Gå til innhold

Noen som har merket denne bivirkningen av Zyprexa?


Vendi

Anbefalte innlegg

Det er jo en kjent sak at Z gir økt sult. Men er det noen som også har merket at man blir mer likegyldig til vektoppgang? Merkelig spørsmål sikkert, men hos meg er det akkurat som om jeg ikke bryr meg så mye. Mulig det er medisinen som demper denne lysten til å være "forsiktig", og liksom "sier til meg" at det ikke er så farlig å gå opp i vekt. Klarer ikke helt å forklare, men det er på en måte sånn at interessen for å være forsiktig med kaloriinntaket er redusert eller borte. Viljen min, som er å være forsiktig, er på en måte overstyrt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PS! Jeg er ikke deprimert. Har bare følelsen av å ufrivillig blir med på vektøkning pga medisinen, fordi den liksom fjerner de sperrene jeg har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har opplevd det på andre psykiatriske medisiner. Jeg er egentlig veldig opptatt av å holde vekten, men på de medisinene ble jeg så rolig og ganske likegyldig til en del ting at jeg la på meg masse. Prøver ut et medikament nå som gir økt sult. Har prøvd å roe sulten med kokt egg, gulrot og cherrytomater i dag, men det eneste jeg vil er å løpe på butikken og kjøpe kanelboller, potetgull og smågodt 😟

Anonymkode: ebbb9...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har opplevd det på andre psykiatriske medisiner. Jeg er egentlig veldig opptatt av å holde vekten, men på de medisinene ble jeg så rolig og ganske likegyldig til en del ting at jeg la på meg masse. Prøver ut et medikament nå som gir økt sult. Har prøvd å roe sulten med kokt egg, gulrot og cherrytomater i dag, men det eneste jeg vil er å løpe på butikken og kjøpe kanelboller, potetgull og smågodt 😟

Anonymkode: ebbb9...7bc

Huff, kjenner meg igjen 😕 Håper du klarer å stå i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GT1 skrev (27 minutter siden):

Jeg føler det sånn også. Men Wegovy har fått på "sperrene" igjen, så prøv den hvis du har mulighet til det.

Takk for tips. Har prøvd Wegovy tidligere, men jeg fikk så halsbrann av den at jeg ikke orket å fortsette. Men skal undersøke andre typer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (7 minutter siden):

Jeg hadde det sånn på Zyprexa og har det sånn på Leponex. 😕 Skal bytte medisin. 

Huff.. Veldig leit å ha dette på toppen av økt matlyst. Da må det nesten gå som det går - nemlig at man legger på seg. Det er liksom ikke bare økt sult, men i tillegg en slags sløvhet/likegyldighet mot å gå opp i vekt. Oddsene er ikke gode da, nei 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (38 minutter siden):

Huff.. Veldig leit å ha dette på toppen av økt matlyst. Da må det nesten gå som det går - nemlig at man legger på seg. Det er liksom ikke bare økt sult, men i tillegg en slags sløvhet/likegyldighet mot å gå opp i vekt. Oddsene er ikke gode da, nei 😕

Jeg merker også at det også sånn. Kjipe greier 

Anonymkode: b5c36...df5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det samme på Seroquel. Man bryr seg ikke noe om at man legger på seg. Når man er av medisinen er man mye mer opptatt av å holde vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å døyve søtsuget med en mørk sjokolade-kakao fra confecta, 50 kcal. Synes det døyver litt. 

Anonymkode: ebbb9...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marye skrev (10 minutter siden):

Jeg hadde det sånn frem til ett tall på vekta virkelig var for høyt

Sånn har det vært for meg flere ganger. Plutselig en dag har det blitt et for høyt tall på vekta, og det har tidligere vært en av grunnene til autoseponering. Må prøve andre alternative AP igjen som ikke har slike bivirkninger, selv om det har vist seg at Zyprexa et det beste for meg. Alternativt må jeg bruke et "slankemiddel" ved siden av Zyprexa. Skal snakke med legen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (1 time siden):

Huff.. Veldig leit å ha dette på toppen av økt matlyst. Da må det nesten gå som det går - nemlig at man legger på seg. Det er liksom ikke bare økt sult, men i tillegg en slags sløvhet/likegyldighet mot å gå opp i vekt. Oddsene er ikke gode da, nei 😕

Huff nei...Jeg har aldri vært så stor som nå. Etter oppstart av Zyprexa/Leponex. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (6 minutter siden):

Huff nei...Jeg har aldri vært så stor som nå. Etter oppstart av Zyprexa/Leponex. 

Huff, ikke jeg heller. Jeg gikk opp 40 kg på Zyprexa.

Anonymkode: 1dd0d...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...