AnonymBruker Skrevet 28. oktober Del Skrevet 28. oktober Som observatør av amerikansk politikk fra et europeisk perspektiv, finner jeg det fascinerende å se på de ulike årsakene til at mange velgere både i USA og andre steder støtter Donald Trump som presidentkandidat. Hans kandidatur og presidentskap har utløst sterke reaksjoner, ikke minst på grunn av hans standpunkter til "woke"-ideologien og innvandringspolitikken. Men er dette hovedårsakene til hans støtte, eller finnes det andre grunner som vektlegges av hans tilhengere? Dessuten – hvordan vurderer dere hans innflytelse på sikkerhetspolitikken, særlig med tanke på Europa og det geopolitiske landskapet? Slik jeg ser det, reiser støtten til Trump i Europa noen viktige spørsmål: Hva er egentlig formålet med denne støtten? Er det utelukkende et ønske om å protestere mot "woke"-ideologi og liberale verdier, eller anser man ham også som en reell alliert i spørsmål som økonomisk vekst og suverenitetsvern? Og, ikke minst, hvilken langsiktig betydning kan hans politikk ha for Europas sikkerhet og stabilitet? Jeg inviterer derfor til refleksjon rundt dette viktig spørsmålene: Hva tenker dere om hvordan støtten til Trump i presidentvalget potensielt kan påvirke vår egen region? Anonymkode: 4503a...5e4 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/487912-er-det-noen-her-som-st%C3%B8tter-trump-i-presidentvalget/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Worriesome Plenty 2 Skrevet 28. oktober Del Skrevet 28. oktober Hadde jeg vært amerikaner hadde jeg stemt på han. Men han er ugunstig ril en viss grad for Europa, så jeg holder meg nøytral. Jan er ikke så sympatisk heller, men det er på plass med en president som slår ned på og vil begrense innvandring. Innvandring er hans sterkeste kort, når man ser Kamala Harris så mangler hun helt troverdighet i den saken. Det verste med Trump er synet på abort og manglende kritikk av krigen i Gaza. Også savner jeg definitivt ikke Qanon, antivaxere og våpenbærende pøbelgrupper. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/487912-er-det-noen-her-som-st%C3%B8tter-trump-i-presidentvalget/#findComment-4330650 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grendel Skrevet 28. oktober Del Skrevet 28. oktober Nei, jeg støtter ikke Trump, og ville stemt på Kamala om jeg var amerikaner. Jeg klandrer demokratene for at de har skapt rom for sånne som ham. De lyver ikke, men man kan si utrolig mye bullshit uten å lyve. Folk har nok i veldig lang tid opplevd at legitime bekymringer ikke blir tatt på alvor, og at diskusjonene ender i ordkløyveri og moralisme. Uansett så mener jeg Trump virker uskikket til å være president. Spesielt kampanjen for å ikke godta valgresultatet sist. Ingen respekt for hva som er sant, rett og slett. Jeg tror ikke han blir noen ny Hitler, men kanske en Berlusconi: halv-mafia / løs kanon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/487912-er-det-noen-her-som-st%C3%B8tter-trump-i-presidentvalget/#findComment-4330656 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober Del Skrevet 28. oktober Nei, ville aldri stemt på Trump. Kunne dog vurdert å stemme republikansk med en anstendig kandidat. Anonymkode: 9b87f...a89 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/487912-er-det-noen-her-som-st%C3%B8tter-trump-i-presidentvalget/#findComment-4330710 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober Del Skrevet 28. oktober 4 hours ago, Worriesome Plenty 2 said: Hadde jeg vært amerikaner hadde jeg stemt på han. Du har ingen tanker om Trumps antidemokratiske holdinger, løgner og fascistiske tilbøyeligheter? Innvandring trumfer ABSOLUTT alt? Anonymkode: 9b87f...a89 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/487912-er-det-noen-her-som-st%C3%B8tter-trump-i-presidentvalget/#findComment-4330711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober Del Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): Som observatør av amerikansk politikk fra et europeisk perspektiv, finner jeg det fascinerende å se på de ulike årsakene til at mange velgere både i USA og andre steder støtter Donald Trump som presidentkandidat. Hans kandidatur og presidentskap har utløst sterke reaksjoner, ikke minst på grunn av hans standpunkter til "woke"-ideologien og innvandringspolitikken. Men er dette hovedårsakene til hans støtte, eller finnes det andre grunner som vektlegges av hans tilhengere? Dessuten – hvordan vurderer dere hans innflytelse på sikkerhetspolitikken, særlig med tanke på Europa og det geopolitiske landskapet? Slik jeg ser det, reiser støtten til Trump i Europa noen viktige spørsmål: Hva er egentlig formålet med denne støtten? Er det utelukkende et ønske om å protestere mot "woke"-ideologi og liberale verdier, eller anser man ham også som en reell alliert i spørsmål som økonomisk vekst og suverenitetsvern? Og, ikke minst, hvilken langsiktig betydning kan hans politikk ha for Europas sikkerhet og stabilitet? Jeg inviterer derfor til refleksjon rundt dette viktig spørsmålene: Hva tenker dere om hvordan støtten til Trump i presidentvalget potensielt kan påvirke vår egen region? Anonymkode: 4503a...5e4 Altså jeg bryr meg lite, men om jeg skulle valg en president for USA ville jeg gått for Trump. Både fordi han har noen gode