Gå til innhold

Hvordan få gode venner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har blitt bare mer og mer skeptisk til å stifte nye vennskap. Dette skyldes skuffelser opp gjennom åra. Har hatt mange venner og sitter nå igjen med to veldig gode venninner som jeg stoler 100 prosent på. En god venninne snakker ikke stygt bak ryggen, er ærlig samtidig som de kan være det på en forsiktig måte så de ikke sårer, og en som du har en del kontakt med. En god venninne vil også tenke når det er hennes tur å ta kontakt. Å være den som alltid må ta kontakt først skurrer litt. Har opplevd så mye falskhet, folk jeg trodde var gode venner, åpnet meg for, tatt inn i varmen, som plutselig aviser deg uten noe forklaring. Nå er jeg mye alene, har aldri hatt så god tid til venner, og de to beste venninene jeg har bor mange mil unna. Jeg ønsker meg en god venninne her jeg bor, en jeg kunne gått tur med, en som jeg kunne luftet alle tanker med, en som jeg virkelig kan stole på. Men skuffelser opp gjennom åra gjør at jeg nå er så skeptisk at jeg ikke tør å skape vennskap. Andre som har det på samme måte? 

Anonymkode: a2822...9f9

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/487043-hvordan-f%C3%A5-gode-venner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvilken aktivitet?

Anonymkode: c6d57...0a6

Forskjellige. Det er ikke viktig, det viktige er at man finner en hobby man er oppriktig interessert i og deltar på fellesaktiviteter. Da har man jo noe å prate om i utgangspunktet, siden man deler samme hobby. Så kan ting utvikle seg naturlig derfra med de man finner tonen med.

AnonymBruker
Vhanja skrev (4 minutter siden):

Forskjellige. Det er ikke viktig, det viktige er at man finner en hobby man er oppriktig interessert i og deltar på fellesaktiviteter. Da har man jo noe å prate om i utgangspunktet, siden man deler samme hobby. Så kan ting utvikle seg naturlig derfra med de man finner tonen med.

Savner felleskap. Vi har ikke mye slikt her jeg bor.

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har du sjekket om det er f.eks Facebook-grupper for å gå tur sammen? Evt en FB-gruppe for bydelen der du bor hvor du kan legge ut og spørre om noen ønsker å møtes/ta en kaffe/gå tur sammen? Evt noen form for åpen kafe (kirker og bydelshus har ofte slikt). Kanskje det er noen aktive som driver med stolpejakt/geoaching der du bor?

påskelilje

Min nærmeste venninne traff jeg for 6 år siden, da hun begynte i koret mitt. Det gikk ikke mange uker før vi oppdaget at vi hadde veldig mye felles. Jeg har blitt veldig glad i henne!

Så jeg støtter det Vanhja skrev om å begynne med en fritidsaktivitet! 

psykedeliker
Vhanja skrev (Akkurat nå):

Kanskje det er noen aktive som driver med stolpejakt/geoaching der du bor?

Vil ikke anbefale jakt på gamle telegrafstolper dersom målet primært er å finne venner. Telegrafstolpejaktmiljøet i Norge består bare av noen få enkeltpersoner spredd over hele landet.

psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Vil ikke anbefale jakt på gamle telegrafstolper dersom målet primært er å finne venner. Telegrafstolpejaktmiljøet i Norge består bare av noen få enkeltpersoner spredd over hele landet.

Som vanlig skriver du bare tull.

psykedeliker skrev (16 minutter siden):

Hva legger du i fellesskap? Noe man føler eller noe man praktiserer?

Ivaretakelse, samt bedre psykisk helse.

Isolasjon har en følgesvenn, og det er mye dårligere psykisk helse. Mange solide studier på det. 

psykedeliker
Vhanja skrev (15 minutter siden):

Som vanlig skriver du bare tull.

Som vanlig åpenbarer du din egen trangsynthet og kunnskapsløshet for hele verden. Vet du i det hele tatt hva en telegraftopp er, og hvorfor de er så ettertraktet i samlermiljøene?

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg synes han skriver mye klokt, han er jo bare direkte han sånn som du er :) 

Anonymkode: d7107...874

Det må du gjerne synes. For min del blir det for mye tull, gjemt bak kul hipster-lingo. 

Jeg er for gammel til slikt, har ikke tålmodighet til sånt lenger. 😛 

Endret av Vhanja
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det finnes fb-grupper som heter "Sosial sammen" i alle fall i Trøndelag og i Innlandet - om du bor der kan du bli med? Der møtes man, helt uformelt, ganske ofte - på kafe, for å gå tur sammen, lager en fest sammen eller noe annet. Det er startet for at de (vi) som ikke har noen stor omgangskrets kan treffe flere og bli kjent. :) 

AnonymBruker
Lillemus skrev (17 minutter siden):

Det finnes fb-grupper som heter "Sosial sammen" i alle fall i Trøndelag og i Innlandet - om du bor der kan du bli med? Der møtes man, helt uformelt, ganske ofte - på kafe, for å gå tur sammen, lager en fest sammen eller noe annet. Det er startet for at de (vi) som ikke har noen stor omgangskrets kan treffe flere og bli kjent. :) 

Det høres bra ut

Anonymkode: a2822...9f9

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...