Gå til innhold

Blodtrykk 108/70 ok?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
ISW skrev (21 minutter siden):

Det er helt fint så lenge du føler deg bra. Noen, spesielt eldre, kan føle seg litt svimle når de reiser seg når trykket går litt under 120 systolisk.

Takk for svar, jeg er ganske sliten for tiden, men regner med det har med psyken å gjøre mest kanskje. Jeg er 30 år og så vidt jeg vet fysisk frisk. Grunnen til at jeg tok blodtrykk i dag var i forbindelse med oppstart av Litium. Tok også EKG og blodprøver, men de fikk jeg ikke svar på i dag så vidt jeg forsto. Regner uansett med at de var i orden da jeg aldri har hatt noe utslag der tidligere.

Anonymkode: 81ab2...781

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/486649-blodtrykk-10870-ok/#findComment-4318989
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takk for svar, jeg er ganske sliten for tiden, men regner med det har med psyken å gjøre mest kanskje. Jeg er 30 år og så vidt jeg vet fysisk frisk. Grunnen til at jeg tok blodtrykk i dag var i forbindelse med oppstart av Litium. Tok også EKG og blodprøver, men de fikk jeg ikke svar på i dag så vidt jeg forsto. Regner uansett med at de var i orden da jeg aldri har hatt noe utslag der tidligere.

Anonymkode: 81ab2...781

Skjønner.

Bra legen din gjorde en sjekk før du starter opp med litium.

Blodtrykket varierer en del, og det er helt normalt. Mitt blodtrykk er i sengen om morgen 90/55. Rett etter en hektisk jobbedag kan det være 125/80. Det er jo litt av poenget med blodtrykk, det er som turtallet på en fossilbil. Motoren skal klare 6000 i turtall, men den skal ikke ha 6000 i turtall i hvile/på tomgang. Man snakker om høyt blodtrykk når blodtrykket helt i hvile fortsatt er for høyt, og lavt blodtrykk når blodtrykket ikke oppfyller kroppens krav til blodtilførsel, enten i hvile eller i aktivitet. Alt annet er normalt.

Endret av ISW
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/486649-blodtrykk-10870-ok/#findComment-4319087
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...