sider, og demokratene noen dårlige. Uten å google kan jeg ta ting jeg husker i farten, sikkert mye jeg glemmer: ------------------ Kamala nekter å svare på noen som helst spørsmål, hun er super slu og ekkel politiker, hun sier ikke noe men insinuerer så ingen kan ta henne når hun ombestemmer seg som hun gjør hele tiden. Selv abort nekter hun å si eksakt hva hun mener om, bare vage luftige jeg er for i en viss grad svada. Kamala lå seg til "toppen". Kamala fengslet "svarte" folk for hasjbruk, mens hun LO av at hun røyket selv i sin tid på podcast, hahaha super artig..... Kamala ble valg som VP, pga hennes TISS og hudfarge Det ble også nevnt på forhånd av Biden, og ikke noe jeg/høyresiden har funnet på Kamala fikk ingen stemmer av FOLKET i demokratiet, eliten mente at hun hadde bedre sjangse til å vinne enn Biden, og byttet Biden ut med henne UTEN at folket stemte på henne Kamala gjorde narr av trump for å bygge mur, men hun ser hvor rasende folk er på at demokratene blokkerte muren til Trump, før Biden(og kamala som VP) ba ulovlige migranter komme og 5 millioner+ mer enn normalt kom ulovlig med fake asylkrav med katastrofale følger. Så snur hun nå og ler av at trump ikke bygget nok mur eller for dårlig mur og tok et bilde ved Obamas mur...., nå skal HUN bygge muren og HUN mener at mur er en god ide ????? Kamala er super rasistisk, og snakker om "svart " politikk for ting som ikke burde hatt noe med rase å gjøre i det hele tatt, universell poltiikk presneteres som noe hun gjør for "de svarte" Kamala LØY om Bidens "ekstremt svekkede helse", det ledet dem til posisjonen hvor hun "måtte" velges, fordi det var for sent, så hennes sluhet skal nå belønnes med presidenttittel ? Kamala gjemmer seg , mens Trump ofte har flere optredener på samme dag, rogan podcast på 3 timer, fulgt av "rally" på noen timer, med times flytur, osv osv, mens Kamelen enten gjør ingenting, eller går på svada "woke" softball intrevju greier en sjelden gang. Hvem GJEMMER seg når det er noen få dager til presidentvalget, vis at du har noe arbeidsevne det er en brutal jobb og klarer du ikke kampanjeperioden har du ikke sjangs til jobben heller. Kamala er for, eller vil støtte, woke politikk/masseinnvandring fra ulovlige migranter, i større grad enn Trump. Kamala ble "plutselig" selvidentifisert-svart, noe hun ikke var før, fordi hun innså at her kan jeg få "bonuspoeng", for min (nye) "rase" (noe som ikke burde gi bonuspoeng uansett, men sånn er folk...) Se på Kamalas by/ander demokrat styrte byer. Forferdelige steder å bo. ------------------ Trump vil stanse ulovlig immigranter, slik at de på bunn i samfunnet, bla.a svarte folk (om vi skal leke identitiets poltikk som dere elsker), vil få det betydelig bedre, det er de på bunn som taper når masse ufaglærte ulovlige migranter kommer og jobber for under minstelønn. "woke" politikk og redistribuering vil aldri løse det problemet i USA pga korrupsjon og "low trust society" Trump vil sette kriminelle i fengsel, isteden for å la dem gå fri på gata. (negativt, for oss) trump vil kreve at vi betaler mer for NATOS utgifter, noe som sett fra USAs perspektiv er noe jeg er enig i, og EU spesielt har begått enorme tabber som risikerer vår trygghet, og satser på at USA skal redde dem fra deres dumskap Trump vil ikke la biologiske menn banke opp biologiske kvinner i boksing etc. ---------------------- Alt jeg kom på i farten, men er mye mer. Det ser ikke lyst ut for demokratene. Du lever nok i et ekko kammer, som de fleste, og kanskje er du høyt utdannet etc, og føler ikke problemene på kroppen. Er som svenskene med innvandring der, alle "beleste" svenskene mente at alt ville gå bra, men de "på bakken", og de fattige som måtte bo i de områdene, de merket det VELDIG fort, at elitens ideer ikke funker i praksis. DU er eliten, og dine ideer TS funker ikke i praksis. Lykke til Anonymkode: 2b447...46f 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/487912-er-det-noen-her-som-st%C3%B8tter-trump-i-presidentvalget/#findComment-4330722 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober Del Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Altså jeg bryr meg lite, men om jeg skulle valg en president for USA ville jeg gått for Trump. Både fordi han har noen gode sider, og demokratene noen dårlige. Uten å google kan jeg ta ting jeg husker i farten, sikkert mye jeg glemmer: ------------------ Kamala nekter å svare på noen som helst spørsmål, hun er super slu og ekkel politiker, hun sier ikke noe men insinuerer så ingen kan ta henne når hun ombestemmer seg som hun gjør hele tiden. Selv abort nekter hun å si eksakt hva hun mener om, bare vage luftige jeg er for i en viss grad svada. Kamala lå seg til "toppen". Kamala fengslet "svarte" folk for hasjbruk, mens hun LO av at hun røyket selv i sin tid på podcast, hahaha super artig..... Kamala ble valg som VP, pga hennes TISS og hudfarge Det ble også nevnt på forhånd av Biden, og ikke noe jeg/høyresiden har funnet på Kamala fikk ingen stemmer av FOLKET i demokratiet, eliten mente at hun hadde bedre sjangse til å vinne enn Biden, og byttet Biden ut med henne UTEN at folket stemte på henne Kamala gjorde narr av trump for å bygge mur, men hun ser hvor rasende folk er på at demokratene blokkerte muren til Trump, før