Gå til innhold

Hvorfor betale milliarder for at amazonas skal hugges ned i litt saktere tempo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://e24.no/energi-og-klima/i/Rzmwkr/blar-opp-nye-milliarder-forlenger-skogsatsing-til-2035

Hvis det var om å bevare for evig tid f.eks, kunne en muligens kunne forsvart å betale nooooe for det har en reell verdi, men her handler det altså om at dersom de hugger ned like mye som før, bare sprer det ut over litt lengre tid, så skal de belønnes, for da har vi "tjent" f.eks 1 år" men dette sparer ikke co2, det bare forskyver det 1 år, dette må være noe av det dummeste jeg noen gang har hørt ? Hva er det AP driver på med? 40 milliarder kroner har de brukt på dette ? Og eksempelet med skogtap ned 9%, det betyr bare at det tar 11 år å hugge ned det det ellers ville tatt 10 år... Så 1 år spart over 10 år, og om 1 år er hele gevinsten borte..... Så du brenner bare opp pengene, som går til (uvisst hva...)

Noen som kan forsvare dette ????????

Anonymkode: 6dcff...8a7

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

https://e24.no/energi-og-klima/i/Rzmwkr/blar-opp-nye-milliarder-forlenger-skogsatsing-til-2035

Hvis det var om å bevare for evig tid f.eks, kunne en muligens kunne forsvart å betale nooooe for det har en reell verdi, men her handler det altså om at dersom de hugger ned like mye som før, bare sprer det ut over litt lengre tid, så skal de belønnes, for da har vi "tjent" f.eks 1 år" men dette sparer ikke co2, det bare forskyver det 1 år, dette må være noe av det dummeste jeg noen gang har hørt ? Hva er det AP driver på med? 40 milliarder kroner har de brukt på dette ? Og eksempelet med skogtap ned 9%, det betyr bare at det tar 11 år å hugge ned det det ellers ville tatt 10 år... Så 1 år spart over 10 år, og om 1 år er hele gevinsten borte..... Så du brenner bare opp pengene, som går til (uvisst hva...)

Noen som kan forsvare dette ????????

Jeg trodde de plantet opp igjen det de tar? Sånn at det gror opp igjen i løpet av noen år. 

Anonymkode: db8f6...cb8

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg trodde de plantet opp igjen det de tar? Sånn at det gror opp igjen i løpet av noen år. 

Anonymkode: db8f6...cb8

Hvor mange kvm skog hadde de i 2021 ? vs 2022 ? vs 2023 ?  En graf med utviklingen ville vært nyttig informasjon, merkelig å utelate det `?

AnonymBruker

fant det https://en.wikipedia.org/wiki/Deforestation_of_the_Amazon_rainforest krymper hvert år, selv med våre penger ca 8000 kvm per år i snitt siste 10 år, som er noe lavere enn takten før 2008 og oppstarten av prosjektet, men fortsatt går det nedover.

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva er ditt forslag?

Anonymkode: ed01a...103

mitt forslag er at en betaler dersom skogen beholder sin størrelse eller øker. Ellers 0 betaling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...