Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg liker ikke veldig blodig biff, men rosa må den være, typisk medium rare. Carpaccio er dessuten rått og godt.

Elsker sushi, sashimi og ikke minst rå østers. Og tunfisk som bare så vidt er stekt utenpå - nam!

Men både kjøtt og fisk/skalldyr må være av ypperste kvalitet for å være godt rått eller lite stekt.

stjernestøv
Trinity80 skrev (16 minutter siden):

Jeg spiser ikke rått kjøtt. Eneste rått fisken er laks på sushi/ sashimi n sjelden gang. Fisk er sinnsykt oppskrytt, så styrer unna det i hverdagen☺️

Ps. Spiser heller ikke blåskjell ol. av samme grunn. 

Nei kjøttet må være gjennomstekt. 

Blåskjell har jeg aldri smakt for det ser ekkelt ut. 

stjernestøv
Ekstra skrev (1 minutt siden):

Jeg liker ikke veldig blodig biff, men rosa må den være, typisk medium rare. Carpaccio er dessuten rått og godt.

Elsker sushi, sashimi og ikke minst rå østers. Og tunfisk som bare så vidt er stekt utenpå - nam!

Men både kjøtt og fisk/skalldyr må være av ypperste kvalitet for å være godt rått eller lite stekt.

Syns det er ekkelt når kjøttet er rosa og ser rått ut. 

Uff jaja hver sin smak. 

stjernestøv skrev (57 minutter siden):

Kommer ikke over at folk liker rå fisk og spiser nesten rått kjøtt, liker du det? Jeg liker røyke laks da. 

Vi stekte for en tid siden rådyrbiff og vi var noe uenige i steketiden for å si det mildt. Mannen var skråsikker på at den var medium stekt, jeg mente den var stekt alt for lite - det var ikke helt gjennomtint nemlig. Viste seg at den var mer eller mindre rå innenfor den tynne stekeskorpa, men det er vel den møreste og beste biffen jeg har spist noen gang! 😋 Jeg vil egentlig ikke ha biffen så rå at blodet renner når jeg skjærer den opp, men heller ikke så stekt at den er gråbrun helt gjennom.

Rå fisk kommer jeg liten vei med.

Annonse

stjernestøv
Lillemus skrev (2 minutter siden):

Vi stekte for en tid siden rådyrbiff og vi var noe uenige i steketiden for å si det mildt. Mannen var skråsikker på at den var medium stekt, jeg mente den var stekt alt for lite - det var ikke helt gjennomtint nemlig. Viste seg at den var mer eller mindre rå innenfor den tynne stekeskorpa, men det er vel den møreste og beste biffen jeg har spist noen gang! 😋 Jeg vil egentlig ikke ha biffen så rå at blodet renner når jeg skjærer den opp, men heller ikke så stekt at den er gråbrun helt gjennom.

Rå fisk kommer jeg liten vei med.

Ok. Jeg har aldri smakt på rått kjøtt men ser ekkelt og seigt ut. 

ja da er vi enig. 

stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Ok. Jeg har aldri smakt på rått kjøtt men ser ekkelt og seigt ut. 

ja da er vi enig. 

Seigt var det ikke - det smeltet i munnen! Men rå fisk... Nah. Egentlig ikke kald fisk heller, bortsett fra makrell i tomat, men jeg har begynt å like røkt laks. Så vidt.

stjernestøv
Lillemus skrev (4 minutter siden):

Seigt var det ikke - det smeltet i munnen! Men rå fisk... Nah. Egentlig ikke kald fisk heller, bortsett fra makrell i tomat, men jeg har begynt å like røkt laks. Så vidt.

Ok. Nei rå fisk er ekkelt. Makrell i tomat er godt og røykt laks. 

Jeg liker ceviche, sushi, røkt laks. Og biff tartar (bare så synd at den serveres med kapers), spekemat og en blodig biff. Men jeg liker biffen mindre blodig enn for et par år siden. Ceviche er faktisk veldig godt, merker jeg kunne tenke meg det nå. Lei av frossenpizza. 

Annonse

stjernestøv
Sokk skrev (1 minutt siden):

Jeg liker ceviche, sushi, røkt laks. Og biff tartar (bare så synd at den serveres med kapers), spekemat og en blodig biff. Men jeg liker biffen mindre blodig enn for et par år siden. Ceviche er faktisk veldig godt, merker jeg kunne tenke meg det nå. Lei av frossenpizza. 

Spekemat er godt ja. 

stjernestøv skrev (5 minutter siden):

Blir det ikke seigt da? 

Nei, ikke om kjøttet er av god kvalitet. :) La kjøttet ligge på kjøkkenbenken et par timer så det er temperert, stek i 2-3 min på hver side i middels varm panne, la smøret bli nøttebrunt før du legger kjøttet i panna. Legg det så på fatet og la det hvile i 5-10 min før du spiser. NAM! Noen hevder at det ikke skal krydres før etter steking, jeg synes det blir best om det krydres først så krydrene blir med i stekeprosessen, men jeg er langt fra noen ekspert.

stjernestøv
Lillemus skrev (15 minutter siden):

Nei, ikke om kjøttet er av god kvalitet. :) La kjøttet ligge på kjøkkenbenken et par timer så det er temperert, stek i 2-3 min på hver side i middels varm panne, la smøret bli nøttebrunt før du legger kjøttet i panna. Legg det så på fatet og la det hvile i 5-10 min før du spiser. NAM! Noen hevder at det ikke skal krydres før etter steking, jeg synes det blir best om det krydres først så krydrene blir med i stekeprosessen, men jeg er langt fra noen ekspert.

ok. Jeg har aldri vært ekspert på biff, har aldri fått det til. blir alltid seigt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...