Gå til innhold

Hvor ofte har du byttet vintersko?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Mine har jeg hatt i 4år nå. Føler det er på tide med nye. 

Anonymkode: 33332...c09

Når de er utslitte eller har blitt skikkelig stygge. Har riktignok et par som er 20 år gamle, men de brukes egentlig bare når jeg skal gjøre noe drittarbeide på et føre som gjør at vinterskoene vil bli skitne - typ hente snøscooteren på hytteparkeringa på våren når det er både snø og gjørme. De brukes ikke til daglig når jeg drar på jobb lengre nei. De jeg har nå som jeg bruker mest har jeg vel hatt i 3 vintre nå og jeg håper de skal holde lenge ennå.

De jeg bruker mest, er fra et eller annet år mellom 2015 og 2019.

Jeg kan ikke fordra å prøve/kjøpe sko, så jeg bruker alt til det er utslitt, f.eks. når membranen i vanntette sko tar kvelden.

Skulle ønske vi hadde klover eller noe sånt, fottøy er bare en irriterende nødvendighet som tar masse plass og veier tungt i bagasje.

Endret av laban

Annonse

påskelilje
laban skrev (2 timer siden):

Skulle ønske vi hadde klover eller noe sånt, fottøy er bare en irriterende nødvendighet som tar masse plass og veier tungt i bagasje.

Laban 😅😅😅 Det er jo så moro med sko!!!! Jeg fryder meg når jeg innimellom finner ut at jeg trenger (?) nye sko, og hat fått dem i hus! Akkurat selve kjøpshandlingen er ikke så veldig, synes jeg.

påskelilje

Hm... tenke, tenke. Jeg fikk nye fjellsko til jul for snart 2 år siden. De bruker jeg året rundt til tur i skog og mark. Men kanskje ikke sånne du mente?

Jeg har ett par pene halvhøye røde skoletter - de er favoritten fra høst til vår. Gleder meg til å ta dem i bruk snart. Tipper de er ca 5 år.

Så har jeg et brunt par og et sort par, skoletter. De er vel også sånn 4-6 år, tror jeg. 

Har også et par kule røde høye Dr Martens sko! De kjøpte jeg i 2018, i Skottland! Har brukt dem litt lite.

Har også et par høye sorte penstøveletter. De er kanskje 10 år? Bruker dem bare noen få dager hver vinter.

Så altså - det er jo faktisk noen år siden jeg kjøpte vintersko! Men har likevel mange å velge i 😁

påskelilje
laban skrev (6 minutter siden):

Ja, jeg vet at noen synes det. Selv mangler jeg de genene. Men altså, jeg forstår poenget med gode sko 😉

Ja, vi er forskjellige der 😁 Jeg er jo ikke særlig forfengelig av meg, men akkurat sko liker jeg - særlig sommersko og sandaler og sånn, og joggesko.

Er forøvrig enig med deg at sko må være gode å gå med! Jeg orker ikke pine meg selv i vonde sko, uansett hvor pene de er!

Jeg har flere par vintersko og de eldste må nok være iallfall 15 år gamle, mens de nyeste er kanskje et par år gamle. Det er ulike bruksområder - støvletter med ulik type hæl, ulik fôring, ulik såle, ulik farge (brun og svart), jeg har skoletter, tursko, supervarme sko etc. 

Annonse

UtakknemligDiva
Glitter skrev (20 timer siden):

Har vel hatt det ene paret (Ecco skinn) i 8-9 år. Smører de hvert år. De holder seg veldig godt. 

Wow! Har hatt mine max 3 år. Ender bare med at det blir hull/de deler seg i sålen så jeg blir kliss våt når jeg går ute. 
Men har hatt sånne UGG etterligninger tidligere. Hadde Moon Boots 1 år til sist vinter, delte seg de og. Så kjøpte jeg noe som lignet, som heter noe med Canada og får håpe de holder seg lenger. De har isåfall en annen såle enn alt det andre.

UtakknemligDiva skrev (5 minutter siden):

Wow! Har hatt mine max 3 år. Ender bare med at det blir hull/de deler seg i sålen så jeg blir kliss våt når jeg går ute. 
Men har hatt sånne UGG etterligninger tidligere. Hadde Moon Boots 1 år til sist vinter, delte seg de og. Så kjøpte jeg noe som lignet, som heter noe med Canada og får håpe de holder seg lenger. De har isåfall en annen såle enn alt det andre.

Åja. Så kjipt. Mine kostet 1600 kr og det hadde sikkert vært sånn 2500 i dag eller noe. Så veldig god kvalitet. 

Glitter skrev (21 timer siden):

Har vel hatt det ene paret (Ecco skinn) i 8-9 år. Smører de hvert år. De holder seg veldig godt. 

Kanskje du har maken til mine 😀.  De er akkurat like gamle og er helt nydelig å ha på.  Jeg har to par til, nyere, men de bruker jeg ikke for Ecco-paret er så bra.

Dorthe skrev (Akkurat nå):

Kanskje du har maken til mine 😀.  De er akkurat like gamle og er helt nydelig å ha på.  Jeg har to par til, nyere, men de bruker jeg ikke for Ecco-paret er så bra.

Ja kanskje det. :) Veldig gode sko er det i hvert fall. 

AnonymBruker
Vhanja skrev (1 time siden):

Jeg pleier ikke å ha mine tursko så mye lenger enn ett år. Jeg har lagt meg til en gangstil med høyre foten som gjør at jeg sliter dem ut såpass fort. Det går hull i dem og de mister dempingen.

Jeg syns også dempingen forsvinner fort. Er oftest det som gjør at jeg må ha nye sko. Aldri opplevd at sko får hull i seg f. Eks. Men det man kan gjøre er ofte å bare kjøpe nye innleggsåler å ha i istedenfor å kjøpe helt nye sko. 

Anonymkode: 33332...c09

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...