Biden(og kamala som VP) ba ulovlige migranter komme og 5 millioner+ mer enn normalt kom ulovlig med fake asylkrav med katastrofale følger. Så snur hun nå og ler av at trump ikke bygget nok mur eller for dårlig mur og tok et bilde ved Obamas mur...., nå skal HUN bygge muren og HUN mener at mur er en god ide ????? Kamala er super rasistisk, og snakker om "svart " politikk for ting som ikke burde hatt noe med rase å gjøre i det hele tatt, universell poltiikk presneteres som noe hun gjør for "de svarte" Kamala LØY om Bidens "ekstremt svekkede helse", det ledet dem til posisjonen hvor hun "måtte" velges, fordi det var for sent, så hennes sluhet skal nå belønnes med presidenttittel ? Kamala gjemmer seg , mens Trump ofte har flere optredener på samme dag, rogan podcast på 3 timer, fulgt av "rally" på noen timer, med times flytur, osv osv, mens Kamelen enten gjør ingenting, eller går på svada "woke" softball intrevju greier en sjelden gang. Hvem GJEMMER seg når det er noen få dager til presidentvalget, vis at du har noe arbeidsevne det er en brutal jobb og klarer du ikke kampanjeperioden har du ikke sjangs til jobben heller. Kamala er for, eller vil støtte, woke politikk/masseinnvandring fra ulovlige migranter, i større grad enn Trump. Kamala ble "plutselig" selvidentifisert-svart, noe hun ikke var før, fordi hun innså at her kan jeg få "bonuspoeng", for min (nye) "rase" (noe som ikke burde gi bonuspoeng uansett, men sånn er folk...) Se på Kamalas by/ander demokrat styrte byer. Forferdelige steder å bo. ------------------ Trump vil stanse ulovlig immigranter, slik at de på bunn i samfunnet, bla.a svarte folk (om vi skal leke identitiets poltikk som dere elsker), vil få det betydelig bedre, det er de på bunn som taper når masse ufaglærte ulovlige migranter kommer og jobber for under minstelønn. "woke" politikk og redistribuering vil aldri løse det problemet i USA pga korrupsjon og "low trust society" Trump vil sette kriminelle i fengsel, isteden for å la dem gå fri på gata. (negativt, for oss) trump vil kreve at vi betaler mer for NATOS utgifter, noe som sett fra USAs perspektiv er noe jeg er enig i, og EU spesielt har begått enorme tabber som risikerer vår trygghet, og satser på at USA skal redde dem fra deres dumskap Trump vil ikke la biologiske menn banke opp biologiske kvinner i boksing etc. ---------------------- Alt jeg kom på i farten, men er mye mer. Det ser ikke lyst ut for demokratene. Du lever nok i et ekko kammer, som de fleste, og kanskje er du høyt utdannet etc, og føler ikke problemene på kroppen. Er som svenskene med innvandring der, alle "beleste" svenskene mente at alt ville gå bra, men de "på bakken", og de fattige som måtte bo i de områdene, de merket det VELDIG fort, at elitens ideer ikke funker i praksis. DU er eliten, og dine ideer TS funker ikke i praksis. Lykke til Anonymkode: 2b447...46f Det er tydelig at du har sterke meninger, men mye av det du fremmer her bygger på myter og spekulasjoner. Du gjentar påstander om at Kamala Harris har «lått seg til topps» og har «plutselig blitt svart» – påstander som er dårlig dokumentert og fremstår som forsøk på å undergrave hennes kompetanse. Å redusere henne til kjønns- og rasebaserte stereotypier er en retorikk vi ofte ser brukt mot kvinnelige og ikke-hvite politikere, men som sjeldent bygger på realitetene i deres karrierer eller politiske arbeid. Når det gjelder innvandringspolitikken, har du rett i at Trump appellerer til de som ønsker en strengere linje. Samtidig er det verdt å merke seg at hans politikk skaper store humanitære kriser og strekker ressursene til grensen. At dette også sår splittelse i samfunnet og svekker tilliten til USA internasjonalt, særlig i Europa, ser ut til å bli ignorert i din analyse. Din kritikk mot såkalt «woke» politikk belyser en viktig debatt om hvordan identitetspolitikk kan gå utover bredere samfunnsspørsmål. Men å utelukkende støtte en kandidat som Trump basert på motstand mot «woke» og immigrasjonspolitikk uten å se på andre aspekter – inkludert hans populistiske angrep på demokratiet – virker kortsiktig. Du anklager også de som er kritiske til Trump for å være en del av et «ekkokammer», men hva med din egen posisjon? Du fremstår som fastlåst i egne fordommer og myter, snarere enn fakta. Anonymkode: 4503a...5e4 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/487912-er-det-noen-her-som-st%C3%B8tter-trump-i-presidentvalget/#findComment-4330733 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober Del Skrevet 28. oktober Jeg ville ha stemt Trump. Anonymkode: 883a4...8f5 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/487912-er-det-noen-her-som-st%C3%B8tter-trump-i-presidentvalget/#findComment-4330735 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober Del Skrevet 28. oktober 15 minutes ago, AnonymBruker said: Jeg ville ha stemt Trump. Anonymkode: 883a4...8f5 Fordi du like sterke menn med små-fascistiske trekk? Anonymkode: 9b87f...a89 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/487912-er-det-noen-her-som-st%C3%B8tter-trump-i-presidentvalget/#findComment-4330736 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober Del Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Du gjentar påstander om at Kamala Harris har «lått seg til