Gå til innhold

Jobbsøkere hos Nav må synge sine negative tanker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

NAV bruker altså offentlige midler til slikt tull. Mens det private firmaet som leverer disse tjener godt?

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2024/10/18/196037146/nav-bruker-jeg-ble-helt-sjokkert-visste-ikke-om-jeg-skulle-le-eller-grate

En video som brukes på et kurs for arbeidssøkende i Tromsø har skapt kraftige reaksjoner.

Videoen er laget av Ressurs Tromsø AS, en virksomhet som leverer arbeidsforberedende trening på vegne av Nav.

På kursvideoenderes oppfordrer deltagerne til å synge «Jeg har ingen kompetanse» til melodien av bursdagssangen «Happy Birthday to You»/«Gratulerer med da'n».

Videoen er en del av den arbeidsforberedende treningen og inneholder flere tips til deltakerne for å endre sitt tankemønster. At man skal endre tankemønster gjennom å synge sine negative tanker eller trekke fem lange pust føles nedlatende for deltakerne forteller kvinnen.

Deltakerne skal blant annet bli sendt til botanisk hage for å løse quiz om blomster og planter, eller krevende fjellturer med fysiske utfordringer.

Anonymkode: c8392...96a

Fortsetter under...

Helt utrolig. Man skulle heller sendt de som fant på dette på jobbsøkerkurs for å finne noe mer passende for dem. Fordi dette har dem faktisk for lite kompetanse til å håndtere når dem fant på noe så dumt og nedverdigende.

Drømmeautomat

Det de gjør i Ressurs Tromsø er et klassisk eksempel på bullshit jobs. Det det gjør har sannsynligvis ingen eller negativ verdi for samfunnet, men de betales av skattebetalerne mens overskuddet går til de private eierne av bedriften. Det ville vært bedre om de selv var jobbsøkere hos NAV enn i arbeid på denne måten.

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

NAV bruker altså offentlige midler til slikt tull. Mens det private firmaet som leverer disse tjener godt?

Skulle ønske jeg kunne tro at det ikke var sant. Men det går dessverre ikke i dette tilfellet. 

AnonymBruker
ISW skrev (5 minutter siden):

Dette er jo ikke et privat selskap. Det er eid av kommunen.

Visste ikke at det var lov engang jeg, at staten kan lage et (statlig heleid) AS og lure seg unna ansvar om noe går galt, for staten gjorde ingenting det var ASet....  🤔

AS høres ut som noe det i det minste bør være delvis privat eid...Men sikkert bare jeg som er dum....

Anonymkode: 272b1...e90

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Visste ikke at det var lov engang jeg, at staten kan lage et (statlig heleid) AS og lure seg unna ansvar om noe går galt, for staten gjorde ingenting det var ASet....  🤔

AS høres ut som noe det i det minste bør være delvis privat eid...Men sikkert bare jeg som er dum....

Anonymkode: 272b1...e90

Du er ikke dum 😊

Det kan være flere grunner til at offentlige instanser oppretter AS. Et eksempel kan være å synliggjøre kostnadsbildet gjennom offentlige regnskap. Et annet kan være at et slikt selskap på sikt kan selges helt eller delvis til private (ref. Televerket/Telenor, Statoil/Equinor). 

ISW skrev (15 minutter siden):

Dette er jo ikke et privat selskap. Det er eid av kommunen.

Det har du visst helt rett i.

Uansett kan akkurat den delen av "ekspertbistanden" med fordel reduseres. Og NAV bør sjekke hva de betaler for.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...