Gå til innhold

Hvordan slutte med trøstespising?

Anbefalte innlegg

cilie skrev (9 minutter siden):

Jeg har liten tro på at det hjelper mannen i gata som er disponert for overvekt og har utviklet fedme nok, ja. Jeg tror de fleste har god oversikt på hva 4 måltider bør inneholde. Likevel er det ekstremt vanskelig. Men i et behandlingsopplegg er det kanskje annerledes. Jeg synes det er interessant det som forfektes av Fedom, Thor Foseid og Marit Kolby. Kanskje vi må tenke nytt for mennesker som er disponert for overvekt. Samtidig er jeg den første til å innrømme at det er lett å sprekke også ved å følge slike kosthold. Det er bare en veldig vanskelig problemstilling. 

Det er en veldig vanskelig problemstilling.

For min egen del, som sliter med fedme og å gå ned i vekt, så er det svært viktig for meg å spise fire gode, sunne og næringsmåltider som er store nok til at de holder meg mett.

Jeg merker at med en gang jeg spiser for lite, slik at jeg blir gående litt småsulten, så kommer suget etter alt mulig usunt med en gang.

Fortsetter under...

cilie skrev (33 minutter siden):

Jeg har liten tro på at det hjelper mannen i gata som er disponert for overvekt og har utviklet fedme nok, ja. Jeg tror de fleste har god oversikt på hva 4 måltider bør inneholde. Likevel er det ekstremt vanskelig. Men i et behandlingsopplegg er det kanskje annerledes. Jeg synes det er interessant det som forfektes av Fedom, Thor Foseid og Marit Kolby. Kanskje vi må tenke nytt for mennesker som er disponert for overvekt. Samtidig er jeg den første til å innrømme at det er lett å sprekke også ved å følge slike kosthold. Det er bare en veldig vanskelig problemstilling. 

Kanskje er noe av det viktigste også å tenke at ulike folk profeterer på ulike tilnærminger 🙂

Men jeg har lyst til å presisere at jeg ikke snakker om at det som vil hjelpe folk er ytterligere informasjon om hva de bør spise, - jeg snakker derimot om at det kan hjelpe mot overspising dersom man faktisk spiser etter en slik kostplan. For en del er det slik at de forbinder strukturert kosthold med et veldig restriktivt kosthold, og at de dermed ender opp med enten/eller-løsninger i stedet for et jevnt basis-kosthold bestående av ok matvarer. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...