topps» Anonymkode: 4503a...5e4 Har du faktasjekket dette? AnonymBruker skrev (1 time siden): og har «plutselig blitt svart» – Anonymkode: 4503a...5e4 Har du faktasjekket dette? AnonymBruker skrev (1 time siden): Du anklager også de som er kritiske til Trump for å være en del av et «ekkokammer», men hva med din egen posisjon? Du fremstår som fastlåst i egne fordommer og myter, snarere enn fakta. Anonymkode: 4503a...5e4 Motbevis et eneste fakta jeg kom med, alt dette var etter hukommelsen 0 googling, så NOE galt må jeg ha sagt. AnonymBruker skrev (1 time siden): Din kritikk mot såkalt «woke» politikk belyser en viktig debatt om hvordan identitetspolitikk kan gå utover bredere samfunnsspørsmål. Men å utelukkende støtte en kandidat som Trump basert på motstand mot «woke» og immigrasjonspolitikk uten å se på andre aspekter – inkludert hans populistiske angrep på demokratiet – virker kortsiktig. Anonymkode: 4503a...5e4 Fokuserte mest på pro-tump siden, det er selvsagt negative sider med Trump men jeg fokuserer på å få frem de positive. Men Trump har ikke "angrepet demokratiet", han oppfattet valgjuks (du kan være enig eller uenig i at det var det, men han mente det var det) og prøve å dra tiden ut litt for videre undersøkelser, bla.a gjennom å be pence ikke sertifisere valgresultatet. Det ville ikke gjort Trump til en diktator, eneste det ville gjort var å kjøpe litt tid. Han ba ingen være voldelige, og "angrepet" på det bygget hadde kun 1 dødsfall den dagen, og det var en ubevæpnet trump supporter som ble skutt uten varsel. Prøv å se det fra andre siden, tenk om DU mente det hadde vært valgjuks, ville ikke DU prøvd å kjøpe litt tid ? Betyr det at du er dikattor/verdens verste person, for å forsøke stanse oppfattet valgjuks. Skal en om en oppfatter valgjuks bare gi opp og la jukserne vinne, er det "demokratisk" ? Demokratene angriper demokratiet med at ulovlige immigranter (som Biden BA komme, mens Kamala var VP) gir flere stemmer pga folketallet (inkludert ulovlige migranter) påvirker hvor mange representater hver stat får. Pluss at de er imot ID kort for å stemme.... Så de pusher ulovlige migranter inn, og pusher vekk ID krav for å stemme, og velger en presidentkandidat som fikk 0 stemmer fra folket, Og, disse ulovlige migrantene vil de skal bli statsborgere og dermed få stemmerett direkte også (som favoriserer dem). Demokratene har ingenting de kan si om angrep på demokratiet... Trump begynner å bli gammel, en kan se det på han i valgkampen han er mer sliten og ikke like "tilstede", han misleder også veldig ofte, mange kaller det løgner men som regel er det misledende eller humoristisk som av mainstream medier kategoriseres som "løgn" Europa tjener på et sterkt USA, Woke politikken leder til Rinkeby som i Sverige, ja på kort sikt er det kanskje fordelaktig for oss å ikke ha trump, men på sikt vil USA kollapse om de fortsetter veien de er på, se demokrat styrte byer det vil aldri gå i lengden (det var derfor Sverige ombestemte seg, de liker ikke lenger politikken din TS, de "frykter" innvandrere nå, fordi de prøvde din "gode" politikk, og det ga ikke gode resultater, og da må en snu, selv om det føles galt. Bedre sent enn aldri Anonymkode: 2b447...46f 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/487912-er-det-noen-her-som-st%C3%B8tter-trump-i-presidentvalget/#findComment-4330740 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober Del Skrevet 29. oktober *Måtte google og rett en feil, 1 person ble drept den dagen Og om du skal faktasjekke, med "svart" mener jeg ikke at hun ikke er halvt svart, om det ikke var klart, men hvordan hun vokste opp, og kategoriserte seg selv utad. Anonymkode: 2b447...46f 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/487912-er-det-noen-her-som-st%C3%B8tter-trump-i-presidentvalget/#findComment-4330741 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grendel Skrevet 29. oktober Del Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (6 timer siden): *Måtte google og rett en feil, 1 person ble drept den dagen Og om du skal faktasjekke, med "svart" mener jeg ikke at hun ikke er halvt svart, om det ikke var klart, men hvordan hun vokste opp, og kategoriserte seg selv utad. Anonymkode: 2b447...46f Jeg synes dette med om hun kaller seg svart eller plutselig ble svart er ganske søkt. Hun har en far med afrikansk opprinnelse, og det har hun alltid hatt. Hun har ikke samme bakgrunn som andre afro-amerikanere, men det hadde ikke Obama heller. Hun er farget. Det kan være et poeng å få frem at mørk hud ikke er det samme som å ha vokst opp i en fattig familie. Det med at hun har "ligget seg til toppen" handler vel om at hun hadde et forhold til en ordfører Willi Brown? Hun var allerede statsadvokat, og det var et helt vanlig forhold. