Gå til innhold

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Vhanja skrev (15 minutter siden):

Jeg liker ikke biff som er så rå at den er trevlete. Men den må være rosa inni, medium stekt. Da er det som å spise snop. Trenger nesten ikke noe tilbehør. 

ok. Jeg har aldri fått til biff. 

Fortsetter under...

stjernestøv skrev (4 minutter siden):

ok. Jeg har aldri fått til biff. 

Jeg har ikke begynt å steke det selv før de siste årene. 

Har fulgt denne fremgangsmåten 2-3 ganger og får perfekt medium stekt ytrefilet hver gang.

https://mattips.org/hvordan-steke-ytrefilet/

stjernestøv
Vhanja skrev (4 minutter siden):

Jeg har ikke begynt å steke det selv før de siste årene. 

Har fulgt denne fremgangsmåten 2-3 ganger og får perfekt medium stekt ytrefilet hver gang.

https://mattips.org/hvordan-steke-ytrefilet/

Ok. Takk for tips. 

Annonse

Dorthe skrev (48 minutter siden):

Jeg liker både rått kjøtt og rå fisk. Og østers, rakørrett og røkelaks.  Biffen skal bare snus i stekepanna.  Og biff tartar med kapers og rått egg er nydelig, men det har jeg egentlig bare spist i Spania.

Rå egg får du ha i fred for meg. :) Mannen vil ha hviten fast, men plommen omtrent rennende. Jeg grøsser.

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Rå egg får du ha i fred for meg. :) Mannen vil ha hviten fast, men plommen omtrent rennende. Jeg grøsser.

Jeg styrer også unna rått egg. Men hvis jeg steker meg speilegg så vil jeg helst ha hel/flytende plomme. :) 

Endret av Vhanja

Annonse

påskelilje

Mmmmm! Jeg og ei venninne skal lage sushi i kveld! Gleder meg! Elsker sushi!

Ellers har jeg ikke spist rått kjøtt så mange ganger. Fikk noe til forrett i Italia en gang, det var veldig godt. Og jeg husker jeg pleide å smake på kjøttkakedeigen når mamma stekte kjøttkaker i barndommen 😁

Egg kan jeg spise halvrått- dvs speilegg med rennende plomme, og kokt egg mdmiddels bløt plomme (6 min koketid).

emilie321
Vhanja skrev (14 timer siden):

Haha, jeg er omvendt. Jeg liker røykelaks, men er ikke så glad i sushi.

Jeg liker også røkelaks, men greier ikke sushi.  Og biffen må være rosa inni. En god biff er noe av det beste jeg får (og roastbiff)😋

emilie321
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Egget må kokes i minst10 min ja! Jeg bruker eggekoker og der blir det alltid perfekt hardkokt. :D 

Jepp, 10min må til. Fikk en eggekoker engang, men det ble bare tull. Kanskje det var noe feil med den?  Nei, jeg bruker kjele😄

Lillemus skrev (6 timer siden):

Nei, nei! Plommen må knuses og egget stekes på begge sider! 😂

Nei! Perfekt speilegg skal stekes kun på ene siden. Men under stekingen øses varmt smør fra pannen over hviten, slik at det ikke blir noe "slim". 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...