Gå til innhold

Forsøke finne venninne eller kjæreste først?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg er en kvinne i 30-årene som for tiden savner veldig både å ha en nær venninne og en kjæreste. Jeg sliter psykisk og er i tillegg innadvendt og trenger mye alenetid så har dermed ikke så stort overskudd til å være sosial. Tenker derfor at jeg dermed burde velge å enten lete etter venninne nå eller en kjæreste. (Jeg har dog ikke klart å få noe ny venninne siden barneskolen egentlig og kjæreste har jeg aldri hatt så dette er jo ganske nytt for meg og også litt krevende på flere måter).

Sånn som jeg tenker så er det kanskje lurt å finne venninne først, for da har jeg noen til å gi meg råd ift kjærlighet og som kan være der for meg liksom. Også kanskje er jeg så heldig at hun tilfeldigvis har noen single venner, for jeg har jo egentlig ett størst ønske om å møte noen IRL og slippe bruke dating apper o.l. Ellers, hva tenker dere? ☺️

PS: Jeg er også veldig redd for å ta det første steget og putte meg selv ut der, så om noen har råd ift det også så setter jeg pris på det også...

Anonymkode: a135e...4af

Fortsetter under...

Her er mitt råd:

Finn en hobby du oppriktig interesserer deg for. Det kan være hva som helst, men noe som har faste samlinger.

Fotball, kampsport, fellestreninger, brettspill, lokale turer, strikkeklubber - hva som helst som finnes i ditt nærområde og som du oppriktig er interessert i og klarer å delta i.

Med å delta jevnlig og bli kjent med folk så vil du på en naturlig måte utvikle enten et vennskap med ei venninne eller noe mer med en kjæreste. 

Men jeg ville startet der. Om du ikke finner noen av delene, så er det i hvert fall en trening i å være sosial, noe som vil være nyttig for å nå dine mål om venninne/kjæreste uansett, tenker jeg.

AnonymBruker
Vhanja skrev (9 minutter siden):

Her er mitt råd:

Finn en hobby du oppriktig interesserer deg for. Det kan være hva som helst, men noe som har faste samlinger.

Fotball, kampsport, fellestreninger, brettspill, lokale turer, strikkeklubber - hva som helst som finnes i ditt nærområde og som du oppriktig er interessert i og klarer å delta i.

Med å delta jevnlig og bli kjent med folk så vil du på en naturlig måte utvikle enten et vennskap med ei venninne eller noe mer med en kjæreste. 

Men jeg ville startet der. Om du ikke finner noen av delene, så er det i hvert fall en trening i å være sosial, noe som vil være nyttig for å nå dine mål om venninne/kjæreste uansett, tenker jeg.

Tusen takk for godt tips. Jeg deltar allerede på ridekurs og det er jo litt trening å være sosial før og etter ridningen. Skulle gjerne gjort en hobby til som f.eks kampsport eller klatring, men har ikke kapasitet til det akkurat nå dessverre. Har også tenkt på å delta i den lokale foto klubben da, men føler at jeg er så dårlig til å ta bilder at det hadde vært litt flaut...(Ja, jeg er ofte en overtenker og er ofte litt hard mot meg selv). Men håper kanskje jeg kan få litt mer kapasitet i fremtiden da, så kunne jeg kanskje deltatt på mer aktiviteter med større sjanser for å møte flere (vi er jo ikke så mange på det ridekurset og vanskelig å få snakket mens vi rir liksom og er ikke alltid jeg har tid til å bli igjen etter kurset er ferdig for å snakke).

Anonymkode: a135e...4af

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...