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/487912-er-det-noen-her-som-st%C3%B8tter-trump-i-presidentvalget/#findComment-4330759 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober Del Skrevet 29. oktober Grendel skrev (1 time siden): Jeg synes dette med om hun kaller seg svart Men jeg kan kalle meg kvinne for å få bonuspoeng i studier. Også kan jeg kalle meg mann senere for å få en mannefordel et sted Også kan jeg si at jeg er begge deler Også kan naive folk kjøpe historien min. Også kan jeg le av naive idioter som lar meg utnytte systemet dere har satt opp, hvor folk skal belønnes basert på sin identitet ikke prestasjoner. En må prøve å være litt kritisk, selv om noen ting aldri kan bevises, til syvende og sist handler det om kredibilitet hvor en lander der, på tro eller ei. Og jeg stoler 0 på den frøkena, så derfor tilter jeg mot en slu perosn som prøver å tilpasse sin identitet til hva hun tror vil gi mest fordeler der og da. Og det KAN være feil. (genetisk er det som sagt korrekt) Faktasjekken får bli "umulig å si sikkert hva hun identifiserer seg selv som, når fordeler ikke skal oppnås" Grendel skrev (2 timer siden): Det med at hun har "ligget seg til toppen" handler vel om at hun hadde et forhold til en ordfører Willi Brown? Hun var allerede statsadvokat, og det var et helt vanlig forhold. Joa, hun hadde en grei jobb før, og umulig å si sikkert hvor mye innflytelse han hadde på veien videre, og om den innflytelsen ble påvirket av datingen eller ikke. Faktasjekken får bli "umulig å si sikkert" Anonymkode: 2b447...46f 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/487912-er-det-noen-her-som-st%C3%B8tter-trump-i-presidentvalget/#findComment-4330782 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober Del Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (10 timer siden): Fordi du like sterke menn med små-fascistiske trekk? Anonymkode: 9b87f...a89 Nei. Men fordi alternativet er så mye verre. Kamala Harris og co. er for en politikk som fører til demoralisering og korrumpering av samfunnet. Mennesker blir avstumpet og pervertert. Trump vil snu dette. Anonymkode: 883a4...8f5 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/487912-er-det-noen-her-som-st%C3%B8tter-trump-i-presidentvalget/#findComment-4330786 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober Del Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Nei. Men fordi alternativet er så mye verre. Kamala Harris og co. er for en politikk som fører til demoralisering og korrumpering av samfunnet. Mennesker blir avstumpet og pervertert. Trump vil snu dette. Anonymkode: 883a4...8f5 Snu det? Personen er en dømt kriminell, for ikke å glemme at han frekverte både på festene til Diddy og Epstein. Han vil utestenge alle som ikke er hvite, og glemmer f.eks at Puerto Rico er amerikansk... Han har flere ganger uttalt at han liker fattige amerikanere fordi de er dumme, åpenlyst, på tv i sine yngre dager. Anonymkode: 37537...f21 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/487912-er-det-noen-her-som-st%C3%B8tter-trump-i-presidentvalget/#findComment-4330789 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober Del Skrevet 29. oktober 2 hours ago, AnonymBruker said: Nei. Men fordi alternativet er så mye verre. Kamala Harris og co. er for en politikk som fører til demoralisering og korrumpering av samfunnet. Mennesker blir avstumpet og pervertert. Trump vil snu dette. Anonymkode: 883a4...8f5 Morsom du. Det finnes vel knapt er mer umoralsk og korrumpert person enn Trump. Anonymkode: 9b87f...a89 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/487912-er-det-noen-her-som-st%C3%B8tter-trump-i-presidentvalget/#findComment-4330803 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober Del Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (17 timer siden): Har du faktasjekket dette? Har du faktasjekket dette? Motbevis et eneste fakta jeg kom med, alt dette var etter hukommelsen 0 googling, så NOE galt må jeg ha sagt. Fokuserte mest på pro-tump siden, det er selvsagt negative sider med Trump men jeg fokuserer på å få frem de positive. Men Trump har ikke "angrepet demokratiet", han oppfattet valgjuks (du kan være enig eller uenig i at det var det, men han mente det var det) og prøve å dra tiden ut litt for videre undersøkelser, bla.a gjennom å be pence ikke sertifisere valgresultatet. Det ville ikke gjort Trump til en diktator, eneste det ville gjort var å kjøpe litt tid. Han ba ingen være voldelige, og "angrepet" på det bygget hadde kun 1 dødsfall den dagen, og det var en ubevæpnet trump supporter som ble skutt uten varsel. Prøv å se det fra andre siden, tenk om DU mente det hadde vært valgjuks, ville ikke DU prøvd å kjøpe litt tid ? Betyr det at du er dikattor/verdens verste person, for å forsøke stanse oppfattet valgjuks. Skal en om en oppfatter valgjuks bare gi opp og la jukserne vinne, er det "demokratisk" ? Demokratene angriper demokratiet med at ulovlige immigranter (som Biden BA komme, mens Kamala var VP) gir flere stemmer pga folketallet (inkludert ulovlige migranter) påvirker hvor mange representater hver stat får. Pluss at de er imot ID kort for å stemme.... Så de pusher ulovlige migranter inn, og pusher vekk ID krav for å stemme, og velger en presidentkandidat som fikk 0 stemmer fra folket, Og, disse ulovlige migrantene vil de skal bli statsborgere og dermed få stemmerett direkte også (som favoriserer dem). Demokratene har ingenting de kan si om angrep på demokratiet... Trump begynner å bli gammel, en kan se det på han i valgkampen han er mer sliten og ikke like "tilstede", han misleder også veldig ofte, mange kaller det løgner men som regel er det misledende eller humoristisk som av mainstream medier kategoriseres som "løgn" Europa tjener på et sterkt