Gå til innhold

Ungdom og film - hva ser de på?


Blésha

Anbefalte innlegg

Jeg trenger informasjon om ungdoms filmvaner.

Spørsmål:

1. Hvilken type film ser denne aldersgruppa på?

2. Hva ser gutter på, og hva ser jenter på?

Vær så snill å fortelle litt om hva din tenåring (hovedsakelig 12-18 år) ser på, og om du evt ser en forskjell mellom jenter og gutter.

På forhånd takk.

hilsen Blésha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest retvizan

Jenta mi er nettopp fylt 13 år, og dette er hennes yndlingsfilmer:

American Pie - Titanic - Skrik (alle) - Sofies Verden - Charlie og Sjokoladefabrikken - Hmm, kommer ikke på flere i farta.

Hun foretrekker komedier, drama og skrekk & gru. Filmer fra high school miljøer går rett hjem. Skrekkfilmene bør også inneholde en dæsj komedie og mht drama, så gjelder det at de er så tåredryppende som mulig.

Hun ser fremdeles flere av sine gamle barnevideoer; Oliver Twist, My Girl etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi er nettopp fylt 13 år, og dette er hennes yndlingsfilmer:

American Pie - Titanic - Skrik (alle) - Sofies Verden - Charlie og Sjokoladefabrikken - Hmm, kommer ikke på flere i farta.

Hun foretrekker komedier, drama og skrekk & gru. Filmer fra high school miljøer går rett hjem. Skrekkfilmene bør også inneholde en dæsj komedie og mht drama, så gjelder det at de er så tåredryppende som mulig.

Hun ser fremdeles flere av sine gamle barnevideoer; Oliver Twist, My Girl etc.

Er ikke "Skrik" filmene fryktelig skumle? Jeg spør fordi sønnen min (12) har så lyst til å se dem, men jeg sier nei! Jeg så litt på en en gang, og den virket veldig "mareritt-fremkallende" på meg.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Er ikke "Skrik" filmene fryktelig skumle? Jeg spør fordi sønnen min (12) har så lyst til å se dem, men jeg sier nei! Jeg så litt på en en gang, og den virket veldig "mareritt-fremkallende" på meg.

mvh

Jeg har bare sett én av dem, trodde det var komedie, he he.

Snuppa synes ikke de er særlig skumle, tror hun så den første da hun var 11-12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjortenåringen(jente) ser på filmer som før var "forbudt", så som voldsfilmer, action, spøkelser og hva det måtte være av nifse filmer.

Ellers er det fremdeles Titanic, The Beach som går igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter på 12 har sett filmen"Jeg er Dina", Crossroads, American Pie.

Fucking Åmål har hun også sett.

Titanic var veldig populær en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke "Skrik" filmene fryktelig skumle? Jeg spør fordi sønnen min (12) har så lyst til å se dem, men jeg sier nei! Jeg så litt på en en gang, og den virket veldig "mareritt-fremkallende" på meg.

mvh

Jentene mine på 10 og 13 år får ihvertfall ikke se Skrik-filmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare sett én av dem, trodde det var komedie, he he.

Snuppa synes ikke de er særlig skumle, tror hun så den første da hun var 11-12.

Har en gutt på 19 og ei jente på 16, de ser på det meste.. Med en overvekt av romantiske komedier, action og skrekkfilmer.

Alle elsker Mary falt iallefall i smak hos begge to husker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sandra

1)

Jenter i aldersgruppa 12-15 ser på filmer som American Pie, Skrik 1-3, Scary Movie, The Blairwitch Projeckt, Bridget Jones Dagbok, Fryktens sommer, Nothing Hill og Ringenes Herre.

De litt eldre jentene ser hovedsaklig på litt skumlere filmer.

Gutter i alderen 12-15 ser hovedsaklig på de samme filmene som jenter i samme alder, men ikke typiske "Julia Roberts" filmer.

Eldre ungdom ser på skumlere filmer som Exorsisten, Hanniball, Nattsvermeren osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...