Gå til innhold

Bruker dere bæreposer i plast til restavfallet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Eller hva bruker dere for å samle restavfall hjemme? Jeg bruker plast bæreposer kjøpt på butikken, og har i bøtta for restavfall her inne. Når den er full knytter jeg posen og kaster den i dunken ute. 

Lurer litt på hvordan dere gjør det som ikke kjøper bæreposer i butikk, men bruker handlenett. Hvordan oppbevarer og kaster dere restavfallet?

Anonymkode: 84df5...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har kjøpt en rull med avfallsposer da det var mye billigere enn å bruke vanlige plastposer.

Per nå bruker vi vanlige plastposer som avfallsposer på badet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det finnes vel ikke no annet enn plastposer? Avfslls poser man kjøper er vel også plast?

Anonymkode: f9d75...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper avfallsposer i butikken og har sluttet helt å kjøpe handleposer i plast.  Hvis jeg har glemt nett så kjøper jeg et nytt i stoff.  

Endret av Dorthe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det finnes vel ikke no annet enn plastposer? Avfslls poser man kjøper er vel også plast?

Anonymkode: f9d75...25e

Ja, men de er mye billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Eller hva bruker dere for å samle restavfall hjemme? Jeg bruker plast bæreposer kjøpt på butikken, og har i bøtta for restavfall her inne. Når den er full knytter jeg posen og kaster den i dunken ute. 

Lurer litt på hvordan dere gjør det som ikke kjøper bæreposer i butikk, men bruker handlenett. Hvordan oppbevarer og kaster dere restavfallet?

Anonymkode: 84df5...36a

Kjøper svært sjelden bæreposer i butikken nå, har alltid noen bærenett i stoff liggende i bilen, ev. vi har med ryggsekk når vi handler. Kjøpte en rull avfallsposer, men de var for små til søppelbøtta på kjøkkenet viste det seg, men jeg fant en rull med tynne, hvite avfallsposer i det som er igjen av kjøkkensaker fra da jeg flyttet hit for 5 år siden. Kjøpte den vel i det kavet der sikkert. :) De er tynne da, men så langt har de ikke revnet, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper altfor mange plastposer på butikken, fordi jeg ofte handler mer eller mindre på impuls på vei hjem. Har flere bærenett, og gjerne også plastpose i sekk/veske, likevel har jeg ofte ikke med. Skjerpings der 🫣. Derfor bruker jeg ofte handleposer i plast til restavfall. Men har også en rull med søppelposer. Skal bli flinkere, lover ☺️.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Kjøpte 2 ruller til rimelig pris for å bruke, i fine farger og. Men det blir å ta i bruk vanlige plastposer fra butikkene igjen siden det så vidt er igjen av den siste rullen nå, etter bare 2 mnd. 40 poser totalt, 20l. 
Den ene var også kastet i restavfallet som jeg laget en tråd om tidligere. Den tok jeg og plasserte tilbake så den kunne brukes senere. Hvordan kan 40 poser forsvinne ila 6 uker? Det er ingen annen forklaring enn at noen tar de, men for hva? Det er også masse poser fra butikker som det snart ikke er plass til i beholderne. Dette beviser bare hvor tomt det er bak skallen på folk!! Kaste en ny sånn pose, for vi er jo så rike på poser, men må ta ny hver gang likevel😬 helvetes tomskaller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...