USA, Woke politikken leder til Rinkeby som i Sverige, ja på kort sikt er det kanskje fordelaktig for oss å ikke ha trump, men på sikt vil USA kollapse om de fortsetter veien de er på, se demokrat styrte byer det vil aldri gå i lengden (det var derfor Sverige ombestemte seg, de liker ikke lenger politikken din TS, de "frykter" innvandrere nå, fordi de prøvde din "gode" politikk, og det ga ikke gode resultater, og da må en snu, selv om det føles galt. Bedre sent enn aldri Anonymkode: 2b447...46f Jeg ser at du fremhever flere aspekter ved Kamala Harris, demokratene og Trump med en klar skepsis til demokratenes motiver og politikk. La meg gå igjennom noen av poengene dine mer nyansert, samtidig som jeg svarer på de faktaspørsmålene du nevner. Om Kamala Harris’ karriere og identitet: Du påstår at Kamala Harris har «lått seg til topps» og «plutselig blitt svart». Slike utsagn er ikke bare spekulative, men reduserer komplekse karrierevalg og identitet til simplistiske og ubegrunnede karakterangrep. Harris har i over 30 år hatt en profesjonell karriere innen jus og politikk, gjennom arbeid som statsadvokat, justisminister i California og senere senator før hun ble visepresidentkandidat. Det finnes ingen faktabasert dokumentasjon på at hun har brukt annet enn faglig dyktighet for å nå sine posisjoner. Når det gjelder identitet, har Kamala Harris aldri «plutselig» blitt svart; hun har alltid omtalt seg som en del av både afroamerikansk og sørasiatisk identitet, reflekterende hennes familiebakgrunn. Identitet kan selvfølgelig være komplekst og personlig, men det finnes ikke grunnlag for å hevde at hun manipulerer dette for egen vinning. Valgjuks-påstandene og Trumps handlinger Trump hevdet at valget var utsatt for omfattende juks, men undersøkelser og rettssaker – inkludert mange initiert av hans eget team – fant ingen bevis på utbredt juks som ville påvirket resultatet. Trumps påstand om valgjuks ble imøtegått av tallrike dommere og valgeksperter, inkludert flere republikanske embetsmenn. Pence hadde ingen konstitusjonell autoritet til å forkaste valgresultatene, og ved å oppfordre ham til å gjøre det gikk Trump imot grunnleggende demokratiske prinsipper. Å forsinke sertifiseringen på den måten du beskriver, uten juridisk grunnlag, er faktisk en trussel mot demokratiet – et angrep på den fredelige maktoverføringen som er kjernen i demokratisk praksis. Uroen ved kongressen, som førte til ødeleggelse og flere skadde, ble heller ikke en isolert hendelse med ett dødsfall; senere døde politimenn som deltok i beskyttelsen, og konsekvensene har hatt langvarige, alvorlige innvirkninger på den politiske stabiliteten i USA. Ulovlig innvandring og demokratiske verdier Påstanden om at demokratene ønsker å åpne grensene for å påvirke stemmefordelingen er en populær, men ubekreftet konspirasjon. Antallet representanter i kongressen bestemmes av folketellingen, som inkluderer alle innbyggere – lovlige og ulovlige – fordi deres tilstedeværelse påvirker ressursbehov og samfunnets utforming. Demokratene støtter en reformert innvandringspolitikk for å gi visse grupper en mulighet til statsborgerskap, men det innebærer ingen garanti for stemmer, og det krever også at de oppfyller omfattende krav til integrasjon. Krav om ID-kort er et omstridt tema, men det er bred enighet blant eksperter om at USA burde sikre identifisering uten å ekskludere sårbare velgergrupper. “Woke” politikk og Europa Du argumenterer for at «woke»-politikken kan føre til situasjoner som i svenske Rinkeby og advarer om kollaps for USA dersom man følger denne politikken. «Woke» brukes ofte som en generell betegnelse på politikk som skal fremme rettferdighet og likestilling, men det har i de siste årene fått en negativ klang, særlig i media, som overdrevne tiltak som fortrenger andre samfunnsmål. Mange av problemene i svenske forsteder er faktisk svært komplekse og er knyttet til strukturelle ulikheter og integreringsutfordringer som har utviklet seg over flere tiår – de er ikke et resultat av «woke»-politikk alene, men av sammensatte sosiale og økonomiske faktorer. Dette er problemstillinger som trenger nyanserte løsninger, ikke bare fiendtlighet overfor innvandring og endringer i sosialpolitikken. Trump som en polariserende figur Når du sier at Trumps «misledende eller humoristiske» uttalelser blir kategorisert som løgner, forenkler du hans utfordringer med fakta. Trump har, uavhengig av hva man måtte mene om politikken hans, en svært dokumentert historie med usannheter og kontroversielle påstander som ikke bare «misleder»; de bidrar til å undergrave tilliten til både media, demokratiske institusjoner og internasjonale allierte. Hans påstander om valgjuks, hans omgang med allierte autokrater, og hans forsøk på å redusere den etablerte mediaens rolle svekker de grunnleggende demokratiske verdiene i USA – noe som på sikt også påvirker Europas sikkerhet og stabilitet, ettersom vi er avhengige av et sterkt og stabilt USA for vårt eget forsvar og samarbeid. Alt i alt, å ignorere Trumps angrep på demokratiske prinsipper, hans farlige polariseringspolitikk og påståtte innsats for å utvanne sannheten, kan virke som en form for politisk tunnelvisjon. Demokratiets styrke er evnen til å stå imot slike angrep, men det krever