Gå til innhold

adhd barn og andre "lidelser"

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Hallo i luken.

Vi har en datter på 6 år som har adhd. I tillegg har hun allergi, astma og eksem.

Er det vanlig at adhd barn ofte har andre lidelser i tillegg til adhd diagnose? Hva er deres erfaring med dette?

Har også hørt at adhd barn ofte har skjev benstilling er dette korrekt???

takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48861-adhd-barn-og-andre-lidelser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest byhuldra

Jeg vet nok ikke så veldig mye om akkurat det, men uvanlig er det neppe. min sønn med add ser ut til å ha laktoseintoleranse.

Jeg har lest at barn med adhd kan ha lav muskeltonus, dette kan medføre fremskutt mage og en litt lutende holdning. Så kanskje stemmer det med benstillingen?

Tilbake til det første du spurte om: Når et barn med adhd er mye plaget med allergier, så lurer jeg på om det i noen tilfeller kan være adhd som følger med allergiene, ikke omvendt. det er ikke så godt å vite, siden det er flere årsaker som kan ligge bak adhd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...