Gå til innhold

nå tror jeg ikke på Gud lenger

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Heraklitt

Overskriften min er en uttalelse fra filosofen Fredric Nietzsche.

Jeg finner hans utsagn meget godt og når vi tenker etter på hva den kristne tro ber oss tro på blir jeg skeptisk. Hva var det grekerne, romerne eller vikingene trodde på. Jo, all relgion forsøker å forklare at det vi ikke forstår er noe gudene styrer med. Jeg finner det å være blank løgn. Vi er en del av det store livshjulet og har ikke noe nytt liv et annet sted etter vår død.

Sånn er det bare!

Overskriften min er en uttalelse fra filosofen Fredric Nietzsche.

Jeg finner hans utsagn meget godt og når vi tenker etter på hva den kristne tro ber oss tro på blir jeg skeptisk. Hva var det grekerne, romerne eller vikingene trodde på. Jo, all relgion forsøker å forklare at det vi ikke forstår er noe gudene styrer med. Jeg finner det å være blank løgn. Vi er en del av det store livshjulet og har ikke noe nytt liv et annet sted etter vår død.

Sånn er det bare!

Hei,

Ville bare ønske dere alt vel. (Litt uvanlig å finne en slik diskusjon hvor jeg ikke er blant de "medskyldige"! ;-) )

Uavhengig av noen gude-figur så er det viktigste at vi er til for oss selv og for hverandre. Det skal vi få til.

*klem til de som vil ha*

Annonse

Gjest Heraklitt

Hei,

Ville bare ønske dere alt vel. (Litt uvanlig å finne en slik diskusjon hvor jeg ikke er blant de "medskyldige"! ;-) )

Uavhengig av noen gude-figur så er det viktigste at vi er til for oss selv og for hverandre. Det skal vi få til.

*klem til de som vil ha*

Takk for den. Det er rett sagt for vi som mennesker kan ta vare på hverandre, vise omsorg osv. Det kan vi selv styre og kan gjøre noe med i forhold til våre medmennesker. Det er det viktigste at vi tenker og handler i forhold til det. Hvis ikke blir det ikke at noe skjer.

Ha en god natt!!!!!!!!!!!!

:-)))

Takk for den. Det er rett sagt for vi som mennesker kan ta vare på hverandre, vise omsorg osv. Det kan vi selv styre og kan gjøre noe med i forhold til våre medmennesker. Det er det viktigste at vi tenker og handler i forhold til det. Hvis ikke blir det ikke at noe skjer.

Ha en god natt!!!!!!!!!!!!

:-)))

Ønsker deg og dine en god natt også... :-)

Ditt sitat fikk meg til å tenke på en diskusjon i Hedningesamfunnet jeg leste om i avisen, hvor den ene hedningen påstod at "Gud var død", og den andre svarte at "Det var han ikke, fordi han har aldri eksistert!" :-)

Ja, Heraklit, jeg er enig med deg. Det er vi mennesker som må ta vare på hverandre. Jo mer man erfarer, jo viktigere blir det.

Alt vel, og god natt.

Gjest Bjarte

Samme hva som har skjedd med meg, så tror jeg på Gud...

Du er heldig. Skulle ønske det var meg. At jeg hade en så sikker tro. Nå vet jeg ikke om jeg ikke tror eller om jeg bare tror han er en drittsekk. Og hva som er værst av det er ikke enkelt å vite.Kanskje hadde det vært greiest å vite at man ikke trodde. Men jeg vet jo ikke det heller. Jeg vet bare at han aldri aldri aldri hører når jeg ber. Virker det som i allefall. Men det er mulig jeg tar feil?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...