også en velgerbase som verdsetter sannhet, balanse og reell innsikt fremfor myter og forenklede konspirasjoner. Anonymkode: 4503a...5e4 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/487912-er-det-noen-her-som-st%C3%B8tter-trump-i-presidentvalget/#findComment-4330873 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober Del Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Ulovlig innvandring og demokratiske verdier Påstanden om at demokratene ønsker å åpne grensene for å påvirke stemmefordelingen er en populær, men ubekreftet konspirasjon. Antallet representanter i kongressen bestemmes av folketellingen, som inkluderer alle innbyggere – lovlige og ulovlige – fordi deres tilstedeværelse påvirker ressursbehov og samfunnets utforming. Demokratene støtter en reformert innvandringspolitikk for å gi visse grupper en mulighet til statsborgerskap, men det innebærer ingen garanti for stemmer, og det krever også at de oppfyller omfattende krav til integrasjon ??????????????????. Krav om ID-kort er et omstridt tema, men det er bred enighet blant eksperter om at USA burde sikre identifisering uten å ekskludere sårbare velgergrupper. Anonymkode: 4503a...5e4 Når Trump gjør noe som utfordrer demokratiet men innen lovlige rammer, er det verdens undergang/angrep på demokratiet, bevisst kuppforsøkt/diktator/Hitler i aksjon. Han er verdens verste person, som gjør alt bevisst for å stjele demokratiet. Når demokratene gjør noe som utfordrer demokratiet, så er det ubekreftede konspirasjonsteorier. Det er bare alt tilfeldigvis går i retningen som favoriserer dem, men ingenting bevisst, bare "uhell". "uhell" etter "uhell" etter "uhell". Svarte folk har ikke ID kort, så woops vi kan ikke kreve ID kort for å stemme. Hei Jeg heter Jo Biden og ønsker alle migranter til å komme hit!!! Wooooops, et uhell skjedde titalls millioner økonomiske migranter kommer og sier de er "asylsøkere", wooops, for et uhell, woops som gir oss masse mer makt, men de MÅ ikke stemmme på oss da, men de gjør det, men det er bare et uhell/tilfeldighet da, og vi kjøper ikke deres stemmer ved vår politikk som favoriserer dem/deres familier som de også ønsker å få hit, for å fortsette prosessen..., Hei, la oss endre valglovene drastisk og la alle stemme hjemmefra, pga et covid virus, WOOOOOPS dette favoriserer oss masse, wooops der vant vi valget og Trump tapte, pga våre tvilsomme endringer av valgloven, men wooops det var bare et uhell altså, ingenting å se her med mindre du er konspirasjonsteoretiker. Om noen kritiserer det kaller vi dem slemme ord, enten lar du oss vinne valget ellers ønsker du at bestemor skal dø av covid !!!!!! Du får valget, vær ond, eller la oss stjele valget, vinn vinn for oss. Og, Kamala visste at Biden var dement, men sa ingenting, hvordan er ikke DET et angrep på demokratiet, nå fikk ikke demokratene tid til å organisere en ordentlig kampanje for å finne den beste kandidaten, men "måtte" ta kamala.....WOOOOOOOOOOOPSSS. Ingenting å se her, alt er i orden, demokratiets forkjempere 🙄 Tror vi har forskjellige syn på verden, dette er veldig høyresiden er de onde, venstresiden er de gode, også vinkles alt gjennom de brillene. Og greit nok, men jeg kjøper ikke den. Og disse "uhellene" kjøper jeg ikke altså, kanskje jeg er for konspiratorisk, men demokratene i USA har lang historikk med mye rart, og hvor godviljen din kommer fra vet jeg ikke. AnonymBruker skrev (59 minutter siden): “Woke” politikk og Europa Mange av problemene i svenske forsteder er faktisk svært komplekse og er knyttet til strukturelle ulikheter og integreringsutfordringer som har utviklet seg over flere tiår – de er ikke et resultat av «woke»-politikk alene, men av sammensatte sosiale og økonomiske faktorer. Dette er problemstillinger som trenger nyanserte løsninger, ikke bare fiendtlighet overfor innvandring og endringer i sosialpolitikken. Anonymkode: 4503a...5e4 Så en har woke "refugees welcome" politikk i flere tiår (mener du virkelig at svenskene ikke var woke?.....), men når problemene oppstår er det bare noen strukturelle blablabla greier, som er kompliserte ditt og datt, som trenger nyanserte løsninger. Ikke noe woke folket sitt ansvar som hentet disse folkene uten en plan for veien etterpå...... Du har for mye utdanning frøken (no offense), dette er svevende svada som ingen på bakken i disse områdene finner overbevisende. Stå for politikken og resultatene, eller innrøm feilen og at poltikken ikke funker og endre kurs, slutt med "refugees welcome", ikke prøv med dette tullet og lokk med at strukturelle løsninger skal komme en eller annen gang i fremtiden, tomme løfter du aldri kan holde, for å prøve å få prosessen til å dra ut lengre i tid. Det var ikke mangel på advarsel, men woke ideologien krevde at en fortsatte selv ved varselstegn, og intentsigende fraser som de du kom med var løsningen fra svenskene, og vi så hvordan det gikk.... Woke har INGEN reelle løsninger på problemene de skaper. Kun fine fraser, som "lerde" synes høres "kloke" ut. Minner om kommunistene, fine teorier, men så var det virkeligheten og bla.a at det finnes onde folk der ute, det "glemmer" en å ta med i regnestykket, og plutselig kollapser de fine teoriene alle på universitetene var enige om. Fasit får vi om 4 år, trump er i praksis garantert president nå (med mindre det blir noe valgjuks da...). Så får tiden vise hvordan det går, ta opp tråden om 4 år du (og så får vi håpe svenskene har hørt på deg og at de svenske tilstandene er over, siden du/dine lerde elite venner har løsningene på problemene deres, noen fine strukturelle nyanserte sosioøkonomiske buzzord løsninger.) Lykke til !!! 