Gå til innhold

Jobber de beste tannlegene i privat praksis?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har nylig hatt en diskusjon med venner om hvorvidt de beste tannlegene jobber i privat praksis i stedet for det offentlige. Mange hevder at de dyktigste tannlegene gjerne starter eller går over til å jobbe privat på grunn av bedre lønn, mer fleksibilitet og kanskje større frihet til å fokusere på pasienttilfredshet. Samtidig tenker jeg at tannleger i det offentlige også kan være svært flinke og gjøre en solid jobb, selv om ressursene kanskje ikke alltid er like gode som i det private.

Hva er deres erfaringer? Er det noen merkbar forskjell på kvaliteten hos privatpraktiserende tannleger kontra de som jobber i det offentlige?

Anonymkode: d031f...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er du inspirert av tråden på psykiatriforumet hvor det diskuteres offentlige vs private behandlere?

Anonymkode: 4ca38...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutes ago, AnonymBruker said:

Er du inspirert av tråden på psykiatriforumet hvor det diskuteres offentlige vs private behandlere?

Anonymkode: 4ca38...3dd

Ja!

Anonymkode: d031f...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har nylig hatt en diskusjon med venner om hvorvidt de beste tannlegene jobber i privat praksis i stedet for det offentlige. Mange hevder at de dyktigste tannlegene gjerne starter eller går over til å jobbe privat på grunn av bedre lønn, mer fleksibilitet og kanskje større frihet til å fokusere på pasienttilfredshet. Samtidig tenker jeg at tannleger i det offentlige også kan være svært flinke og gjøre en solid jobb, selv om ressursene kanskje ikke alltid er like gode som i det private.

Hva er deres erfaringer? Er det noen merkbar forskjell på kvaliteten hos privatpraktiserende tannleger kontra de som jobber i det offentlige?

Anonymkode: d031f...3b0

Tannhelsetjenesten i Norge for voksne, er jo i veldig stor grad privatisert. Kun noen få pasientkategorier som kan velge de offentlige tjenestene. Av den grunn synes jeg også det er vanskelig å sammenligne, arbeidsforholdene og de økonomiske rammene er helt forskjellige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...