erik123 Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Jeg er redd for at det blir verdenskrig igjen, det baserer jeg på at Russland tar Ukraina og vil deretter vi de ta Norge. Da vil andre NATO land gripe inn, og helvete er løs. Hvis Trump blir president får vi ikke hjelp fra USA. Dette er dritskummelt. Så vi må gi Ukraina alt de trenger også langdistansevåpen og tropper fra Nato må kanskje også hjelpe Ukrainere. Det er dystre tider i møte. Jeg er engstelig nok fra før. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden erik123 skrev (8 minutter siden): tar Ukraina og vil deretter vi de ta Norge Hvordan fant du denne sammenhengen? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Everybody Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Polen, Finland, Latvia, Estland, Litauen er mer sannsynlig enn Norge. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adeie Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Gå rundt å være redd, løser ingenting. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
erik123 Skrevet 5 timer siden Forfatter Del Skrevet 5 timer siden ISW skrev (1 time siden): Hvordan fant du denne sammenhengen? Det er noe alle skjønner. Ikke vær naiv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
erik123 Skrevet 5 timer siden Forfatter Del Skrevet 5 timer siden Adeie skrev (1 time siden): Gå rundt å være redd, løser ingenting. Men redselen er der hele tiden, du har hørt om angst? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
erik123 Skrevet 5 timer siden Forfatter Del Skrevet 5 timer siden Verden går til helvete hvis fascisten Trump blir president!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adeie Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden erik123 skrev (4 minutter siden): Men redselen er der hele tiden, du har hørt om angst? Angst mot ting kan du jobbe med. Krever mye. Men er verdt det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
erik123 Skrevet 5 timer siden Forfatter Del Skrevet 5 timer siden Adeie skrev (4 minutter siden): Angst mot ting kan du jobbe med. Krever mye. Men er verdt det. Jobbet med det i over 50 år. Er ikke blitt kvitt den. Redd for krig i Norge. Frykter Russerne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drømmeautomat Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Jeg ville venta med å bli virkelig bekymra til vi har utfallet av det amerikanske presidentvalget. Ingen tvil om at Trump vil være en uforutsigbar president, som fort kan skru til våpenstøtten til Ukraina. Men uansett hvem som blir president i USA tror jeg krigen i Ukraina ender med en forhandlingsløsning der Ukraina blir nødt til å gi fra seg territorium, dessverre. Så får vi se hvor raskt Russland evt. bygger seg opp igjen militært, men de vil være kraftig svekka. Imens har de baltiske landene rusta godt opp. Dette er mitt worst-case scenario: Trump ender opp som en Amerikansk Mussolini og fører et fascistisk regime som har flere likheter med Russland: autoritær stat, reaksjonære verdier, intoleranse, rasisme, nasjonalisme, et ideal om den sterkestes rett. I så fall kan USA trekke seg ut av NATO og bli stående på sidelinja ved en evt. Russisk konfrontasjon med Europa. Jeg tror likevel Russland vil betenke seg og trenge mye tid før de evt. angriper et annet europeisk land. Jeg har mer tro på at Trump fortsetter omtrent som han gjorde i forrige periode, stupid, uforutsigbar, men at han vil unngå drastiske standpunkter som virker åpenbart destabiliserende på verden og dermed økonomien. Økonomer har påpekt at Trump så ut til å la seg styre av Dow Jones. Når det han gjorde var så idiotisk at markedet stupte trakk han ofte tilbake forslag. Så jeg tror 1) et veldig ustabilt scenario er lite sannsynlig og at 2) at det vil ta tid før Norge er direkte trua. Imens får vi krysse fingrene for at det går veien for Harris på tirsdag og så evt. finne en eiendom på New Zealand etter hvert. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snusmumeriken96 Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden erik123 skrev (2 timer siden): Jeg er redd for at det blir verdenskrig igjen, det baserer jeg på at Russland tar Ukraina og vil deretter vi de ta Norge. Da vil andre NATO land gripe inn, og helvete er løs. Hvis Trump blir president får vi ikke hjelp fra USA. Dette er dritskummelt. Så vi må gi Ukraina alt de trenger også langdistansevåpen og tropper fra Nato må kanskje også hjelpe Ukrainere. Det er dystre tider i møte. Jeg er engstelig nok fra før. Har du angst? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slabbedask Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden 24 minutes ago, erik123 said: Verden går til helvete hvis fascisten Trump blir president!! Det gikk bra forrige gang. Det går nok greit denne gangen også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
erik123 Skrevet 3 timer siden Forfatter Del Skrevet 3 timer siden slabbedask skrev (1 time siden): Det gikk bra forrige gang. Det går nok greit denne gangen også. Det gjør ikke det, han vil starte en ny verdenskrig sammen med russerne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
erik123 Skrevet 3 timer siden Forfatter Del Skrevet 3 timer siden snusmumeriken96 skrev (1 time siden): Har du angst? Har du ikke fulgt med på tråden? Det står noe om det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Everybody Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden https://www.vanityfair.com/news/2022/02/donald-trump-vladimir-putin-ukraine-genius?srsltid=AfmBOorgamI6iy4IYxPf80TebcvOsnEB-CtOYaoKq2zfYZRXOCESRwUs Trump says Putin's military move on Ukraine is "genius." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.