😛 Anonymkode: 2b447...46f 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/487912-er-det-noen-her-som-st%C3%B8tter-trump-i-presidentvalget/#findComment-4330901 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober 7 hours ago, AnonymBruker said: Når Trump gjør noe som utfordrer demokratiet men innen lovlige rammer, er det verdens undergang/angrep på demokratiet, bevisst kuppforsøkt/diktator/Hitler i aksjon. Han er verdens verste person, som gjør alt bevisst for å stjele demokratiet. Når demokratene gjør noe som utfordrer demokratiet, så er det ubekreftede konspirasjonsteorier. Det er bare alt tilfeldigvis går i retningen som favoriserer dem, men ingenting bevisst, bare "uhell". "uhell" etter "uhell" etter "uhell". Svarte folk har ikke ID kort, så woops vi kan ikke kreve ID kort for å stemme. Hei Jeg heter Jo Biden og ønsker alle migranter til å komme hit!!! Wooooops, et uhell skjedde titalls millioner økonomiske migranter kommer og sier de er "asylsøkere", wooops, for et uhell, woops som gir oss masse mer makt, men de MÅ ikke stemmme på oss da, men de gjør det, men det er bare et uhell/tilfeldighet da, og vi kjøper ikke deres stemmer ved vår politikk som favoriserer dem/deres familier som de også ønsker å få hit, for å fortsette prosessen..., Hei, la oss endre valglovene drastisk og la alle stemme hjemmefra, pga et covid virus, WOOOOOPS dette favoriserer oss masse, wooops der vant vi valget og Trump tapte, pga våre tvilsomme endringer av valgloven, men wooops det var bare et uhell altså, ingenting å se her med mindre du er konspirasjonsteoretiker. Om noen kritiserer det kaller vi dem slemme ord, enten lar du oss vinne valget ellers ønsker du at bestemor skal dø av covid !!!!!! Du får valget, vær ond, eller la oss stjele valget, vinn vinn for oss. Og, Kamala visste at Biden var dement, men sa ingenting, hvordan er ikke DET et angrep på demokratiet, nå fikk ikke demokratene tid til å organisere en ordentlig kampanje for å finne den beste kandidaten, men "måtte" ta kamala.....WOOOOOOOOOOOPSSS. Ingenting å se her, alt er i orden, demokratiets forkjempere 🙄 Tror vi har forskjellige syn på verden, dette er veldig høyresiden er de onde, venstresiden er de gode, også vinkles alt gjennom de brillene. Og greit nok, men jeg kjøper ikke den. Og disse "uhellene" kjøper jeg ikke altså, kanskje jeg er for konspiratorisk, men demokratene i USA har lang historikk med mye rart, og hvor godviljen din kommer fra vet jeg ikke. Så en har woke "refugees welcome" politikk i flere tiår (mener du virkelig at svenskene ikke var woke?.....), men når problemene oppstår er det bare noen strukturelle blablabla greier, som er kompliserte ditt og datt, som trenger nyanserte løsninger. Ikke noe woke folket sitt ansvar som hentet disse folkene uten en plan for veien etterpå...... Du har for mye utdanning frøken (no offense), dette er svevende svada som ingen på bakken i disse områdene finner overbevisende. Stå for politikken og resultatene, eller innrøm feilen og at poltikken ikke funker og endre kurs, slutt med "refugees welcome", ikke prøv med dette tullet og lokk med at strukturelle løsninger skal komme en eller annen gang i fremtiden, tomme løfter du aldri kan holde, for å prøve å få prosessen til å dra ut lengre i tid. Det var ikke mangel på advarsel, men woke ideologien krevde at en fortsatte selv ved varselstegn, og intentsigende fraser som de du kom med var løsningen fra svenskene, og vi så hvordan det gikk.... Woke har INGEN reelle løsninger på problemene de skaper. Kun fine fraser, som "lerde" synes høres "kloke" ut. Minner om kommunistene, fine teorier, men så var det virkeligheten og bla.a at det finnes onde folk der ute, det "glemmer" en å ta med i regnestykket, og plutselig kollapser de fine teoriene alle på universitetene var enige om. Fasit får vi om 4 år, trump er i praksis garantert president nå (med mindre det blir noe valgjuks da...). Så får tiden vise hvordan det går, ta opp tråden om 4 år du (og så får vi håpe svenskene har hørt på deg og at de svenske tilstandene er over, siden du/dine lerde elite venner har løsningene på problemene deres, noen fine strukturelle nyanserte sosioøkonomiske buzzord løsninger.) Lykke til !!! 😛 Anonymkode: 2b447...46f Hva er dine tanker om at nesten alle som jobbet med ham sist kaller ham uskikket og farlig? Anonymkode: 9b87f...a89 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/487912-er-det-noen-her-som-st%C3%B8tter-trump-i-presidentvalget/#findComment-4330991 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober Er'n redd for å tape? For husk, det finnes kun to utganger av valget: Trump vinner fair and square, eller Trump taper på grunn av juks og fanteri. Anonymkode: 9b87f...a89 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/487912-er-det-noen-her-som-st%C3%B8tter-trump-i-presidentvalget/#findComment-4331113 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.