Gå til innhold

Man har visst ikke sykdommer lenger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Adeie skrev (3 minutter siden):

Men jeg er ikke enig.

Jeg har alltid vært hu bipolare. Men folk er da mest interessert i å bli kjent med hvem jeg er. Ikke min sykdom.

Flott det, men andre kan ha helt andre opplevelser enn deg, fint å respektere dem også. 

Anonymkode: 8ab75...96a

Fortsetter under...

psykedeliker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er vel ikke verre enn å la folk avgjøre selv, og respektere deres valg?

Ja, men hva innebærer det? Skal vi utelukkende behandle dem ut fra den stereotypen de velger å identifisere seg med? Og hvilken posisjon skal f.eks. en behandler innta ovenfor en ny pasient h*n ikke har snakket med før?

Endret av psykedeliker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Flott det, men andre kan ha helt andre opplevelser enn deg, fint å respektere dem også. 

Anonymkode: 8ab75...96a

Men hvor har jeg snakket om andre enn meg da? Jeg vet ingenting om andre som de ikke velger å fortelle meg, foruten det synlige, som høy, tynn, mørk osv. Og alt som ikke er synlig, kan man heller ikke brukes som referanser til å peke ut ett menneske.

psykedeliker skrev (4 minutter siden):

Ja, men hva innebærer det? Skal vi utelukkende behandle dem ut fra den stereotypen de velger å identifisere seg med? Og hvilken posisjon skal f.eks. en ny behandler innta ovenfor en ny pasient h*n ikke har snakket med før?

Lytte? Kan ikke se det skulle vært så vanskelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...