Gå til innhold

Fin lørdag?


påskelilje

Anbefalte innlegg

påskelilje

Ligger i sofaen i myk kosebukse,  søvnig og mett, og hører vind og regn ule utenfor. Har hatt en fin kveld sammen med mann og voksen datter, hun er hjemme på besøk noen dager (bor 80 mil unna her). Vi har spist hjemmelaget lasagne, sett på Vokteren og Lykkeland 🤩🤩

Ellers gikk egentlig lørdagen som en røyk med masse som skjedde, og det var utrolig deilig med en kveld i sofaen 😁

I morgen er det meldt sol het, og vi tre skal ut på en tur i skogen ☀️🌳🌲, det blir fint! Vi skal ha fårikål til middag 🐑🐑🐑

Gjeeeeesp! Er så trøtt nå, må snart krype opp trappa og komme meg i seng. God natt til alle dere!

Kom på en ting: Må få ryddet ut av drivhuset I morgen. Har lyst å ta vare på 2 flotte begoniaer/pellargoniaer gjennom vinteren. De blomstrer begge to fremdeles. Hva gjør jeg med dem for at de skal overleve?

🌸🌺🌸🌺🌸🌺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida

Ligger i sofaen med kosebukse jeg også. Jeg jobbet på hjemmekontor i dag fra 10-15. Samboeren tok seniordag på fredag og dro på hytta for å ordne noe. Han kom hjem i dag.Jeg ba sønnen på middag i går og det ble til at han overnattet til i dag.

I morgen skal vi møte eldstedatter og kjæresten hennes på en eller annen kafe mellom et par visninger.  De har solgt leiligheten sin for å kjøpe noe større.  Det blir spennende å se hva de ender opp med. 

Ellers fått vasket klær,  strøket og skiftet en duk, laget en stor gryte med kjøttsuppe og diverse kjedelige husmorting. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Nicklusheletida skrev (10 minutter siden):

Ligger i sofaen med kosebukse jeg også. Jeg jobbet på hjemmekontor i dag fra 10-15. Samboeren tok seniordag på fredag og dro på hytta for å ordne noe. Han kom hjem i dag.Jeg ba sønnen på middag i går og det ble til at han overnattet til i dag.

I morgen skal vi møte eldstedatter og kjæresten hennes på en eller annen kafe mellom et par visninger.  De har solgt leiligheten sin for å kjøpe noe større.  Det blir spennende å se hva de ender opp med. 

Ellers fått vasket klær,  strøket og skiftet en duk, laget en stor gryte med kjøttsuppe og diverse kjedelige husmorting. 

 

Glemte å si at vi også har sett på vokteren. Spennende program :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (12 minutter siden):

Glemte å si at vi også har sett på vokteren. Spennende program :)

Jaaa! Vi liker den veldig godt!

Jeg sovnet på sofaen 😅 Nå har mannen satt på Odd Nordstoga-musikk 🎶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble kveld med meg og voksen sønn. Vi så en norsk film som har gått litt under radaren for meg:

https://no.m.wikipedia.org/wiki/I_onde_dager

Den var bra for den som liker sånt. Litt "Picnic med døden" på norsk. Jeg tror jeg skal prøve å se flere norske filmer 🙂. De er bedre enn mye utenlandsk ræl.

Ellers litt snekring/ vedlikehold og ordne med ved. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går så jeg dokumentaren "Ibelin" som ble sluppet på Netflix på fredag. Har gledet meg til den dokumentaren veldig lenge. 

Utrolig sterk og veldig bra laget. Handler om en tenåringsgutt som har en muskelsvinn-sykdom. Han tilbringer hele dagene foran PCen og gamer WoW. Foreldrene forsøker å få ham ut å få venner og være sosial.

Han dør av sykdommen i en alder av 25 år og da oppdager foreldrene det rike livet han faktisk levde i spillet, og hvor sosial han faktisk var.

Tankevekkende om den voksne generasjons fordommer mot den online verden, og hvor mye den kan ha å si for mange som av ulike grunner sliter med å være sosial i det virkelige liv. Norsk dokumentar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vhanja skrev (4 minutter siden):

I går så jeg dokumentaren "Ibelin" som ble sluppet på Netflix på fredag. Har gledet meg til den dokumentaren veldig lenge. 

Utrolig sterk og veldig bra laget. Handler om en tenåringsgutt som har en muskelsvinn-sykdom. Han tilbringer hele dagene foran PCen og gamer WoW. Foreldrene forsøker å få ham ut å få venner og være sosial.

Han dør av sykdommen i en alder av 25 år og da oppdager foreldrene det rike livet han faktisk levde i spillet, og hvor sosial han faktisk var.

Tankevekkende om den voksne generasjons fordommer mot den online verden, og hvor mye den kan ha å si for mange som av ulike grunner sliter med å være sosial i det virkelige liv. Norsk dokumentar.

