AnonymBruker Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden Har ei venninne som sliter med helsa. Både somatisk (mest det) og stress. Hun sier selv hun bruker 15 mg imovane til natt, pluss to andre medisiner mot søvn. Pluss 15 mg vival oppå der igjen til natta. Vet ikke om alt hun sier stemmer, for det virker ekstremt. Har jeg f eks vondt i hodet en dag, er du sikker på at hun har hatt tidenes migreneanfall med oppkast og synsforstyrrelser og det som verre er. Anonymkode: 1e9e1...03f 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden Hva er det du ønsker å diskutere med denne tråden? Anonymkode: b3c48...6d4 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er det du ønsker å diskutere med denne tråden? Anonymkode: b3c48...6d4 Er dette reelt eller bare veldig overdrevet? Ønsker å være en god venn, men det er så voldsomt mye hun sier, at jeg vet ikke hva jeg kan tro på. I tillegg er det ikke plass til meg i denne relasjonen Anonymkode: 1e9e1...03f 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er dette reelt eller bare veldig overdrevet? Ønsker å være en god venn, men det er så voldsomt mye hun sier, at jeg vet ikke hva jeg kan tro på. I tillegg er det ikke plass til meg i denne relasjonen Anonymkode: 1e9e1...03f Vi kan ikke vite om det er reelt eller overdrevent. Har du forsøkt å ta plass? Anonymkode: b3c48...6d4 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi kan ikke vite om det er reelt eller overdrevent. Har du forsøkt å ta plass? Anonymkode: b3c48...6d4 Har forsøkt, men uansett hva jeg forteller om meg eller mitt tar hun over og hun har det så mye verre. Det er så synd på henne og ingen har det verre. Mine ting blir bare en fis i vinden i forhold til henne. Jeg har nettopp støttet henne i hennes greie siste to ukene. Jeg selv har vært sykmeldt i 3 uker, og står i en forferdelig situasjon, og noe av det verste jeg har stått i. Har fått hjelp og står nå i en prosess. Det ser ut som det går rett vei heldigvis. Dette vet ikke venninnen min noe som helst om, da dette er ekstremt vanskelig for meg, og hun evner ikke lytte til andre. Det er andre som skal lytte til henne. Dette med meg er så vanskelig at jeg beskytter meg selv ved å ikke dele med henne. SCAR-er hadde blitt noe ala.. (forteller om noe lignende hun har opplevd, eller ei venninne av søster som har opplevd lignende og jeg skal da lytte på denne historien) hun skal prate.. jeg orker ikke. Har delt det med en nær kollega og familien. Anonymkode: 1e9e1...03f 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drømmeautomat Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Hvis hun snakker bare om seg og sine plager så er relasjonen skeiv. Det kan jo godt hende hun er så syk som hun sier, men det å la det ta så mye plass i en vennskapsrelasjon blir selvsentrert. Hvis du alltid støtter, men veit at hun ikke er mottakelig for å høre om dine problemer, så er det ikke en god relasjon. Du kan ta det opp direkte med henne om du tror hun er i stand til å endre seg. Hvis ikke bør du lytte til deg selv og kjenne på hva du får ut av dette, og evt. ha mindre kontakt med henne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Har forsøkt, men uansett hva jeg forteller om meg eller mitt tar hun over og hun har det så mye verre. Det er så synd på henne og ingen har det verre. Mine ting blir bare en fis i vinden i forhold til henne. Jeg har nettopp støttet henne i hennes greie siste to ukene. Jeg selv har vært sykmeldt i 3 uker, og står i en forferdelig situasjon, og noe av det verste jeg har stått i. Har fått hjelp og står nå i en prosess. Det ser ut som det går rett vei heldigvis. Dette vet ikke venninnen min noe som helst om, da dette er ekstremt vanskelig for meg, og hun evner ikke lytte til andre. Det er andre som skal lytte til henne. Dette med meg er så vanskelig at jeg beskytter meg selv ved å ikke dele med henne. SCAR-er hadde blitt noe ala.. (forteller om noe lignende hun har opplevd, eller ei venninne av søster som har opplevd lignende og jeg skal da lytte på denne historien) hun skal prate.. jeg orker ikke. Har delt det med en nær kollega og familien. Anonymkode: 1e9e1...03f Er du selv som velger hvem du omgåes. Anonymkode: d932b...c13 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Hvilke