Gå til innhold

Er det noen her som har noen gjerrigknark-historier å dele?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lillemus skrev (10 minutter siden):

Dere som har vært her siden tidenes morgen husker kanskje at SDD hadde en kompis som alltid pleide å komme innom dagen etter en fest, for å hente flaskepanten sin! 😂

😂

Martine skrev (5 timer siden):

Da hun skulle flytte ut, begynte hun med unnskyldninger for å unngå å betale. Hun ble skikkelig sur da jeg sa at hun likevel måtte betale. Hun innrømmet blant annet at hun bare hadde vært sammen med eks-kjærestene sine fordi de hadde noe hun ville ha – den ene hadde bil og kjørte henne overalt, mens den andre spanderte mye på henne.

Det er tankesettet til et lite barn.

25 minutes ago, AnonymBruker said:

https://gjerrigknark.com/29941

Her er det mange lure tips! Den med å spare porto er kostelig 

Anonymkode: 01d16...937

Takk for tips. Sender så mye brev at her er det masse penger å spare.

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (På 19.9.2024 den 0.14):

Enten det er folk som er helt ville på å spare penger, folk som stjeler doruller fra jobben, de som ikke vil dele, de som krever penger for ting som er naturlig å dele i et vennskap/forhold.

Jeg tar f.eks med meg både dopair og tørkeark fra treningssenteret. Jeg betaler jo for å trene der, så ser ikke problemet med å ta med ekstra papir der. Da slipper jeg også å drasse det med meg fra butikken. Dusjer der også å da bruker jeg såpen som de har også. Da trenger jeg mindre såpe hjemme også sparer jeg ved å dusje etter trening

Anonymkode: 5214a...586

Og så har man en annen type gjerrigknark, eller iallfall personer som ikke går av veien for å la andre betale for seg. De er de som er ute på restaurant med venner eller kolleger, og som flotter seg med flere retter, vin, konjakk eller lignende, og som åpenbart har bestilt mest av alle. Men som likevel avslutter måltidet ved å si «vi har vel spist og drukket omtrent det samme - vi deler regningen.» 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg tar f.eks med meg både dopair og tørkeark fra treningssenteret. Jeg betaler jo for å trene der, så ser ikke problemet med å ta med ekstra papir der. Da slipper jeg også å drasse det med meg fra butikken. Dusjer der også å da bruker jeg såpen som de har også. Da trenger jeg mindre såpe hjemme også sparer jeg ved å dusje etter trening

Anonymkode: 5214a...586

Du betaler for å trene der. Dopapir og tørkeark til hjemmebruk er ikke en del av det du betaler for.

Det du bedriver er tyveri.

Anonymkode: 39a0a...609

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du betaler for å trene der. Dopapir og tørkeark til hjemmebruk er ikke en del av det du betaler for.

Skjønte du ikke at det bare var enn spøk?

Anonymkode: 73a43...e78

KarstenBorge
Martine skrev (På 20.9.2024 den 12:33 PM):

Jeg hadde en venninne som spurte om å få bo hos meg i en måneds tid mens hun lette etter en ny leilighet. Jeg sa ja, så lenge hun betalte halvparten av husleien og strømmen, noe hun var veldig enig i. Siden jeg bodde i en liten ettromsleilighet, ble det ganske trangt å ha henne boende hos meg hele måneden. Da hun skulle flytte ut, begynte hun med unnskyldninger for å unngå å betale. Hun ble skikkelig sur da jeg sa at hun likevel måtte betale. Hun innrømmet blant annet at hun bare hadde vært sammen med eks-kjærestene sine fordi de hadde noe hun ville ha – den ene hadde bil og kjørte henne overalt, mens den andre spanderte mye på henne. Hadde det vært en annen god venninne, hadde jeg latt de bo gratis, men jeg visste at hun hadde en tendens til å utnytte andre, så jeg stod på mitt. Sånne folk irriterer meg.
sweet bonanza

Jeg skjønner godt frustrasjonen din. Det er utrolig vanskelig når noen utnytter vennskap på den måten, spesielt når du allerede har vært generøs og latt henne bo hos deg. Det er bare rettferdig at hun betaler for seg, spesielt når dere hadde en avtale. Slike situasjoner kan virkelig teste forhold, men det høres ut som du håndterte det på en ærlig og rimelig måte. Håper du slipper å oppleve noe lignende igjen!

Endret av KarstenBorge

En gjerriknark-historie fra hverdagen: når man skal sjekke ut varer i nettbutikken for 2-3000,- og så lukker man ned hele shiten av nettbutikk fordi de tar 49,- i frakt 😁

Endret av Trinity80

Annonse

Trinity80 skrev (1 time siden):

En gjerriknark-historie fra hverdagen: når man skal sjekke ut varer i nettbutikken for 2-3000,- og så lukker man ned hele shiten av nettbutikk fordi de tar 49,- i frakt 😁

De som skal frakte varen til deg må også ha litt penger.

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (På 22.9.2024 den 8.42):

Huff og huff. Dere bare klarer aldri!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...