Gå til innhold

Hvordan vet man om man har muskelsvinn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kan man se det på noen måte?

Anonymkode: f2791...af9

Da har man kommet ekstremt langt. Jeg mistenker at dette er mer i ditt hode. Kontakt din fastlege på mandag.

Anonymkode: 72996...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trinity80 skrev (På 25.9.2024 den 20.52):

Er du veldig inaktiv? Man får også markant muskelsvakhet, og etter hvert tap av muskler ved inaktivitet. 

Ser ut som svinn..ja men har vært det i mange år. Det er nå det har skjedd noe. Jeg har begynt å trene. Men føler nesten det er nyttesløst om det er svinn.

Anonymkode: f2791...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ser ut som svinn..ja men har vært det i mange år. Det er nå det har skjedd noe. Jeg har begynt å trene. Men føler nesten det er nyttesløst om det er svinn.

Anonymkode: f2791...af9

Nei man trener jo seg nettop ut av muskelsvinn. Jeg har gjort det selv, og da hadde jeg ligget på sykehus i 8 måneder, så klarte ikke gå eller å løfte opp ett glass. 80-åringen gikk fortere enn meg som dyttet på en gåstol😎

Muskler er noe av det enkleste å trene opp, du trener volum og fibre. De ‘forsvinner ikke’.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ser ut som svinn..ja men har vært det i mange år. Det er nå det har skjedd noe. Jeg har begynt å trene. Men føler nesten det er nyttesløst om det er svinn.

Anonymkode: f2791...af9

Du må trene og passe på å spise nok og riktig. Har du vært hos legen eller er dette bare noe du tror selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 time siden):

Du må trene og passe på å spise nok og riktig. Har du vært hos legen eller er dette bare noe du tror selv?

Ser det på meg selv... 

Anonymkode: f2791...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ser det på meg selv... 

Anonymkode: f2791...af9

Hvis du oppriktig tror du lider av muskelsvinn, hvorfor vil du ikke gå til legen?

Anonymkode: 72996...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ser det på meg selv... 

Anonymkode: f2791...af9

Du kan ikke stille noen diagnose ved å se på deg selv. Du vet egentlig godt hvorfor du har tynne bein, sant? Vi er flere her inne som har sagt det til deg mange ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Lillemus skrev (37 minutter siden):

Du kan ikke stille noen diagnose ved å se på deg selv. Du vet egentlig godt hvorfor du har tynne bein, sant? Vi er flere her inne som har sagt det til deg mange ganger...

Det er ikk meg det er noen andre som har skrevet de trådene. 

Anonymkode: f2791...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er ikk meg det er noen andre som har skrevet de trådene. 

Anonymkode: f2791...af9

Ok, men gå til legen din, du kan ikke uten videre påvise sykelig muskelsvinn på deg selv. Med mindre du er utdannet lege og det tviler jeg på, da hadde du nok ikke spurt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (På 25.9.2024 den 20.52):

Er du veldig inaktiv? Man får også markant muskelsvakhet, og etter hvert tap av muskler ved inaktivitet. 

Så man kan bli kvitt svinn? Jeg trener styrke gang i uken og går hver dag men oppnår ike så mye fremgang heller.

Holder det med knebøy og utfall eller er det øvelser jeg mangler her? 

Anonymkode: f2791...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så man kan bli kvitt svinn? Jeg trener styrke gang i uken og går hver dag men oppnår ike så mye fremgang heller.

Holder det med knebøy og utfall eller er det øvelser jeg mangler her? 

Anonymkode: f2791...af9

Hvis du er overbevist om at det er muskelsvinn du har så er legen første plass å begynne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så man kan bli kvitt svinn? Jeg trener styrke gang i uken og går hver dag men oppnår ike så mye fremgang heller.

Holder det med knebøy og utfall eller er det øvelser jeg mangler her? 

Anonymkode: f2791...af9

Hvorfor går du ikke til legen hvis du mener du har muskelsvinn?

Det at du ikke går til legen, og det at du ikke en gang svarer på spørsmål om legen, forteller meg at du vet innerst inne at det du skriver er vrangforestillinger om egen kropp, ikke en realitet. Og du vil ikke gå til legen fordi da vil han/hun fortelle deg ting du ikke ønsker å høre.

Anonymkode: 72996...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så man kan bli kvitt svinn? Jeg trener styrke gang i uken og går hver dag men oppnår ike så mye fremgang heller.

Holder det med knebøy og utfall eller er det øvelser jeg mangler her? 

Anonymkode: f2791...af9

Snakker på generell basis her: for å bygge muskler er minimum x3 treningsøkter i uken. Det bør være såpass med vekter at man ikke klarer mer enn 10-12 reps og minimum 3 sett. Og alle muskelgrupper bør trenes. Man bør i tillegg starte forsiktig, men med en plan.

Detaljer på muskelbygging finner du mye av på nett. I tillegg må man spise nok så muskler har noe å bygge fra. Du finner også mye av dette på nett.

Legen din bør også kunne mye av dette. Start der, og sørg for at du får et godt program med nok næringsstoffer. Alternativt få deg PT som kan hjelpe deg med startfasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (37 minutter siden):

Snakker på generell basis her: for å bygge muskler er minimum x3 treningsøkter i uken. Det bør være såpass med vekter at man ikke klarer mer enn 10-12 reps og minimum 3 sett. Og alle muskelgrupper bør trenes. Man bør i tillegg starte forsiktig, men med en plan.

Detaljer på muskelbygging finner du mye av på nett. I tillegg må man spise nok så muskler har noe å bygge fra. Du finner også mye av dette på nett.

Legen din bør også kunne mye av dette. Start der, og sørg for at du får et godt program med nok næringsstoffer. Alternativt få deg PT som kan hjelpe deg med startfasen.

Legen min er veldig opptatt, flere måneder fram

Anonymkode: f2791...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...