Gå til innhold

Har du noen gang vært med i en multileveø markering?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du noengang vært med iett sånn selvskapt hvor du selger ting hjemmefrs eller aller helst verver nye selgere? Hernalife, nuskin og det 5 percent communiry?

Jeg har aldri. 

Anonymkode: 1df60...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri vært en som har solgt noe i slike ting. Men har vært til stede på – og handlet – både i Tupperware-party og i Oriflame-party. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er naturlig mistroisk så jeg skjønner at det ikke er noe å ha og at det ofte er pyramidespill. Tupperware er vel ertbhederlig unntak da.

Anonymkode: 1df60...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri solgt slikt nei, det er jeg nok for introvert til, men har vært på mange forskjellige partyer. Tupperware, undertøy, Kari Trestakk, Oriflame (eller noe lignende) Perfect Home (var det ikke det det het?) og ikke minst - sexleketøy! 😂 

Men det er mange år siden, det hender jeg kjøper noe Tupperware, men nå får man jo kjøpt direkte fra forhandler og slipper å gå via party.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Har du noengang vært med iett sånn selvskapt hvor du selger ting hjemmefrs eller aller helst verver nye selgere? Hernalife, nuskin og det 5 percent communiry?

Jeg har aldri. 

Anonymkode: 1df60...81c

Jeg er ikke idiot vel?

Anonymkode: 54043...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble forsøkt vervet til dette konseptet.

En kompis ringte og sa han ville møte meg, men ikke hvorfor. Det var ulikt ham, så jeg ringte opp igjen og forlangte en forklaring - og det fikk jeg. Vi møttes på en café og han hadde med seg sin "overordnede", en dame som ikke kjente meg. Da jeg sa at jeg bare ville snakke med én av dem sa de at deres regler krever at de må være to. Min kompis misbrukte jo tilliten min i utgangspunktet, så jeg brukte det som pressmiddel/forhandlingkort for å kreve at bare én av dem fikk lov til å snakke, og hvis den andre sa bare ett eneste ord, måtte h*n forlate bordet. Dette godtok de, og hun var den som skulle snakke. Jeg kjenner min kompis og vet at han blir lett engasjert, så han klarte jo ikke å holde kjeft. Han måtte forlate bordet, og damen satt skrekkslagen igjen med meg. Hun stotret seg gjennom hele manuset av salgsargumenter, og jeg plukket hvert eneste argument i småbiter før jeg begynte å stille spørsmål om fremgamgsmåten deres, og tvang henne inn i en diskusjon om tillit og manipuleringteknikker og om fremgangsmåten deres egentlig var i tråd med hennes eget verdisyn. Jeg holdt henne på pinebenken helt til hun kom med noen innrømmelser, før vi ble enige om at vi begge skulle ta en prat med kompisen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...