AnonymBruker Skrevet 8. oktober Del Skrevet 8. oktober Jeg har tenkt en stund på om jeg skulle forsøke å bytte jobb til noe jeg interesserer meg for og brenner mer for eller ikke. Jobben jeg har nå er helt ok, men er veldig ensformig og kjedelig. Jeg jobber med å pakke ferdiglagede middager. Men så er det jo også en viktig faktor her og det er at jeg er i utgangspunktet 100% ufør (pga psyken) og jobben som jeg har er VTA (varig tilrettelagt) noe som da betyr at arbeidsplassen får betalt fra NAV for at jeg er der og jeg har da en 20% stilling og avtale om at jeg selv bare sier fra om jeg blir vekke (trenger ikke sykmelding). Jobben jeg gjør er slik at det er lett for arbeidsgiver å tildele min oppgave til noen andre og hun viser også forståelse for meg og det at jeg i perioder kan bli dårlig og dermed enten gjøre en dårligere jobb eller bli helt eller delvis vekke fra jobb i perioder. Det jeg egentlig skulle ønske meg var en mer kreativ jobb, der jeg f.eks kunne tatt bilder hadde vært perfekt! Og gjerne også en jobb der jeg hadde mer kontakt med kollegaene mine (jeg jobber alene så sier knapt hei og hade til kollegaer). Men det som da kanskje kan være problemet er at en slik jobb nok ikke er like lett å tilrettelegge og hva om jeg da får en sjef som ikke er like forståelsesfull? Det er vel ikke alltid at ting blir sånn en tenker seg? Jeg tenker f.eks hvis jeg skulle fått jobb i en avis da så hadde vi avtalt at jeg skulle ta bilder på ett arrangement x dato og tidspunkt også kanskje blir jeg dårlig da og kan ikke, da blir det kanskje vanskelig da for å få noen andre til å dekke dette, en annen ting er jo at å jobbe slik er jo ofte ganske tidspress og stressende (noe jeg helst skal ha minst mulig av i livet)... Hva tenker dere om dette? Burde jeg forsøke bytte jobb eller heller forsøke se mer det positive med den jeg har og fortsette der? Anonymkode: 14799...f21 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/487345-bytte-jobb-til-noe-jeg-interesserer-brenner-mer-for-eller-ikke/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 8. oktober Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva tenker dere om dette? Burde jeg forsøke bytte jobb eller heller forsøke se mer det positive med den jeg har og fortsette der? 20% er en dag i uka (eller 2 halve?), det kan vel utmerket godt kombineres med andre oppdrag om du har mulighet til det? Jeg synes ikke du skal kutte ut den andre jobben din pga et håp om å få drive med foto nei. Ta med deg kameraet og gå turer og ta bilder og send disse inn til ulike magasiner f.eks. Du må ha bilder å vise til om du skal få oppdrag som fotograf så det er bare å knipse i vei så mye du orker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/487345-bytte-jobb-til-noe-jeg-interesserer-brenner-mer-for-eller-ikke/#findComment-4325283 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober Del Skrevet 8. oktober Lillemus skrev (19 minutter siden): 20% er en dag i uka (eller 2 halve?), det kan vel utmerket godt kombineres med andre oppdrag om du har mulighet til det? Jeg synes ikke du skal kutte ut den andre jobben din pga et håp om å få drive med foto nei. Ta med deg kameraet og gå turer og ta bilder og send disse inn til ulike magasiner f.eks. Du må ha bilder å vise til om du skal få oppdrag som fotograf så det er bare å knipse i vei så mye du orker. Du har ett godt poeng. Dog hadde jeg ikke tenkt å slutte i jobben for å drive med foto freelance, men spørre NAV om hjelp til å finne en annen jobb der jeg kunne være mer kreativ, ta bilder osv. Men mulig det heller ikke er så realistisk uansett da? Jeg vet ikke... Anonymkode: 14799...f21 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/487345-bytte-jobb-til-noe-jeg-interesserer-brenner-mer-for-eller-ikke/#findComment-4325284 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Men mulig det heller ikke er så realistisk uansett da? Det er mange som ønsker seg jobb i media og stor konkurranse om slike oppdrag. Uten utdannelse og erfaring er det nok vanskelig. Men spør gjerne NAV om råd for å kunne komme over i en mindre ensformig bransje, de kjenner arbeidslivet der du bor. Anonymkode: 872a3...792 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/487345-bytte-jobb-til-noe-jeg-interesserer-brenner-mer-for-eller-ikke/#findComment-4325285 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det er mange som ønsker seg jobb i media og stor konkurranse om slike oppdrag. Uten utdannelse og erfaring er det nok vanskelig. Men spør gjerne NAV om råd for å kunne komme over i en mindre ensformig bransje, de kjenner arbeidslivet der du bor. Anonymkode: 872a3...792 Ja, det er også ett godt poeng. Jeg vet ikke om det egentlig finnes andre jobber som kunne passet meg der jeg får vært mer kreativ og får en mer variert hverdag... Jeg har ingen utdannelse utover Media på videregående dessverre. Anonymkode: 14799...f21 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/487345-bytte-jobb-til-noe-jeg-interesserer-brenner-mer-for-eller-ikke/#findComment-4325292 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 8. oktober Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det er også ett godt poeng. Jeg vet ikke om det egentlig finnes andre jobber som kunne passet meg der jeg får vært mer kreativ og får en mer variert hverdag... Jeg har ingen utdannelse utover Media på videregående dessverre. Anonymkode: 14799...f21 Kanskje du kan starte med å skrive en liten betraktning / dikt / tanker og ta bilder som du legger til og sende inn til lokalavisa? Da har du noe kreativt å holde på med og kanskje kommer det på trykk også, det er nok lettere å komme på trykk i en lokalavis om det er noe slikt der du bor, enn i en større avis. Eller lag en fb-side, hjemmeside, instagram-konto der du kan legge ut bilder? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/487345-bytte-jobb-til-noe-jeg-interesserer-brenner-mer-for-eller-ikke/#findComment-4325307 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.