Gå til innhold

Vil verkstedet lure meg? EU-kontroll

Anbefalte innlegg

Leverte inn min plettfrie hybrid til kontroll. Da jeg hentet bilen igjen fikk jeg beskjed om at den ikke var godkjent. Det at den originale ladekabelen med stikkontakt (som jeg aldri har brukt men kun oppbevarer et sted i kjelleren!) ikke lå i bagasjerommet var grunnen.

Ikke kunne jeg få lov til å gå hjem og hente kabelen heller, selv om det var en time igjen før stengetid. Det måtte visst være en mekaniker til stede for "etterkontroll"? 

Kødder de med meg? Er dette for å tjene en liten tusenlapp til på en helt unødvendig etterkontroll? Fristen går ut en helg, og innen det er jeg på reise med jobben i ukedagene, så jeg rekker ikke fremvise den forbanna kabelen da heller. Siden jeg er enslig og har en ekstrajobb i helger i tillegg til 100% stilling i ukedagene, så blir jeg veldig pissed av å nå ikke kunne bruke bilen den helgen fristen går ut. For bilen er visstnok ikke trafikksikker pga at en ladekabel som aldri blir brukt ikke ligger i bagasjerommet? Og de pengene jeg tjener på den vakta den helga (der jeg ikke har godkjent bil til å kjøre til jobb!) går vel uansett med på å betale prisen for etterkontrollen? 

Forbanna blodsugere. Hadde de ringt og sagt fra om hva som manglet under kontrollen, så hadde jeg sørget for å få avtalt på jobb at jeg kunne stikke hjemom for kabelen. For akkurat i går hadde det vært mulig å gjøre. 

- Stemmer det at hybridbiler per lov ikke kan godkjennes uten ladekabel i bilen?

- Hvor dyr er denne etterkontrollen? 

- Erfaringer? 

Endret av krøll9
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/487859-vil-verkstedet-lure-meg-eu-kontroll/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Under 500 for etterkontroll. 

Nå er det ikke verre enn å lese kravene om hva man selv skal påse er i bilen ved eukontroll. 

Så her er dwt jo du selv som ikke har lest før du leverte.

Anonymkode: e1cc9...777

Jaja. Jeg har faktisk ikke tid til å lese om masse krav for EU kontroll når jeg eier en bil i god stand. Og den ledningen de etterspør er det INGEN som bruker. Da bør det vel være krav om fylt bensinkanne i bilen heller da, siden det tross alt er en hybrid. 

Synes ikke de skal ta 500 kroner for at jeg viser dem en ledning som de kunne ha ringt meg for før de sendte mld om at bilen var ferdig. Kanskje de har retten på sin side, men lite smidig og ganske sleipt synes jeg det er i så fall. I alle fall hvis de skal ta penger for etterkontrollen. 

Endret av krøll9

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...