Gå til innhold

Nå er det blitt umulig for Kongehuset å fortsette å tie

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alle vet hvordan det går når maktpersoner drives fra skanse til skanse. Jo lenger de ikke vil si noe, desto verre blir krisen. Nå er det blitt umulig for Kongehuset å fortsette å tie i Høiby-saken. Det er ingen vei tilbake.

Det ble klart etter at VG i går kveld beskrev hvordan Mette-Marit varslet sønnen om at han skulle pågripes, før politiet gjorde det. Hun ryddet også huset han disponerer, og kjørte han deretter til avtalt møtested med politiet. Der ble telefonen hans beslaglagt. Men han hadde rukket å knuse den og fjerne SIM-kortet.

Skrives det i Nettavisen.

Ser vi slutten på Kongehuset? Ja, vil mange mene. 

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/na-blir-det-umulig-for-kongehuset-a-fortsette-a-tie-i-hoiby-saken/o/5-95-2101464

Anonymkode: 9d7b1...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det ble klart etter at VG i går kveld beskrev hvordan Mette-Marit varslet sønnen om at han skulle pågripes, før politiet gjorde det. Hun ryddet også huset han disponerer, og kjørte han deretter til avtalt møtested med politiet. Der ble telefonen hans beslaglagt. Men han hadde rukket å knuse den og fjerne SIM-kortet.

Anonymkode: 9d7b1...ed5

Den fyren trenger en god lang fengselsstraff for å revurdere hans planer for livet, å dulles med av den prinsessen er bare "enabling" og utgjør en fare for Riket rett og slett med de koblingene til organiserte kriminelle nettverk som dannes og kobles mot slottet. Kongen bør kalle inn frøkena og tydeliggjøre at her må det tas grep, ellers risikerer en hele kongehuset går med i dragsuget.

Anonymkode: 5b586...a3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osten skrev (22 minutter siden):

Jeg skulle ønske at dette betyr slutten for kongedømmet i Norge, men jeg har mine tvil om den saken

Jeg nøyer meg egentlig med å håpe at Kongehuset får en noe mer tidsriktig presseavdeling som innser at de ikke er en maktelite som skal være høyt hevet over folket og derfor kan ignorere ethvert kritisk spørsmål. Man står igjen med inntrykket av at de er så distansert fra folk flest at de bare kan gi faen og ikke trenger stå til rette eller redegjøre for spørsmålene de får.

Denne saken er en oppvisning i hvordan håndtering av ubehagelige spørsmål IKKE skal gjøres.

Endret av ISW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er set så viktig for folk at kongehuset, hans egen familie skal uttale seg om hva de tenker, tror mener og føler i media? Er det for å skape mer diskusjon og mer blest om saken? 
Marius er ikke kongelig og selv om saken er alvorlig er ikke dette noe familiens hans skal tvinges til å uttale seg om offentlig. En hver forelder som sliter med barna sine hadde ikke villet stått frem i beste sendetid og eksponere det mest sårbare de har. Nå er heller ikke Marius et barn, men en voksen mann som nærmer seg 30 år. 
Enig med kronprinsparet. Saken er under etterforskning og politiet må få gjøre jobben sin. Hele Norge trenger ikke leke advokater. 

Anonymkode: 4647e...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg anser han som alvorlig psykisk syk og trenger behandling. 

Anonymkode: d61a9...7fa

Han er i alle fall alvorlig dum. 

Anonymkode: 54208...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjorgyn skrev (14 minutter siden):

Hvorfor skriver Jan Bøhler så mye om denne saken?

Hvilket nick hadde du før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjorgyn skrev (4 minutter siden):

Hva har det med Jan Bøhler å gjøre?

Ingen verdens ting.

Men svar meg gjerne på spørsmålet. Det var faktisk du som opprettet en helt egen tråd på åpent for ikke så lenge siden hvor du etterspurte hvem vi trodde du var før. Kan du ikke bare si det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke den siste saken der han mishandlet kjæresten hadde blitt politianmeldt. Tror jeg at alt bare hadde fortsatt som før. Med en mor som hadde dekket over. Han har tross alt drevet med dette en del år. 

Anonymkode: 6c035...312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg anser han som alvorlig psykisk syk og trenger behandling. 

Jeg ser på zcisofreni og de som er lagt inn på tvang som alvorlig psykisk syk. Marius er en mann med rus problemer, utagerende oppførsel og grenseløs. Det er ikke definisjon med alvorlig psyk sykdom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg ser på zcisofreni og de som er lagt inn på tvang som alvorlig psykisk syk. Marius er en mann med rus problemer, utagerende oppførsel og grenseløs. Det er ikke definisjon med alvorlig psyk sykdom. 

Å bli lagt inn på tvang kan man bli av mange grunner. Holder å si at man skal ta selvmord så det skal ikke mye til. Ellers Kan man bli holdt på tvang fordi man ikke har et sted å bo dette vet jeg tilfeller av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (3 timer siden):

Jeg nøyer meg egentlig med å håpe at Kongehuset får en noe mer tidsriktig presseavdeling som innser at de ikke er en maktelite som skal være høyt hevet over folket og derfor kan ignorere ethvert kritisk spørsmål. Man står igjen med inntrykket av at de er så distansert fra folk flest at de bare kan gi faen og ikke trenger stå til rette eller redegjøre for spørsmålene de får.

Denne saken er en oppvisning i hvordan håndtering av ubehagelige spørsmål IKKE skal gjøres.

Jeg er forsåvidt enig med deg mtp denne saken, men jeg mener også at monarki ikke hører hjemme i vår tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Politiet kan jo godt gås litt etter i sømmene her. Når de pågriper noen regner jeg med det ikke er vanlig prosedyre å først ringe besteforeldrene, deretter den siktede sånn at de får tid til å destruere bevis.

Endret av Drømmeautomat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg blir oppgitt av press mot kronprinsessen for å få henne til å snakke. Det er sikkert svært gode grunner til at hun ikke gjør det og det må respekteres. 

Ja, hun er prinsesse og skal bli dronning, men hun er først og fremst mor. Den rollen er viktigere enn noe annet. Helsen til hennes sønn kan være alvorligere enn noen av oss vet, så det må bli slutt på dette maset og journalistene bør ta i bruk vær varsom- plakaten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (8 minutter siden):

Jeg blir oppgitt av press mot kronprinsessen for å få henne til å snakke. Det er sikkert svært gode grunner til at hun ikke gjør det og det må respekteres. 

Ja, hun er prinsesse og skal bli dronning, men hun er først og fremst mor. Den rollen er viktigere enn noe annet. Helsen til hennes sønn kan være alvorligere enn noen av oss vet, så det må bli slutt på dette maset og journalistene bør ta i bruk vær varsom- plakaten. 

Amen

Her er det en person som har gjort noe dumt/slemt. Også skal vi ta moren i samme slengen?

Virker som om mange mennesker er så fulle av hevn og hat for alle som er litt anderledes eller har lity mer enn de selv.

Anonymkode: 138b6...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (20 minutter siden):

Og noe av det viktigste man lærer barna sine er å ta ansvar for eget liv. Marius er ingen ungdom, han er en voksen mann.
Det kan godt være at helsen hans er dårlig, det vet vi ikke noe om, men da har kronprinsen og prinsessen tilgang til de beste fagfolkene innenfor helsevesenet. Det burde ikke skorte på hjelp.

Anonymkode: 6c035...312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...