medisiner hun tar og mengde har da ikke du noe med? Anonymkode: 1610c...93e 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hvilke medisiner hun tar og mengde har da ikke du noe med? Anonymkode: 1610c...93e Det har jeg ikke, men hun sender meg melding på melding der hun skriver hvor mye hun må ta av medisiner. Det høres voldsomt ut. Anonymkode: 1e9e1...03f 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Drømmeautomat skrev (54 minutter siden): Hvis hun snakker bare om seg og sine plager så er relasjonen skeiv. Det kan jo godt hende hun er så syk som hun sier, men det å la det ta så mye plass i en vennskapsrelasjon blir selvsentrert. Hvis du alltid støtter, men veit at hun ikke er mottakelig for å høre om dine problemer, så er det ikke en god relasjon. Du kan ta det opp direkte med henne om du tror hun er i stand til å endre seg. Hvis ikke bør du lytte til deg selv og kjenne på hva du får ut av dette, og evt. ha mindre kontakt med henne. Sender masse meldinger og laaaange meldinger som kun handler om henne og sine. Prøver jeg å si noe om meg eller mine så kommenterer hun det ikke, men skriver da lang melding om at hun eller noen hun kjenner har også gjort eller opplevd samme og da handler det om de de neste lange meldingene. Ignorerer det hun skriver og fortsetter å holde tråden på meg. Men hun klarer ikke. Jeg får ikke 0,5% av samtalen det er kun henne Anonymkode: 1e9e1...03f 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Sender masse meldinger og laaaange meldinger som kun handler om henne og sine. Prøver jeg å si noe om meg eller mine så kommenterer hun det ikke, men skriver da lang melding om at hun eller noen hun kjenner har også gjort eller opplevd samme og da handler det om de de neste lange meldingene. Ignorerer det hun skriver og fortsetter å holde tråden på meg. Men hun klarer ikke. Jeg får ikke 0,5% av samtalen det er kun henne Anonymkode: 1e9e1...03f Et menneske du sier så lite pent om burde kanskje få slippe å være i ditt liv? Anonymkode: d932b...c13 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Et menneske du sier så lite pent om burde kanskje få slippe å være i ditt liv? Anonymkode: d932b...c13 Bla bla… kjenner dybden igjen i henne? Vil bare også ha plass i en relasjon. Du mener jeg skal godta å være en passiv lytter og bli spist opp? Anonymkode: 1e9e1...03f 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Bla bla… kjenner dybden igjen i henne? Vil bare også ha plass i en relasjon. Du mener jeg skal godta å være en passiv lytter og bli spist opp? Anonymkode: 1e9e1...03f Mener du alt du har skrevet her, mener jeg du ikke bør ha noe med den såkalte venninnen. Anonymkode: d932b...c13 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nachnoo Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Ta vare på deg selv. Bryt før hun ødelegger deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Mener du alt du har skrevet her, mener jeg du ikke bør ha noe med den såkalte venninnen. Anonymkode: d932b...c13 Det er venner som har kuttet henne ut, hun sier selv det er dårlig gjort å kutte henne ut da det er så synd på henne. Hun forstår ikke at hun spiser opp folk. Å ha venner betyr at man må gi og ta. Jeg kan vokne til 5-6 laaaange meldinger hvor hun bare tømmer seg helt. Hun er ikke interessert i råd eller høre hva andre tenker. Da blir hun irritert. Hun er så opp i si egen ræv at hun ser ikke folk rundt seg. Jeg likte henne og liker henne, men jeg vet at jeg aldri kan forvente noe av henne. For ikke lenge siden opplevde jeg dødsulykke i nær familie. Jeg gikk helt til grunne, og jeg brukte flere måneder til å fungere igjen. Hørte ikke et pip fra henne. Da jeg sendte meldinger så fikk jeg som forventet: en venninne av søsteren mistet også noen… bla bla så måtte jeg lytte en time på det, hun var ikke interessert i hvordan jeg hadde det. På toppen av det hele så ringer hun og sier beklager at jeg ikke har vært der for deg, men jeg jeg jeg jeg - meg meg meg meg.. hadde vondt her og vondt der, og igjen måtte jeg lytte. Avbrøt henne den gangen og sa jeg har nok med mitt, har folk rundt meg som støtter, og har ikke kapasitet til dine plager nå Anonymkode: 1e9e1...03f 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.