en dryss med oppgaver som jeg egentlig ikke har tid til. Må tenke på helsen min og. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg får penger for overtid. Men det er utrolig slitsomt å bli tildelt mer oppgaver enn jeg kan klare å få gjort innen arbeidstiden.  Mulig jeg er utålmodig?. :) Men tidligvakten har det enklere. De går når de er ferdig. Jeg kan ikke planlegge kveldene for jeg blir stående over pga alle oppgavene. Sjefen er klar over det , men jeg får likevel mer enn jeg kan klare å gjøre. Vet ikke om det er regler for arbeidsmengde og arbeidstid? 

Det er det, les arbeidsmiljøloven.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...