Gå til innhold

"For oss er det skole, trening, lekser, spise og sove på repeat. Det føles som en ond sirkel."

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker
4 hours ago, AnonymBruker said:

Og før i tiden for barn og ungdom: skole, fritidsaktivitet, lekser, spise, sove REPEAT

Anonymkode: 8a7b0...8d4

Ikke som jeg husker det. Hjemme før 14:30, 20 minutter lekser omtrent, så fri resten av dagen.

Anonymkode: c9245...007

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke som jeg husker det. Hjemme før 14:30, 20 minutter lekser omtrent, så fri resten av dagen.

Anonymkode: c9245...007

Bare 20 min lekser?! Vi satt mer enn det. Skulle tro de var redde for at vi hadde for mye fritid. 

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vi levde jo det samme livet vi også, men jeg kan ikke huske at jeg gikk rundt å følte at jeg måtte være så perfekt på alle områder. Jeg husker komplekser for at jeg var for tynn . Usikkerhet og humør som kunne svinge. Jeg husker at kviser  var helt krise, men jeg tror vi generelt var mer avslappet. Men alt i alt småtteri i forhold til hva ungdom sliter med i dag. 

Selvskading var et fremmedord. Jeg kan ikke huske at noen drev med det. Jeg kan ikke huske at noen slet med psykisk sykdom heller. 

Psykisk syke befant seg på Oppdøl eller Reitgjerdet. De var ikke ute rundt oss i samfunnet.  Det var hva jeg trodde i min ungdom :)

Det er voksne som sier det samme. Det er jobb, middag, husarbeid, sove og repeat.

Jeg ser ikke på livet sånn. Jeg er på jobb til 15, og etter det har jeg hele kvelder og helger fri. Jeg har gradvis sagt fra meg mer og mer forpliktelser nettopp fordi jeg vil ha - og trenger - mest mulig tid uten planer. Det er også en av grunnene til at jeg har valgt bort barn.

Så jeg har mye ro og fritid i mitt liv.

Livet blir hva du gjør det til.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Å skulle ha en perfekt kropp er ikke annet enn stor egoisme, det er et narsistisk trekk.  Det som hadde vært bra var om de kunne tenkt litt mindre på seg selv, og heller hatt fokus på og ikke gjøre andre vondt, og hjelpt andre.  Da kunne vi fått et bedre samfunn å leve i. Bruk f.eks  heller tid på å være en besøksvenn for eldre fremfor timesvis foran speilet. 

Anonymkode: 1a8c6...d6e

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...