Husker den historien.  Var det ikke der det kom folk fra utlandet for å være med i begravelsen hans? Folk han har blitt kjent med via spill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (10 minutter siden):

Husker den historien.  Var det ikke der det kom folk fra utlandet for å være med i begravelsen hans? Folk han har blitt kjent med via spill

Jo ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på et par kjøreturer i går. Ellers ikke gjort noe. Jeg teller bare ned dager til onsdag så tiden går ikke så fort. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra en liten tur på butikken, så lå jeg stort sett på sofaen. Har vært helt utslitt, så det trengte jeg. Er heldigvis kvikkere i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjørte en liten tur i finværet i går og kjøpte egg på en gård som selger rimelige og stooore egg og da jeg kom hjem fikk jeg bare bekreftet det jeg hadde en minstanke om - jeg har en mild uvi. Usj. Tilbrakte resten av dagen med å drikke sitronvann og nypete med sitron. Om kvelden så vi en polsk film på 2,5 time, den heter "Forgotten love" og var faktisk veldig fin!

Så langt i dag har jeg levert bilen til dekkomlegging i morgen og det er stort sett det jeg har på planen i dag. I tillegg til å holde meg varm og drikke sitronvann og te med sitron. Kjenner fint lite til uvi'en i dag heldigvis, og har sovet godt i natt, så kanskje det ordner seg uten antibiotika for en gangs skyld. Har begynt å strikke en ny kofte, Frøkengård-kofta, det er koselig. Har også lyst til å strikke Nancy-kofta, men en om gangen. :)

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Lillemus skrev (7 timer siden):

Vi kjørte en liten tur i finværet i går og kjøpte egg på en gård som selger rimelige og stooore egg og da jeg kom hjem fikk jeg bare bekreftet det jeg hadde en minstanke om - jeg har en mild uvi. Usj. Tilbrakte resten av dagen med å drikke sitronvann og nypete med sitron. Om kvelden så vi en polsk film på 2,5 time, den heter "Forgotten love" og var faktisk veldig fin!

Så langt i dag har jeg levert bilen til dekkomlegging i morgen og det er stort sett det jeg har på planen i dag. I tillegg til å holde meg varm og drikke sitronvann og te med sitron. Kjenner fint lite til uvi'en i dag heldigvis, og har sovet godt i natt, så kanskje det ordner seg uten antibiotika for en gangs skyld. Har begynt å strikke en ny kofte, Frøkengård-kofta, det er koselig. Har også lyst til å strikke Nancy-kofta, men en om gangen. :)

Åhrgh... det er så kjipt med uvi 😥 Jeg var mye plaget tidligere,  men heldigvis kommer det sjelden nå. God bedring!!!

Koselig med strikking! Jeg har så vidt begynt på et par votter, av restegarn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
emilie321 skrev (9 timer siden):

Bortsett fra en liten tur på butikken, så lå jeg stort sett på sofaen. Har vært helt utslitt, så det trengte jeg. Er heldigvis kvikkere i dag.

Å 🥰 Noen spesiell grunn til at du er utslitt? Håper kreftene kommer tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
Glitter skrev (9 timer siden):

Jeg var på et par kjøreturer i går. Ellers ikke gjort noe. Jeg teller bare ned dager til onsdag så tiden går ikke så fort. :)

Kjøreturer er fint da! Nå er det ikke lenge til onsdag 😊😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Vhanja skrev (10 timer siden):

I går så jeg dokumentaren "Ibelin" som ble sluppet på Netflix på fredag. Har gledet meg til den dokumentaren veldig lenge. 

Utrolig sterk og veldig bra laget. Handler om en tenåringsgutt som har en muskelsvinn-sykdom. Han tilbringer hele dagene foran PCen og gamer WoW. Foreldrene forsøker å få ham ut å få venner og være sosial.

Han dør av sykdommen i en alder av 25 år og da oppdager foreldrene det rike livet han faktisk levde i spillet, og hvor sosial han faktisk var.

Tankevekkende om den voksne generasjons fordommer mot den online verden, og hvor mye den kan ha å si for mange som av ulike grunner sliter med å være sosial i det virkelige liv. Norsk dokumentar.

Den kunne jeg tenke meg å se! Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Grendel skrev (10 timer siden):

Det ble kveld med meg og voksen sønn. Vi så en norsk film som har gått litt under radaren for meg:

https://no.m.wikipedia.org/wiki/I_onde_dager

Den var bra for den som liker sånt. Litt "Picnic med døden" på norsk. Jeg tror jeg skal prøve å se flere norske filmer 🙂. De er bedre enn mye utenlandsk ræl.

Ellers litt snekring/ vedlikehold og ordne med ved. 

 

 

 

Den har jeg ikke hørt om. Liker skandinaviske filmer 😊, mange av dem i alle fall.

Fint å få litt tid med store "barn" 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (9 minutter siden):

Kjøreturer er fint da! Nå er det ikke lenge til onsdag 😊😊😊

Nei nå er det siste innspurt. Takk og lov. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (11 minutter siden):

Å 🥰 Noen spesiell grunn til at du er utslitt? Håper kreftene kommer tilbake!

De siste ukene har jeg nok gjort mer enn hva jeg har kapasitet til, så det er nok derfor jeg var så sliten.  Er i bedre form I dag, heldigvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (12 timer siden):

I går så jeg dokumentaren "Ibelin" som ble sluppet på Netflix på fredag. Har gledet meg til den dokumentaren veldig lenge. 

Akkurat som jeg gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...