Gå til innhold

Hvor lenge skal man måtte vente på avklaring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fy for et eledig hjelpeapparat vi har. eller prioriterer NAV bare visse grupper, mens andre ikke er verdt hjelp?   Har nå ventet i flere måneder på å bli innkalt til Falc for avklaring av om jeg har rett på AAP.  Det står at jeg står på vent. Hvor lang tid er det vanlig dette tar?  Har heller ikke fått svar på AAP som jeg søkte på i mai etter anbefaling fra NAV. 

Anonymkode: 42922...022

Fortsetter under...

psykedeliker

Jeg foreslår at du spør din saksbehandler dirrekte om NAV forskjellsbehandler folk ut fra gruppetilhørighet, da pleier de å skjerpe seg.

Du burde klage på at NAV har gått over svarfristen for AAP-søknad, Pasient- og brukerombudet kan forklare deg hvordan du går frem for å klage. Uansett får du etterbetalt for ventetiden dersom du får AAP innvilget.

AnonymBruker
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Jeg foreslår at du spør din saksbehandler dirrekte om NAV forskjellsbehandler folk ut fra gruppetilhørighet, da pleier de å skjerpe seg.

Du burde klage på at NAV har gått over svarfristen for AAP-søknad, Pasient- og brukerombudet kan forklare deg hvordan du går frem for å klage. Uansett får du etterbetalt for ventetiden dersom du får AAP innvilget.

Takk for info og råd.  Synes det er belastende psykisk å måtte gå slik å vente lenge etter frister og det.  Vanskelig å planlegge noe for vet jo aldri når de kaller deg inn. 

Anonymkode: 42922...022

psykedeliker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vanskelig å planlegge noe for vet jo aldri når de kaller deg inn. 

Da bruker du det argumentet ovenfor saksbehandler, og spør hva du skal gjøre - under henvisning til informasjons- og veiledningsplikten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...