Gå til innhold

Kan man bruke massasjeballer som vaskeballer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal vaske en svea dunjakke. I bruksanvisningen på jakken står det at den må vaskes med tennisballer.

Da regner jeg med de mener vaskeballer? 

Jeg har et par massajeballer liggende hjemme. Kan man bruke dette på dunjakke? 

Massasjeballene minner altså om vaskeballer og de jeg har hjemme er det ikke så skarpe spisser på. Altså, de minner om vaskeballer.

 

 

Anonymkode: f46cc...555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Skal vaske en svea dunjakke. I bruksanvisningen på jakken står det at den må vaskes med tennisballer.

Da regner jeg med de mener vaskeballer? 

Jeg har et par massajeballer liggende hjemme. Kan man bruke dette på dunjakke? 

Massasjeballene minner altså om vaskeballer og de jeg har hjemme er det ikke så skarpe spisser på. Altså, de minner om vaskeballer.

Anonymkode: f46cc...555

Så lenge massasjeballene ikke har spisse pigger og tåler en runde i vaskemaskina så går det sikkert bra. Har du tørketrommel da? Uten det bør du ikke vaske en dunjakke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (7 timer siden):

Så lenge massasjeballene ikke har spisse pigger og tåler en runde i vaskemaskina så går det sikkert bra. Har du tørketrommel da? Uten det bør du ikke vaske en dunjakke...

Jeg har ikke tørketrømmel, men den er allerede vasket og liggee mens den tørker.

Anonymkode: f46cc...555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke tørketrømmel, men den er allerede vasket og liggee mens den tørker.

Anonymkode: f46cc...555

Den vil ikke bli bra, duna blir klumpete og tørker alt for sent når den må ligge og lufttørke. Rist den i alle fall godt med meget korte mellomrom til den er tørr, men det er meget mulig jakken er ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

snusmumeriken96
Everybody skrev (43 minutter siden):

Gikk jakka i stykker?

Ja, det var en dunjakke fra svea. Men, jeg har fått vasket den feil ellers så måtte man bruke tørketrommel på den som lillemus sa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumeriken96
Everybody skrev (44 minutter siden):

Gikk jakka i stykker?

Dunet har blitt til små klumper inni og jakken er blitt tynn liksom, ikke puffete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumeriken96 skrev (8 minutter siden):

Dunet har blitt til små klumper inni og jakken er blitt tynn liksom, ikke puffete. 

Prøv å vask den igjen.  Og så rister du den jevnlig mens den tørker. Da har du en sjanse til å redde den 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...