Gå til innhold

ALT skal være et problem


UtakknemligDiva

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Feks hvis det er greit at jeg jobber over 100% noen ganger så kan bedriften få bot?  Jeg har ingenting imot å jobbe såpass mye i perioder. 
Særlig når det ikke er noe spesielt å finne på likevel. 
Jeg foretrekker å ha litt til overs når jeg er i utlandet. 
Men myndighetene skal jo gjøre et problem ut av det meste. JEG vet hva JEG tåler og vil. Likevel skal noen andre styre over det. Så er det pengene som styrer oss og, så det er pengene vi truges på om vi bryter noen regler. 
Jeg irriterer meg enda litt over at intelligensen min er for lav til å finne andre måter. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UtakknemligDiva skrev (Akkurat nå):

Feks hvis det er greit at jeg jobber over 100% noen ganger så kan bedriften få bot?  Jeg har ingenting imot å jobbe såpass mye i perioder. 
Særlig når det ikke er noe spesielt å finne på likevel. 
Jeg foretrekker å ha litt til overs når jeg er i utlandet. 
Men myndighetene skal jo gjøre et problem ut av det meste. JEG vet hva JEG tåler og vil. Likevel skal noen andre styre over det. Så er det pengene som styrer oss og, så det er pengene vi truges på om vi bryter noen regler. 
Jeg irriterer meg enda litt over at intelligensen min er for lav til å finne andre måter. 
 

Det er grenser for hvor mye overtid man kan jobbe ja og vi skal være veldig glade for at vi har en god arbeidsmiljølov her i landet. Det gjør at arbeidstakere har et godt vern mot å bli utnyttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Det er grenser for hvor mye overtid man kan jobbe ja og vi skal være veldig glade for at vi har en god arbeidsmiljølov her i landet. Det gjør at arbeidstakere har et godt vern mot å bli utnyttet.

Men hva om det er greit for meg de perioder jeg kan og har overskudd? 
Har de liksom tatt utgangspunkt i et slik gjennomsnitt igjen? Og så skal vi som kanskje orker mer også ned på samme nivå? Mens andre må opp? Huff…

Men hvordan er det lov med aap da?!?! 
Der du får like lange vakter som resten av teamet men under dobbelt så lite i lønn? DET er verre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Vhanja skrev (29 minutter siden):

Hvis du vil jobbe mer kan du ta deg en ekstrajobb. 

Hvorfor? Hva skal det ha å si om jeg jobber mer på samme sted? 
Alt det skal lages problemer av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva skrev (13 minutter siden):

Hvorfor? Hva skal det ha å si om jeg jobber mer på samme sted? 
Alt det skal lages problemer av

Du har allerede fått svar på det.

Jeg synes du blir overdrevent hissig for småting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
Vhanja skrev (34 minutter siden):

Du har allerede fått svar på det.

Jeg synes du blir overdrevent hissig for småting.

Kan ikke jeg få ha mine feil, eller «feil» som alle andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva skrev (9 minutter siden):

Kan ikke jeg få ha mine feil, eller «feil» som alle andre?

Vi har alle svakheter. 

Også velger vi om vi ønsker å ta tak i dem eller ikke.

Jeg for min del hadde syntes det var slitsomt om jeg skulle bli så hissig for så mange små ting. Det hadde gått ut over min livskvalitet.

Men det er meg. Så er det jo hvordan det erfares for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Vi har alle svakheter. 

Også velger vi om vi ønsker å ta tak i dem eller ikke.

Jeg for min del hadde syntes det var slitsomt om jeg skulle bli så hissig for så mange små ting. Det hadde gått ut over min livskvalitet.

Men det er meg. Så er det jo hvordan det erfares for deg.

det er mer slitsomt å kjempe mot enn å bare bli det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
UtakknemligDiva skrev (2 timer siden):

Der du får like lange vakter som resten av teamet men under dobbelt så lite i lønn?

Da trenger du bare være halvparten så effektiv som de andre på teamet. 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, UtakknemligDiva said:

Feks hvis det er greit at jeg jobber over 100% noen ganger så kan bedriften få bot?  Jeg har ingenting imot å jobbe såpass mye i perioder. 
Særlig når det ikke er noe spesielt å finne på likevel. 
Jeg foretrekker å ha litt til overs når jeg er i utlandet. 
Men myndighetene skal jo gjøre et problem ut av det meste. JEG vet hva JEG tåler og vil. Likevel skal noen andre styre over det. Så er det pengene som styrer oss og, så det er pengene vi truges på om vi bryter noen regler. 
Jeg irriterer meg enda litt over at intelligensen min er for lav til å finne andre måter. 
 

Staten her i landet er en barnepike for innbyggerne. Overformynderiet ødelegger for individets frihet og muligheten til å ta egne valg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva skrev (15 timer siden):

det er mer slitsomt å kjempe mot enn å bare bli det. 

Jeg tror heller ikke det å kjempe mot er den mest effektive måten å jobbe med det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...