Gå til innhold

Enesamtaler


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Er det vanlig med enesamtaler?? Eller er det noen som IKKE har hatt det under møtene med sos.kontoret??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (ikke undertegnet)

Vi hadde ikke enesamtaler, så det er i allefall ikke slik i alle kommuner.

Vi tilhører Ullensaker kommune.

Vennlig hilsen

Takk for svar. Fint med et slikt forum hvor man kan komme med sånne "grønne" spørsmål

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi bor i Oslo og hadde enesamtaler (er visst ikke vanlig i alle bydeler)! Først et innledende hjemmebesøk (1 time 1/2), deretter enesamtaler (ca 2 timer på hver av oss) og så en fellessamtale (ca 2 timer). Det gikk veldig fint! Enesamtaler er ikke noe å grue seg for - om dere skal ha det.

Lykke til uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bor i Stavanger Kommune, og hadde først ett fellesmøte hjemme, så hver vår enesamtale, og så et par møter til sammen. De brukte ca 3,5 måneder på rapporten totalt.

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mathilde

Vi hadde et fellesmøte hjemme hos oss, og en samtale hver for oss, gemalen hjemme, og jeg på deres kontor, (da det er på min hjemvei fra jobb)! Det var ikke nødvendig med flere samtaler etter dette, selv om de holdt muligheten åpen i oppstarten av saksbehnadlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i Oslo og hadde 2 fellessamtaler og enesamtaler. Enesamtaler syns jeg var meget bra, spesielt for å få frem hva jeg og min mann mener om hverandre. Jeg blir helt glad inni meg når jeg leser hva han sa om meg, har faktisk lest akkurat den delen av rapporten flere ganger.

Ellers var jeg meget fornøyd med saksbehandlerne våre. Vi fikk lese gjennom rapporten før de ferdigstilte den, og jeg kom med endel innspill om omformuleringer som de etterfulgte. De var svært villig til å høre på meg gjennom hele prosessen, og ville gjerne ha mine tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i Oslo og hadde 2 fellessamtaler og enesamtaler. Enesamtaler syns jeg var meget bra, spesielt for å få frem hva jeg og min mann mener om hverandre. Jeg blir helt glad inni meg når jeg leser hva han sa om meg, har faktisk lest akkurat den delen av rapporten flere ganger.

Ellers var jeg meget fornøyd med saksbehandlerne våre. Vi fikk lese gjennom rapporten før de ferdigstilte den, og jeg kom med endel innspill om omformuleringer som de etterfulgte. De var svært villig til å høre på meg gjennom hele prosessen, og ville gjerne ha mine tilbakemeldinger.

...skrevet det selv, Selly!

Kanskje vi tilhører samme bydel? :-)

Helt enig med deg i det du skriver om egensamtalene. Jeg liker også å lese rapporten nå i etterkant :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Takk for svar. Fint med et slikt forum hvor man kan komme med sånne "grønne" spørsmål

:0)

:o) uansett så håper jeg at det går greit,..Vi gruer oss ikke, men det skal være godt å ha den første samtalen og ta det utra dettte!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nettopp vært gjennom enesamtaler, og vi hadde desverre ikke noen gode følelser etterpå. Det ble kun tatt opp vår barndom, og det ble (over)fokusert på ting som vi ikke opplever som problematisk. Jeg var ikke forberedt på at alt skulle handle om min barndom, og spesielt ikke på ting som jeg faktisk ikke husker noe av, som mine foreldres skilsmisse etc. Jeg skrev forresten en innlegg her rett etterpå, ligger litt lengre nede her. Uansett, forbered dere på at det kan bli masse "graving" i ting som dere sier. Forhåpentligvis blir det som andre her har svart deg, og ikke som vi opplevde det. Vi ble ikke spurt om noe i relasjon til adopsjon, kun familieforhold og problemfokusering. Nå har vi heldigivis også hatt en fellessamtale med bv, og da fikk vi fortalt hvordan vi opplevde det. Og fellessamtalen gikk kjempegreit.

Tenk gjennom hvilke historier om deg selv som er viktigst, ikke fortell ubetydelige detaljer som kan overtolkes dersom de ikke er viktige for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Vi har nettopp vært gjennom enesamtaler, og vi hadde desverre ikke noen gode følelser etterpå. Det ble kun tatt opp vår barndom, og det ble (over)fokusert på ting som vi ikke opplever som problematisk. Jeg var ikke forberedt på at alt skulle handle om min barndom, og spesielt ikke på ting som jeg faktisk ikke husker noe av, som mine foreldres skilsmisse etc. Jeg skrev forresten en innlegg her rett etterpå, ligger litt lengre nede her. Uansett, forbered dere på at det kan bli masse "graving" i ting som dere sier. Forhåpentligvis blir det som andre her har svart deg, og ikke som vi opplevde det. Vi ble ikke spurt om noe i relasjon til adopsjon, kun familieforhold og problemfokusering. Nå har vi heldigivis også hatt en fellessamtale med bv, og da fikk vi fortalt hvordan vi opplevde det. Og fellessamtalen gikk kjempegreit.

Tenk gjennom hvilke historier om deg selv som er viktigst, ikke fortell ubetydelige detaljer som kan overtolkes dersom de ikke er viktige for deg.

takk for svar - og tips-- Våre foreldre er også skilt, min er ikke gift på nytt, mens det er min mann sine.. Vi har kjempegodt forhold til alle.... så vi får se hva de spør om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest si det som det er

Nei, vi var til stede da vi skulle beskrive hverandre. Hvorfor ikke? Vi ville kunne lese det etterpå likevel.

Hva er det for slags etterforskning som skal bedrives? Er målet med enesamtalen å få fram noe som man ikke kan si når den andre er til stede? Det må vel finnes andre måter å sile ut uegnede foreldrepar på? Hva var begrunnelsen for å ta dette hver for seg?

Jeg ville sagt akkurat det samme om jeg var alene som når mannen min hørte på. Det var hyggelig og omtenksomt det som ble sagt. De få negative tingene vi nevnte, var vi veldig klar over begge to. Men kanskje vi er mer åpne ovenfor hverandre en gjennomsnittet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...