Gå til innhold

Time hos fotograf i gave?

Anbefalte innlegg

Sitter å tenker på den forestående jula. Fikk plutselig lyst til å gi datteren time hos fotograf i gave. Primært for at hun/de skal få et fint bilde av barnet sitt, men også for at de kan få et fint bilde av de alle.   Aner jo ikke hva sånt kan komme på, så det må undersøkes.  Men hadde dere vært glad for en slik gave?  Og dere med voksne barn, hva gir dere til de i julegave?     

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/487493-time-hos-fotograf-i-gave/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
emilie321 skrev (29 minutter siden):

Sitter å tenker på den forestående jula. Fikk plutselig lyst til å gi datteren time hos fotograf i gave. Primært for at hun/de skal få et fint bilde av barnet sitt, men også for at de kan få et fint bilde av de alle.   Aner jo ikke hva sånt kan komme på, så det må undersøkes.  Men hadde dere vært glad for en slik gave?  Og dere med voksne barn, hva gir dere til de i julegave?     

Vi var hos Famefotografene en gang da ungene var små. Det er mange år siden og vi betalte en formue. Jeg tror det var rundt 10.000 den gangen for 2 store bilder vi hadde på veggen. Jeg ville ikke ha gjort dette i dag, da jeg har bilder som jeg selv har tatt og som jeg er mer fornøyd med. Så jeg ville heller tatt bildene selv eller i hvert fall spurt datteren om hun ønsker seg en slik gave. 

Jeg pleier å spørre de voksne barna hva de ønsker seg. Det går gjerne i sportstøy. Eldstedatter manglet alt mulig etter å ha tilbragt 6 studieår i Danmark , så hun har fått mye sportsting.  Turbukse, skitøy, rompetaske osv. 

Den yngste får fortsatt litt penger ved siden av gaven, da hun er fattig student i utlandet :)

Nicklusheletida skrev (7 minutter siden):

Vi var hos Famefotografene en gang da ungene var små. Det er mange år siden og vi betalte en formue. Jeg tror det var rundt 10.000 den gangen for 2 store bilder vi hadde på veggen. Jeg ville ikke ha gjort dette i dag, da jeg har bilder som jeg selv har tatt og som jeg er mer fornøyd med. Så jeg ville heller tatt bildene selv eller i hvert fall spurt datteren om hun ønsker seg en slik gave. 

Jeg pleier å spørre de voksne barna hva de ønsker seg. Det går gjerne i sportstøy. Eldstedatter manglet alt mulig etter å ha tilbragt 6 studieår i Danmark , så hun har fått mye sportsting.  Turbukse, skitøy, rompetaske osv. 

Den yngste får fortsatt litt penger ved siden av gaven, da hun er fattig student i utlandet :)

Det er såpass dyrt ja....  Ville aldri ha bestilt en sånn gave uten å ha hørt med de først.   Svigersønnen ønsker seg aldri noe... så han kan være vanskelig å finne på gave til, men datteren er enklere. Har jo lyst til å gi de noe fint og som de også blir glad for.

Endret av emilie321
emilie321 skrev (7 timer siden):

Jeg fikk tatt bilder av ungene og meg da de var små, godt mulig det var Fame det også, men da hoppet jeg på et tilbud. Husker ikke hva jeg betalte, men det må ha vært i 2008 tror jeg. Det kostet ikke all verden, men jeg kjøpte ingen store bilder etterpå, kjøpte en cd med alle bildene på da og printet ut noen selv i lavere kvalitet. Aner ikke om de driver med slikt nå? Selve fotograferingen trenger ikke koste skjorta, men om du skal ha store bilder så flyr lappene fort ja.

Lillemus skrev (2 timer siden):

Jeg fikk tatt bilder av ungene og meg da de var små, godt mulig det var Fame det også, men da hoppet jeg på et tilbud. Husker ikke hva jeg betalte, men det må ha vært i 2008 tror jeg. Det kostet ikke all verden, men jeg kjøpte ingen store bilder etterpå, kjøpte en cd med alle bildene på da og printet ut noen selv i lavere kvalitet. Aner ikke om de driver med slikt nå? Selve fotograferingen trenger ikke koste skjorta, men om du skal ha store bilder så flyr lappene fort ja.

Jeg hadde jo fotograf da datteren ble konfirmert, men kan bare ikke greie å huske hva jeg betalte. Men er idag glad for de bildene. 

Da har jeg ringt en aktuell fotograf for å høre om pris. En billedserie kommer på 2800,-  og et bilde på størrelsen 24×30 kom på 1250. En kan selvfølgelig få det mye dyrere hvis en velger større bilder. Men hvis de vil ha større eller flere bilder, så kan de jo betale noe selv også.

Annonse

påskelilje

Jeg synes det er en fin gave! Vi tok bilder hos fotograf da barna var 5-6 mnd, men ikke familiebilde.

Først da eldstemann skulle flytte ut, tok vi familiebilder - da leide vi inn en som tok oppdrag, uten å være etablert fotograf. Vi tok bilder i en park - de ble kjempefine! 

Vi forstørret også noen av bildene de tok i barnehagen og på skolen, det var jo med fotograf, men da var jo ikke vi voksne med.

Endret av påskelilje
påskelilje skrev (12 minutter siden):

Jeg synes det er en fin gave! Vi tok bilder hos fotograf da barna var 5-6 mnd, men ikke familiebilde.

Først da eldstemann skulle flytte ut, tok vi familiebilder - da leide vi inn en som tok oppdrag, uten å være etablert fotograf. Vi tok bilder i en park - de ble kjempefine! 

Vi forstørret også noen av bildene de tok i barnehagen og på skolen, det var jo med fotograf, men da var jo ikke vi voksne med.

Vi tok baby-bilder og 1-årsfoto, det var i grunnen ganske standard den gangen - tror vi fikk tilbud og et album med små bilder inkludert i prisen. :) Koselig å ha iettertid! Og altså de bildene jeg fikk tatt da ungene gikk på småskolen.

Endret av Lillemus

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...